كشف حجاب حرام شرعي و سياسي است

مبارزه قاطعانه با فساد بايد در رأس كارهاي مهم سه قوه و همه دستگاه‌ها باشد
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي عصر سه‌شنبه در ديدار مسوولان و كارگزاران نظام، با تاكيد بر ضرورت تمركز همت و اراده همه مسوولان و دستگاه‌ها در همه طول سال براي «مهار تورم و رشد توليد»، به بيان الزامات تحقق شعار سال و چند توصيه مهم اقتصادي ديگر پرداختند و گفتند: اگر به اين الزامات عمل شود، نتايج آن در كاهش تورم و احساس آسايش نسبي مردم در آخر سال ديده خواهد شد.
رهبر انقلاب در اين ديدار همچنين نكات مهمي درباره توطئه‌هاي ظاهرا اجتماعي اما در واقع سياسي-امنيتي دشمنان، موضوع حجاب، انتخابات اسفند ماه و تحولات جهاني بيان كردند.
رهبر انقلاب شعار امسال را شعاري مهم و حساس خواندند و افزودند: انتخاب شعار اقتصادي به معناي بي‌اعتنايي به مسائل اجتماعي و فرهنگي نيست، چرا كه مشكلات اقتصادي از جمله تورمِ بالا، باعث گسترش فقر و در مقابل، افزايش تبعيض و ثروت‌هاي حرام مي‌شود و ايجاد فساد، بر فرهنگ و افكار و رفتار مردم هم اثر منفي مي‌گذارد.
ايشان رشد توليد را در كنار مهار تورم مهم دانستند و گفتند: گاهي تورم در كشور كنترل شده اما ركود آورده است كه البته بر اساس استدلال قوي كارشناسان، مهار تورم در كنار رشد توليد امكان‌پذير است و اميدواريم كارهاي خوب، با جديت و استمرار، همراه و شعار سال محقق شود.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اولويت داشتن حقيقي و عملياتي شعار سال براي همه مسوولان و دستگاه‌ها را كاملا ضروري برشمردند و گفتند: بايد در همه سال، توجه و همت و اراده همه مسوولان و مديران بر اين نقطه كانوني و اساسي متمركز باشد نه اينكه چند صباحي حرف بزنيم، مطلب بنويسيم و سربرگ و تقويم بزنيم بعد همه‌چيز فراموش شود و شعار سال به انزوا و حاشيه برود.
ايشان در تبيين معناي حقيقي اولويت دادن به شعار سال در دولت، مجلس، قوه‌قضاييه و همه دستگاه‌ها گفتند: استفاده از همه ظرفيت‌ها و امكانات سخت‌افزاري از جمله منابع طبيعي و خدادادي و زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هاي نرم‌افزاري مانند نيروي انساني خلاّق، جوانان پر انگيزه، نخبگان و صاحبان فكرهاي نو، براي تحقق شعار سال ضروري است.
استفاده از امكانات رسانه‌اي، تجربيات مفيد، عناصر مجرّب و حتي ارتباطات خارجي براي گسترش تعاملات اقتصادي با ديگر كشورها، نكات ديگري بود كه رهبر انقلاب در تشريح معناي واقعي اولويت داشتن شعار سال بيان كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پرهيز از حاشيه‌سازي و مانع‌تراشي براي شعار سال از جمله نگاه‌هاي سياسي و جناحي يا مصوبات تورم‌زا را شروط ديگري دانستند كه اولويت شعار سال را معنا و مفهوم حقيقي مي‌بخشد.
ايشان در جمع‌بندي اين بخش از سخنان‌شان تاكيد كردند: اگر ابعاد اين اولويت در عمل محقق شود، افراد خبره، تحقق شعار سال را در شاخص‌هاي اقتصادي درك خواهند كرد و مردم هم در زندگي خود تا حدي آسايش را احساس مي‌كنند.
 بخش ديگر سخنان رهبر انقلاب در ديدار مسوولان و كارگزاران نظام به الزامات عملياتي شدن شعار سال اختصاص داشت.
