طنین عدالت‌خواهی ایرانیان شیعه و سنی برای دفاع از مردم فلسطین

آرمان امروز: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اعلام کردند که «مساله قدس... يک مساله خصوصي به يک کشور و يا يک مساله مخصوص به مسلمين جهان در عصر حاضر نيست، بلکه حادثه اي است براي موحدين جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آينده.ما اکنون نيز تکرار مي کنيم که تا ملت هاي اسلام و مستضعفان جهان بر ضد مستکبران جهاني و بچه هاي آنان خصوصاً اسرائيل غاصب قيام نکنند، دست جنايت کار آنان از کشورهاي اسلامي کوتاه نخواهد شد و اين غده سرطاني از بيت المقدس و لبنان اخراج نخواهدگرديد.»
نامگذاري اين روز و فراخوان عمومي در سراسر جهان طي سال هاي گذشته دستاوردها و نتايج بسياري به دنبال داشته که شايد مهمترين آن را بتوان بيداري اسلامي دانست، بيداري که امروزه جوامع مختلف را به حرکت وا داشته و بسترهاي لازم را براي تحول در جوامع مختلف آماده کرده است.
تا پيش از برپايي مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس، مساله فلسطين بيشتر عربي و منطقه اي بود اما پس از اعلام روز جهاني قدس و تحريک احساسات جهاني عليه جنايات و اقدامات رژيم صهيونيستي، فلسطين از مساله اي صرف عربي خارج شد و جنبه اي جهاني يافت، به گونه اي که از خاورميانه تا آمريکاي لاتين، ملت‌ها و دولت هاي آزاده، همواره جنايات رژيم صهيونيستي را محکوم کردند که اين بيدارسازي جهاني و گسترش روحيه ضد صهيونيستي از تبعات روز جهاني قدس است. حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري نيز با اشاره به جهاني شدن مساله فلسطين فرمودند: «تظاهرات بزرگ و صميمي مردم در قلب پايتخت هاي اروپايي و شهرهاي آمريکا، اقدام شجاعانه رؤساي چند دولت در آمريکاي لاتين، همه و همه نشانه آن است که دنياي غيرمسلمان نيز هنوز به دست نيروهاي شرآفرين و فسادآفرين که نام قرآني آنها شيطان است به طور کامل تسخير نشده و هنوز ميدان براي جولان حقيقت، باز است.»
امسال نيز مردم مومن و انقلابي کشورمان بار ديگر در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان همصدا با مردم عدالت خواه ديگر کشورها در راهپيمايي روز قدس شرکت کردند تا به عنوان يک تکليف ديني انزجار خود از اقدامات ددمنشانه رژيم صهيونيستي را فرياد زده و اعلام کنند که تنها راه آزادي قدس شريف وحدت و اتحاد بيشتر و عملي بين جامعه اسلامي است.


امسال براي راهپيمايي روز جهاني قدس شعار «فلسطين محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادي» تعيين شده است تا به مستکبران ثابت کند زمان زيادي تا آزادي قدس شريف و برچيده شدن بساط ظلم و بي عدالتي به واسطه وحدت و انسجام جهان اسلام باقي نمانده است.
در ادامه بخشي از اين اتحاد و انسجام ملي ملت ايران در نقاط مختلف کشور در دفاع از مردم مظلوم فلسطين که در قاب خبر و گزارش هاي تصويري و فيلم به همت خبرنگاران ايرنا در مراکز و نقاط مختلف استان ها ثبت شده بازگو و به تصوير کشيده مي شود تا جهانيان بدانند هنوز روحيه عدالت خواهي و مبارزه با ظلم و استکبار رژيم صهيونيستي و مستکبران وجود دارد و فرياد ظلم ستيزي تا رسيدن به هدف نهايي هرگز خاموش نخواهد‌شد.
گزارش خبرنگاران ايرنا از حال و هواي راهپيمايي روز قدس را از مردم روزه دار خراسان رضوي و شهر مشهد مقدس آغاز مي کنيم، مردمي که امروز همزمان با آخرين جمعه ماه مبارک رمضان، با حضور پرشور خود در راهپيمايي روز قدس، فرياد "فلسطين تنها نيست" را سر دادند تا روز حماسي ديگري را در دفاع از اين ملت مظلوم در تاريخ اين ديار به ثبت برسانند.
گروههاي مختلف مردمي، هياتهاي مذهبي، تشکلها، دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي مختلف، پير و جوان، زن و مرد در مشهد مقدس در حالي که هر کدام پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي ايران را در دست داشتند، راهپيمايي اين روز بزرگ ضد استکباري و ضد صهيونيستي را از ميدان 15 خرداد ماه آغاز کردند.
