همین کنار هم نشستن شاه و عوام را از معجزه انقلاب دارید!

کنفرانس چهره‌های برانداز در دانشگاه جرج تاون واشنگتن شاید در میان حامیان جمهوری اسلامی به لحاظ طنز و البته نقد بازخورد بیشتری یافت تا در میان خود براندازان. هر بخش از کنفرانس مذکور و حتی اصل برگزاری آن، تاریخ انتخاب شده و عنوان آن و سخنرانان و محتوای سخنرانی‌ها و همه چیز این کنفرانس برای حامیان جمهوری اسلامی سوژه طنز و کنایه و استهزای براندازان را فراهم ساخته است.
قرار گرفتن شاهزاده! رضا پهلوی در کنار یک بازیگر موزیک ویدئو‌های مبتذل که قرار است نخست‌وزیر آینده ایران شود (نازنین بنیادی)، و نیز یک فعال رسانه‌ای که زادگاهش جزو روستا‌های غصب شده از طرف رضاخان پهلوی در شمال کشور بوده است (مسیح علینژاد) و نیز در کنار یک شهروند عادی که به واسطه مرگ همسر و فرزندش در هواپیمای اوکراینی، موقعیت و شهرتی برای خود دست و پا کرد (حامد اسماعیلیون) کلی سوژه دست کاربران فضای مجازی داد تا برای آن مطلب بنویسند. حال بماند که خود رضا پهلوی هم جز وابستگی فامیلی به خاندان شاه سرنگون شده ایران اعتباری ندارد و آن هم البته اعتباری نیست!
اما برگردیم به فضای قبل انقلاب و نوع تفرعنی که خاندان پهلوی در تعامل با مردم عادی داشتند. همین رضا پهلوی اگر انقلاب اسلامی رخ نداده بود، اینگونه در کنار شهروندان عادی نمی‌ایستاد. علی علیزاده، کنشگر سیاسی مقیم لندن در توئیتی با انتشار عکس این چهار نفر در کنار هم نوشت: «اگر براندازان پرسیدند انقلاب ۵۷ چه دستاوردی داشته همین عکس را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب توی چشمشان کنید. بگویید اگر‌انقلاب عظیم ۵۷ بساط شاه‌بازی و ارباب رعیتی را نابود نکرده بود الان «شاه‌زاده» اجازه نمی‌داد یک روستازاده مستراح کاخش را تمیز کند چه رسد کنارش بایستد.»
همان نازنین بنیادی هم عضو فرقه‌ای خاص بود که او را برای آنکه دوست دختر تام کروز، بازیگر هالیوودی و دیگر عضو فرقه باشد، انتخاب کردند و کنار همدیگر هم دوام نیاوردند، چراکه طبق اعترافات بنیادی به اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، هنگامی که دیوید میسکویج رهبر فرقه ساینتولوژی به مهمانی آن‌ها رفت او بیمار بود و به حضورش توجهی نشان نداد. این کار موجب خشم میسکویج شد و روز پس از آن کروز با مشت بر میز کوبیده و بنیادی را متهم به توهین به رهبر فرقه کرد. دو هفته بعد در ژانویه ۲۰۰۵ به نامبرده اطلاع دادند که رابطه‌اش با تام کروز تمام شده است. اعضای ساینتولوژی به خانه بنیادی رفته و همه تصاویر مشترک و نامه‌های او با کروز را با خود بردند. هنگامی که بنیادی از بدرفتاری میسکویج و کروز با دوست ساینتولوژیست خود درد دل کرد، او هم این مسئله را فوراً گزارش داد و در نهایت برای مجازات، بنیادی را به شستن دستشویی‌ها با مسواک مجبور کردند!
در واقع، صحبت کردن همین افراد خصوصاً رضا پهلوی از دموکراسی و همنشینی این افراد با شاه خود خوانده هم نتیجه انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله پادشاهی است. وگرنه سلطنت‌طلبان از کجا بلد بودند دموکراسی و رأی مردم و مردم‌سالاری یعنی چه و هنوز همان نظام متحجر و متروک موروثی را حفظ کرده و دنبال پسرزایی زن شاه بودند مبادا حکومت بی پادشاه بماند!