«همكاري حقيقي و گسترده سه قوه» از جمله تصويب قوانين مورد نياز بخش‌هاي اجرايي و «پيگيري‌هاي جدي و مستمر تصميمات تا رسيدن به نتيجه»، دو الزام مهمي بود كه رهبري به آن اشاره كردند.
ايشان با اشاره به تذكرات مستمر خود به مسوولان در جلسات خصوصي درباره پيگيري كردن تصميمات، وجود انبوه طرح‌هاي نيمه‌تمام را ناشي از كم‌توجهي به مقوله «پيگيري» دانستند و در بيان نمونه‌اي عيني گفتند: چند شركت بزرگ دولتي كه سود خوبي دارند، به رييس‌جمهور قول داده بودند براي خدمت به مردم، طرح‌هاي عمراني در مناطق مختلف كشور اجرا كنند اما اكنون مشخص شده كه اقدامات قانع‌كننده‌اي انجام نداده‌اند.
«ثبات در سياست‌ها و تصميمات اقتصادي»، سومين الزامي بود كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي آن را زمينه‌ساز تحقق شعار سال خواندند و تغييرات پي‌در‌پي اين‌گونه سياست‌‎ها را بسيار مضر و باعث بي‌رغبتي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي برشمردند.
«مشاركت دادن مردم»، الزام ديگر تحقق شعار سال بود كه رهبر انقلاب آن را بسيار مهم و تعيين‌كننده دانستند.
ايشان با انتقاد از ضعف عملكرد دستگاه‌ها در اين زمينه، تجربه ايجاد و گسترش هزاران شركت دانش‌بنيان را تجربه‌اي مفيد و متكي بر برنامه‌ريزي صحيح خواندند و افزودند: مسوولان دولت بايد به‌طور مشخص و عيني، زمينه مشاركت مردم را فراهم كنند تا آحاد مردم تكليف خود را بدانند كه در اين صورت رشد توليد در زمينه‌هاي مختلفِ كوچك و بزرگ، بدون شك محقق خواهد شد.
رهبر انقلاب در همين زمينه مسوولان دولت را به تهيه نقشه‌راه «دانش‌بنيان كردن اقتصاد ملي»، طراحي برنامه‌ عملياتي كردن اين نقشه‌راه و اطلاع‌رساني كامل به مردم فراخواندند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي گفتند: اجراي آن سياست‌ها نيز باعث توانمندسازي طبقات ضعيف و درآمد بيشتر آنها خواهد شد و سازمان برنامه‌‌ و بودجه و ديگر دستگاه‌هاي ذي‌ربط بايد با ايجاد سازوكاري معين، چگونگي فعال شدن آحاد مردم را در اقتصاد مشخص كنند تا در ايجاد عدالت كه اساس اقتصاد در اسلام است، گام‌هاي خوبي برداشته شود.
رهبر انقلاب پس از تشريح الزامات تحقق شعار سال، به بيان چند توصيه مهم اقتصادي پرداختند.
«مبارزه جدي و بدون رودربايستي با هرگونه فساد»، در راس توصيه‌هاي كليدي رهبر انقلاب اسلامي به همه مسوولان بود.
ايشان بار ديگر فساد را اژدهايي هفت‌سر و مبارزه با اين اژدها را كاري بسيار دشوار خواندند و گفتند: فساد، بيماري مهلك، بسيار خطرناك و مُسري است كه مردم را نااميد و ميل به سلامت اخلاقي را كاهش مي‌دهد و مبارزه قاطعانه با آن بايد در راس كارهاي مهم سه قوه و همه دستگاه‌ها باشد.
«انضباط مالي» از جمله اصلاح ساختاري بودجه نيز در بحث وظايف اساسي اقتصادي مسوولان، مورد تمركز و تاكيد رهبر انقلاب قرار گرفت.
ايشان يكي از اهداف اصلي تشكيل جلسه هماهنگي سران قوا در دولت قبل را اصلاح ساختاري بودجه اعلام كردند و با اشاره به تحقق نيافتن اين هدف گفتند: بايد اين دستور كار مهم را پيگيري كرد.
