اخبار تغييرات در کابينه گمانه‌زني رسانه‌اي است

ايرنا: معاون امور مجلس رئيس‌جمهوري، روز گذشته در شوراي معاونين پارلماني وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرائي، گفت: «رئيس‌جمهوري در حال بررسي و رايزني براي معرفي کابينه جديد هستند ولي فهرست‌ها و اخبار و گزارش‌هايي که در اين زمينه در سايت‌ها و رسانه‌ها منتشر مي‌شود، فعلا گمانه‌زني است و بعضا هم با اهداف خاصي منتشر مي‌شود».
حسينعلي ‌اميري ادامه داد: «براساس ماده 204 قانون آيين‌نامه داخلي مجلس، رئيس‌جمهوري تا دو هفته پس از انجام مراسم تحليف، اسامي وزيران پيشنهادي را به همراه شرح حال هر يک از وزيران و برنامه دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي‌كند. شروع اين دو هفته مي‌تواند بعد از مراسم تحليف باشد». او افزود: «يک هفته پس از ارائه فهرست وزيران پيشنهادي از سوي رئيس‌جمهوري، جلسات مجلس براي بحث و بررسي خط مشي و اصول کلي برنامه دولت و اخذ رأي اعتماد براي وزيران به‌طور متوالي تشکيل مي‌شود. براساس قانون آيين‌‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، با پيشنهاد رئيس مجلس و تصويب نمايندگان، جلسات رأي اعتماد به‌صورت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد».
معاون پارلماني رئيس‌جمهوري روابط نزديک و سازنده با مجلس شوراي اسلامي را يکي از سياست‌هاي اصلي دولت تدبير و اميد خواند و گفت: «خوشبختانه سطح تعاملات دولت و مجلس ارتقاي خوبي يافته است و ما اميدواريم اين تعاملات در دولت دوازدهم نيز ادامه يابد و اين روند مي‌تواند در حل مسائل و مشکلات کشور تأثير بسزايي داشته باشد».
اميري با قدرداني از تلاش‌هاي معاونين پارلماني وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرائي در دولت يازدهم افزود: «مطمئنا روزهاي آينده اوج کار معاونت امور مجلس رياست‌جمهوري و معاونت‌هاي پارلماني دستگاه‌هاي اجرائي خواهد بود که اميدواريم همکاري نزديک ميان دستگاه‌هاي مختلف با هيئت‌رئيسه، فراکسيون‌ها، کميسيون‌هاي تخصصي مجلس و مجامع استاني نمايندگان، آثار مثبت خود را در کليه مناسبات دولت و مجلس نشان دهد».


او گفت: «مطمئنا تعامل سازنده ميان قواي مختلف و از جمله ميان دولت و مجلس مي‌تواند به تحقق هرچه بهتر و سريع‌تر اهداف انقلاب، آرمان‌هاي حضرت امام (ره)، منويات مقام معظم رهبري و برنامه‌هاي رئيس‌جمهوري منتخب ملت کمک کند».
اميري همچنين بر ضرورت رسيدگي سريع و دقيق به درخواست‌ها و نامه‌هاي نمايندگان محترم تأکيد کرد و افزود: «همه ما بايد تلاش کنيم بر اساس قوانين و مقررات به مشکلات، به‌ويژه مشکلاتي که به وسيله نمايندگان مردم منعکس مي‌شود، رسيدگي کنيم ولي در عين حال مراقبت كنيم که برخي مناسبات غيررسمي به روند منطقي امور آسيب نزند».
دهدشتي مديرکل دفتر ويژه دولت در مجلس نيز گزارشي تطبيقي از تعداد سؤالات و تذکرات نمايندگان مجلس از مقامات اجرائي در دولت‌هاي يازدهم، دهم و نهم ارائه کرد.
در اين جلسه همچنين هر يک از معاونان پارلماني وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرائي مطالبي را درباره عملکرد خود و نحوه تعامل بهتر با مجلس شوراي اسلامي به‌ويژه در ايام تحليف و رأي اعتماد به کابينه جديد، ارائه و از اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي کارشناسي معاونت امور مجلس رياست‌جمهوري براي ارتقا و تسهيل روابط دولت و مجلس قدرداني کردند.