دستتان را از جیب مردم بیرون بیاورید!

وقتی برخورد قاطع با تخلف صورت نگیرد، وقتی یک مدیر به‌خاطر سوءمدیریت و ضرر و زیانی که به بار آورده توبیخ و محاکمه نشود، آن وقت است که هر کسی سرکار بیاید به خود اجازه می‌دهد هر کاری که دلش خواست انجام دهد، بدون اینکه نگران عواقب آن باشد، حتی تا جایی که شماره حساب بدهد برای واریز پول.
یک سؤال؛ این روز‌ها مدیرانی، چون رویانیان، سعادتمند، طاهری، فتحی، صدری، افتخاری، انصاریفر و آجرلو چکار می‌کنند؟ اصلاً کجا هستند؟ این نام‌ها در دوران مدیریت‌شان در دو تیم سرخابی همیشه بدهکار چنان ضربات جبران‌ناپذیری به بیت‌المال و جیب مردم زده‌اند که جبران آن سال‌های سال طول می‌کشد، اما نه به‌خاطر تخلفات و حیف و میل بیت‌المال پاسخی دادند و نه اصلاً کسی پیدا شد که از آن‌ها جواب بخواهد. بدهی روی بدهی آوردند و با خیال راحت رفتند!
طبیعی است که جانشینان آن‌ها همین مسیر را بروند. هیچ نظارتی در کار نیست، به همین خاطر است که مدیران استقلال و پرسپولیس هر وقت می‌خواهند با شعار اینکه این دو تیم مردمی هستند شماره حساب می‌دهند تا مردم و هواداران برایشان پول واریز کنند.
سؤال بعدی هم اینجاست؛ کدام مردم؟ همین مردمی که با مشقت در حال گذران زندگی هستند، در‌حالی‌که مدیران دو باشگاه و بازیکنانشان زندگی لاکچری خود را دارند و کک‌شان هم نمی‌گزد که هوادار پرسپولیس و استقلال به نان شب خود محتاج است، اما توقع دارند این هوادار از نان شبش بزند و به حساب آن‌ها پول واریز کند تا «گندکاری‌هایشان» را بپوشانند.


در یک کلمه وقیح شده‌اند، چرا؟ چون نظارتی بر کارشان نیست. چون قبلاً هم این کار را کرده‌اند و هوادار پاکدل سرخابی به حسابشان پول واریز کرده است. چقدر؟ کسی نمی‌داند، چون اطلاع‌رسانی در کار نیست. چون کسی پیدا نشد که بررسی کند اصلاً این کارت‌ها چیست و به نام کیست. در آخر این پول‌ها چه می‌شود و سر از کجا در می‌آورد که این دو باشگاه هر روز بدهکارتر از روز قبل هستند!
این روز‌ها حذف از آسیا را بهانه کرده‌اند برای سرکیسه کردن مردم و شماره حساب داده‌اند تا مثلاً خودشان را مردمی نشان دهند. در‌حالی‌که اصلاً نمی‌دانند مردم چه روزگاری دارند. امثال مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مانند بسیاری دیگر از مدیران فقط می‌خواهند خودنمایی کنند. مدیری که امروز شماره حساب می‌دهد، فردا حتماً مدعی می‌شود که یک تنه مشکل بدهی باشگاه را حل و فصل کرده است، اما وقتی می‌رود و نفر بعدی می‌آید، آن وقت «گند کار» در می‌آید. علتش هم کاملاً معلوم است، چون هیچ نظارتی نیست. چون هیچ مدیر متخلف بیت‌المال‌خوری محاکمه نمی‌شود و مجبور نیست خسارت وارده به بیت‌المال و جیب مردم را بپردازد. امروز فتح‌الله‌زاده برای استقلال شماره حساب می‌دهد، قبلاً هم پرسپولیسی‌ها این کار را کرده بودند. حتماً هم عده‌ای ساده‌دل پیدا می‌شوند که از خودشان بزنند و به این مفت‌خوران بیت‌المال پول بدهند. درد این است که چرا کسی جلوی این همه وقاحت را نمی‌گیرد؟ چرا کسی پیدا نمی‌شود این حساب‌ها را مسدود کند؟
بیت‌المال که برای خوردن و بالا کشیدن همیشه در دسترس این زیاده‌خواهان هست، حداقل اجازه بدهید پولی که دست مردم است در جیب خودشان بماند و سر از جیب مدیران، بازیکنان و مربیان میلیاردی‌بگیر فوتبال درنیاورد.