پرهيز از تعهدات مالي كه منافع پايدار مطمئن ندارند و صرفه‌جويي جدي از جمله در سفرهاي بي‌مورد، همايش‌هاي بي‌فايده و خريدهاي بي‌مورد دستگاه‌ها نكاتي بود كه رهبر انقلاب در همين زمينه بيان كردند.
رهبر انقلاب در توصيه بعدي با اشاره به سطح بسيار پايين بهره‌وري در اقتصاد كشور يعني مصرف زياد و بازده كم، افزايش بهره‌وري را كاملا ضروري خواندند و گفتند: بهره‌وري ما در آب از اغلب كشورهاي دنيا كمتر است و در شدت انرژي چند برابر كشورهاي پيشرفته است.
توصيه چهارم حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «تعيين و تنظيم رابطه منطقي شركت‌هاي بزرگ دولتي با دولت» بود.
ايشان در اين زمينه گفتند: در بخش دولتي و همچنين بخش خصوصي، مديران خوبي وجود دارد كه در جنگ اقتصادي چند ساله توانسته‌اند كشور را در بخش‌هاي مختلف پيش ببرند. از اين مديران و كارآفرينان فعال بايد براي افزايش كيفيت و قدرت رقابت و ايجاد بازار فروش داخلي و خارجي محصولات‌شان حمايت كرد و آنها نيز وظيفه دارند نقش خود را در حركت كلي اقتصاد كشور معلوم كنند.
ايشان با انتقاد از بعضي از شركت‌هاي بزرگ و پُر درآمد دولتي كه از مواد اوليه داخلي براي توليد استفاده مي‌كنند اما قيمت محصولات خود را با دلار تلگرامي و قيمت‌هاي جعلي هدايت‌شده از طرف دشمن تطبيق مي‌دهند، گفتند: چرا بايد اين كار كه حاكميت دادن به دلار و تقويت رقيب ريال است، انجام بگيرد.
رهبر انقلاب يكي از گرفتاري‌هاي كشور را وابستگي بخش‌هاي مختلف اقتصاد به دلار خواندند و خاطرنشان كردند: بعضي از كشورها كه خود را از دلار جدا كردند و معاملات آنها نيز با سوئيفت قطع شد، وضع بهتري پيدا كرده‌اند.
ايشان با تاكيد بر مشخص شدن نقش شركت‌هاي بزرگ دولتي در راهبرد كلان اقتصادي و مهار تورم افزودند: در مقابل حمايت از مديران خوبِ شركت‌ها، با صاحبان نقش‌هاي مخرّب در نظام پولي و مالي همچون برخي موسسات مالي يا بانك‌هاي خصوصي كه با خريد ملك و زمين يا اضافه برداشت از بانك مركزي موجب تورم مي‌شوند، بدون رودربايستي برخورد شود.
«قدرت پيش‌بيني‌پذيري نظام برنامه‌ريزي» توصيه ديگري بود كه رهبر انقلاب در خصوص آن گفتند: اگر دستگاه برنامه‌ريزي، قدرت پيش‌بيني نداشته باشد در مواجهه با كمبودهاي ناگهاني، دستپاچه و عجولانه به دنبال واردات مي‌رود كه اين كار كمر توليد را مي‌شكند در حالي كه بايد با پيش‌بيني رخدادها و به محض احساس كمبود در اقلامي همچون گوشت، مرغ و برنج، با بسيج امكانات و ظرفيت‌هاي مردمي، مساله را حل كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در توصيه آخر، با ابراز خرسندي از حضور افراد داراي فهم و دانش اقتصادي خوب در دولت، چند اقدام كليدي و زمينه‌ساز جهش اقتصادي از جمله «استفاده از ظرفيت‌هاي دريا و اقتصاد دريا پايه»، «بهره‌گيري از موقعيت حساس و ممتاز جغرافيايي كشور براي حمل و نقل بين‌المللي به خصوص در مسير شمال- جنوب»، «احياي معادن» و «توليد مسكن» را خواستار شدند.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنان‌شان، تحولات سياسي جهان را بسيار سريع و در عين حال در جهت تضعيف جبهه دشمنان جمهوري اسلامي دانستند و گفتند: براي استفاده از اين فرصت بايد در سياست خارجي تحرك و ابتكار و فعاليت‌هاي خود را افزايش دهيم.