با توجه به حوادث اخير در فلسطين و حملات متعدد رژيم جعلي صهيونيستي به نوار غزه، امسال حضور گسترده و حماسي مردم انقلابي مشهد مقدس در راهپيمايي روز قدس پرشورتر از سال گذشته است و اقشار و طيف هاي گوناگون در اين روز به فرمان تاريخي امام راحل و رهبر کبير انقلاب لبيک گفته و رهسپار خيابانها براي محکوم کردن اسرائيل غاصب شده اند.
مردم ولايتمدار، متدين و روزه‌دار ديار علويان هم در آخرين جمعه ماه مباک رمضان با حضور حماسي در راهپيمايي روز جهاني قدس حماسه‌اي بي بديل در تاريخ پرفروغ نظام اسلامي در حال ثبت و ضبط کردن هستند.
گزارش خبرنگاران ايرنا در سراسر استان حاکي از آن است که مردم مازندران با مشت‌هاي گره کرده خود و فريادهاي «مرگ بر اسرائيل» ‌ و «مرگ بر آمريکا»، «ما همه باهم هستيم، پشت ولايت هستيم»، «اين همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و «فلسطين پيروز است، اسرائيل نابود است» خشم و انزجار خود را از جنايت‌هاي سران صهيونيست و اقدام هاي نژادپرستانه آن ها در قبال مردم فلسطين اعلام کردند.
شرکت‌کنندگان در راهپيمايي روز قدس با در دست داشتن پلاکاردهايي مزين به شعارهاي «سليماني زنده است، مقاومت پاينده است»، «راه سليماني‌ها ادامه دارد»، «رژيم صهيونيستي، خانه عنکبوت است، سرنوشت اسرائيل، نابودي و سقوط است»، «نابود مي‌شوند به لطف خدا، صهيونيست و آمريکا»، جنايات اسرائيل را محکوم کردند.
راهپيمايي روز جهاني قدس در حال حاضر در تمامي نقاط از پيش تعيين شده مازندران در حال برگزاري است و گزارش ها حاکي است که انبوه جمعيت روزه دار که از ساعاتي قبل به تدريج به هم پيوند خوردند.
حضور اقشار مختلف مردم اعم از روحانيون، مسوولان نظامي، اجرايي و انتظامي، جوانان، ميانسالان و حتي سالخوردگان بسيار برجسته است که براي حمايت چندين باره از مردم مظلوم فلسطين و تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل به صحنه آمدند و جهان امسال هم بار ديگر نظاره گر شکوه و عظمت ملت هميشه در صحنه ايران و مازندران و حضور گسترده مرد، زن، پير و جوان مشت محکمي بر توطئه دشمنان است.
مردم مومن و روزه‌دار قبله پايتخت (شهرري) هم با اعلام انزجار از رژيم کودک کش و جعلي صهيونيستي با حضور ميدان بسيج اين شهر راهپيمايي روز قدس را به سمت مصلي ري در حرم عبدالعظيم (ع) طي کردند.
راهپيمايي روز جهاني قدس در شهرري با حمايت از مردم مظلوم و ستمديده فلسطين و محکوميت تجاوز و کودکشي رژيم جعلي صهيونيستي برگزار شد و مردم اين خطه از ميهن اسلامي مان فرياد آزادي قدس شريف را سر دادند.
امروز همچنين راهپيمايي روز جهاني قدس در نقاط مختلف استان زنجان از خيابان هاي تعيين شده به سمت مصلاي نماز جمعه از ساعاتي قبل آغاز شده و گزارش ميداني خبرنگاران بيانگر آن است که حضور مردم بسيار پرشور است و روزه داران زنجاني امروز آمده اند تا اين پيام را به جهان مخابره کنند که با وجود هجمه رژيم جعلي صهيونيستي، آرمان آزادي قدس شريف و قبله نخست مسلمانان همچنان زنده‌است.
حضور جوانان و نوجوانان زنجاني نيز در اين راهپيمايي ستودني است چرا که پا به پاي بزرگترها، استوار در صف راهپيمايي قدم بر مي‌دارند و فرياد «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريکا» سر مي‌دهند.
مردم مومن و روزه‌دار گلستان اعم از شيعه و سني، زن و مرد، پير و جوان، دختر و پسر به ويژه دهه هشتادي و نودي‌هاي اين استان نيز با شور و شوق وصف نشدني راهپيمايي روز جهاني قدس را آغازکرده‌اند.