ايشان در بيان نشانه‌هاي تضعيف جبهه ضدّ ايران در نظم جديد جهان آينده گفتند: يكي از مهم‌ترين مخالفان ايران در دنيا امريكاست كه واقعيات نشان مي‌دهد امريكاي اوباما از امريكاي بوش و امريكاي ترامپ از امريكاي اوباما و امريكاي اين آقا از امريكاي ترامپ ضعيف‌تر است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه يادآور شدند: دو قطبي ايجاد شده در انتخابات دو، سه سال قبل امريكا هنوز با شدت وجود دارد، امريكا بحران رژيم صهيونيستي را نتوانسته حل كند، امريكا اعلام كرده بود كه قصد ايجاد جبهه متحد عربي بر ضدّ ايران را دارد اما امروز بر عكس آنچه مي‌خواست اتفاق افتاده و ارتباطات مجموعه عربي با ايران رو به افزايش است ضمن اينكه امريكا با فشار سياسي و تحريم مي‌خواست مساله هسته‌اي را طبق برنامه خود پايان دهد اما نتوانست.
ايشان در ادامه بيان مصاديقِ رو به ضعف بودن امريكا خاطرنشان كردند: امريكا جنگ اوكراين را راه انداخت اما اين جنگ موجب فاصله افتادن ميان اين كشور با متحدان اروپايي‌اش شده كه در واقع كتك جنگ را آنها مي‌خورند اما سودش را امريكا مي‌برد.
رهبر انقلاب افزودند: امريكا، امريكاي لاتين را حياط خلوت خود مي‌داند اما دولت‌هاي متعدد ضد امريكايي در آنجا سر كار آمده‌اند. ضمنا امريكا مي‌خواست ونزوئلا را زير و رو كند و حتي براي آن رييس‌جمهور جعلي با پول و سلاح و لشكر هم درست كرد، اما ناكام ماند.
«كسري بودجه سنگين امريكا كه معادل درآمد سالانه آن است» و تضعيف دلار امريكا به شكلي كه برخي كشورها در حال معامله با پول‌هاي ملي يكديگر هستند، نمونه‌هاي ديگري بود كه رهبر انقلاب با استناد به مجموعه آنها گفتند: بنابراين امريكا كه در راس دشمنان نظام اسلامي است رو به ضعف است.
ايشان در خصوص رژيم صهيونيستي يعني دشمن ديگر جمهوري اسلامي نيز با اشاره به اينكه اين رژيم در طول عمر ۷۵ ساله خود هرگز دچار گرفتاري‌هاي هولناكي مانند امروز نبوده است، به بيان مصاديقي از آشفتگي و وضعيت رو به فروپاشي آن پرداختند و گفتند: رژيم صهيونيستي تزلزل سياسي دارد و در چهار سال، چهار نخست وزير عوض كرده است، ائتلاف‌هاي حزبي در آن، شكل‌نگرفته، متلاشي مي‌شوند، دو قطبي شديدي در سراسر رژيم جعلي وجود دارد كه تظاهرات صدها هزار نفري در برخي شهرها نشانه آن است و اينكه بخواهند با چند موشك زدن اين ضعف‌ها را جبران كنند ممكن نيست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به انتشار مطالبي درباره اينكه به زودي تعداد افرادي كه از اسراييل خارج مي‌شوند به دو ميليون نفر مي‌رسد، هشدارهاي پي در پي مقام‌هاي صهيونيست به نزديك بودن فروپاشي اين رژيم را از ديگر نشانه‌هاي تضعيف صهيونيست‌ها دانستند و به كنايه گفتند: ما گفته بوديم ۲۵ سال ديگر را نمي‌بينند اما گويا خودشان عجله دارند و زودتر مي‌خواهند بروند.
ايشان، ده‌ها برابر شدن قدرت گروه‌هاي فلسطيني و رسيدن فلسطينِ اسلو و افتضاح ياسر عرفات به فلسطينِ شيرهاي مقاومت را از ديگر نشانه‌هاي تضعيف جبهه ضدّ ايران و تقويت جبهه مقاومت خواندند.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنان‌شان به توطئه دشمنان براي داخل كشور پرداختند و گفتند: توطئه‌هايي براي داخل كشور بوده و خواهد بود كه اغتشاشات سال گذشته كه با بهانه كردن مساله زن و با پشتيباني دستگاه‌هاي جاسوسي غربي‌ها انجام شد، از اين دست بود.
ايشان با اشاره به وضع اسفبار و ناامن زنان در كشورهاي غربي خاطرنشان كردند: اين كشورها كه در برخي از آنها زنان به اذعان خودشان، در خيابان يا اردوگاه و نيروهاي نظامي هم امنيت ندارند و حتي مثلا زن مسلمان محجبه هم كه براي شكايت به دادگاه آمده است، با ضربه شاكي به قتل و شهادت مي‌رسد، براي جمهوري اسلامي كه برترين شأن را براي زن قائل است، خط و نشان مي‌كشند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به فريب خوردن تعدادي از افراد در حوادث سال گذشته گفتند: عده‌اي در داخل كه اغلب فريب خورده بودند، به تبع دشمن خارجي و افراد خائن خارج از كشور، شعار آزادي زن را سر دادند كه به جاي حرف متين و استدلال منطقي با هوچي‌گري همراه بود.
ايشان با بيان اينكه مساله زن فقط مساله پوشش نيست، به حضور فعال زنان و دختران ايراني در عرصه‌هاي تحصيلي، اشتغال، فعاليت سياسي و اجتماعي، مناصب مديريتي و حضور فعال آنان در مبارزات قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس و راهپيمايي‌هاي ۲۲ بهمن و روز قدس اشاره كردند و افزودند: در كدام‌يك از اين مسائل در كشور آزادي وجود ندارد؟ در كجاي دنيا زنان مانند ايران اين همه فعاليت دارند كه زنِ ايراني با افتخار و سربلندي انجام مي‌دهد؟
رهبر انقلاب در تبيين الزام شرعي و قانوني حجاب گفتند: در مساله پوشش، حجاب، محدوديتي شرعي و قانوني است نه محدوديتي دولتي و كشف حجاب نيز هم حرام شرعي است و هم حرام سياسي.
ايشان با تاكيد بر اينكه بسياري از كساني كه كشف حجاب مي‌كنند از پشت پرده تحريك به اين كار يعني دستگاه‌هاي جاسوسي دشمن مطلع نيستند، گفتند: اگر بدانند پشت كشف حجاب و مبارزه با حجاب چه كساني و دستگاه‌هايي هستند، اين كار را نمي‌كنند چون خيلي از آنها اهل دين و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اين مساله قطعا حل خواهد شد همچنانكه در اولين هفته‌هاي انقلاب، امام بزرگوار مساله حجاب را الزاما و قاطعا بيان كردند. البته همان‌طور كه دشمن با نقشه و برنامه وارد اين كار شده، مسوولان نيز بايد نقشه و برنامه داشته باشند كه دارند و بايد از انجام كارهاي بي‌قاعده و بدون برنامه پرهيز شود.
«انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان» در اسفند ماه امسال موضوع ديگري بود كه رهبر انقلاب با تاكيد بر اهميت آن، گفتند: انتخابات مي‌تواند مظهر قدرت ملي باشد و اگر درست برگزار نشود ضعف كشور و ملت و مسوولان را نشان مي‌دهد كه هر چه ضعيف شويم تهاجم و فشار دشمنان بيشتر مي‌شود بنابراين بايد قوي شويم كه يكي از ابزارهاي مهم قدرت، انتخابات است.
ايشان در همين زمينه افزودند: مسوولان مرتبط، راهبرد «مشاركت، امنيت، سلامت و رقابت انتخابات» را از هم‌اكنون مشخص كنند تا انتخاباتي خوب، سالم و با مشاركت بالا داشته باشيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به مساله مهم رسانه نيز اشاره كردند و گفتند: بايد سياه‌نمايي‌ها، تخريب‌ها و توطئه‌هاي دشمن عليه اقتدار كشور كه در فضاي مجازي صورت مي‌گيرد، افشا شود و رسانه ملي كه بحمدالله در دست افراد مومن و پر انگيزه است، تلاش دشمن را در اين زمينه خنثي كند.
رهبر انقلاب همچنين با تشكر از گزارش واقعا خوب رييس‌جمهور در ابتداي اين ديدار، ماه مبارك رمضان را فرصتي بي‌نظير براي ذكر الهي، رهايي از بلاي بزرگ غفلت و قرار گرفتن در معرض انوار رحمت و هدايت پروردگار برشمردند.
ايشان با استناد به آيات قرآن و احاديث ائمه اطهار(ع)، تاثير نيك در اعمال و رفتار را از نتايج ذكر كثير پروردگار خواندند و افزودند: مسووليت بزرگ مسوولان، خدمت به مردم و اداره خوب كشور است كه ذكر پروردگار در اداي اين وظايف سنگين آثار مثبتي خواهد داشت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي معناي حقيقي خدمت به خدا را خدمت به خلق‌الله و پيشبرد اهداف الهي دانستند و خطاب به مسوولان گفتند: خداوند با اعطاي امكان و قدرت خدمت به مردم، اين خدمت را مهم‌ترين مايه امتحان ما مسوولان قرار داده است؛ بنابراين بايد با قدرشناسي فرصت نوراني رمضان، توش و توان خود را براي اداي وظايف سنگين‌مان مضاعف كنيم.
در ابتداي اين ديدار، رييس‌جمهور به بيان گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي دولت پرداخت و گفت: قهرمان سال ۱۴۰۱ ملت بزرگ ايران بود كه با ايستادگي و ناكام گذاشتن دشمنان در جنگ تركيبي خوش درخشيد.
حجت‌الاسلام والمسلمين رييسي با اشاره به سخنان نوروزي رهبر انقلاب و ضرورت تحول‌گرايي، تحول را رويكرد اصلي دولت خواند و گفت: از ابتداي دولت ماموريت خود دانسته‌ايم كه نقاط ضعف كشور از جمله كسري بودجه، بالا بودن نرخ تورم، كاهش ذخاير كالاهاي اساسي، افت توليد و مخدوش شدن اعتماد مردم در سرمايه‌گذاري را با شيوه‌هاي درست جبران و نقاط قوت كشور در همه بخش‌ها را تقويت كنيم.
رييس‌جمهور با بيان اينكه نرخ تورم به دلايلي همچون اصلاحات اقتصادي در حذف ارز ترجيحي همچنان بيش از ۴۰ درصد است، گفت: شعار حكيمانه سال ۱۴۰۲ مبني بر «مهار تورم و رشد توليد» را با قوت دنبال خواهيم كرد.
آقاي رييسي، رشد توليد در سال گذشته را اميدواركننده دانست و گفت: رشد سرمايه‌گذاري ۷.۷ درصد، رشد توليد در صنعت ۸ درصد، در نفت و گاز ۹ درصد، در ماشين‌آلات و تجهيزات ۱۹ درصد، در خودرو ۱۹ درصد، در برخي صنايع سنگين نظير ماشين‌آلات راهسازي تا ۱۰۱ درصد بوده و در ساير مقولات توليدي همچون فولاد و لوازم خانگي هم رشدهاي بالا داشتيم.
رييس‌جمهور افزود: دولت با وجود پيگيري سياست‌هاي منطقه‌اي و تقويت‌ همكاري‌هاي بين‌المللي، زندگي مردم و پيشرفت كشور را به هيچ اراده خارجي گره نزد و ديگر از اين‌گونه سخنان كه پيشرفت كشور متوقف به برجام يا فلان قرارداد است، شنيده نشد.
آقاي رييسي همچنين گفت: در كنار ساير قوا و نهادهاي عمومي به وعده‌هاي خود عمل مي‌كنيم و اگر در موردي نتوانستيم به قول خود پايبند باشيم، صادقانه آن را با مردم در ميان خواهيم گذاشت.
در پايان اين ديدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.