اخبار کوتاه


توجه دستگاه‌های امنیتی
به ناکارآمدی در سطوح مدیریتی
وزیر اطلاعات از توجه ویژه دستگاه‌های امنیتی به ناکارآمدی در سطوح مدیریتی خبر داد و گفت: دستگاه های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی کشور ناکارآمدی را به دقت رصد کرده و در کنار مقابله با نفوذ و فساد مقابله با ناکارآمدی را هم در دستور کار قرار داده اند.به گزارش اسکناس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین خطیب وزیر اطلاعات در سفر به استان مرکزی در جلسه شورای تامین گفت: بهره مندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کنار همدلی، همراهی و هم افزایی قوای سه گانه، مسئولان اجرایی، دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح زمینه‌ساز اقتدار اقتصادی و امنیت ملی کشور است.خطیب از موفقیت های وزارت اطلاعاتِ دولت مردمی وانقلابی در وارد کردن ضربه های کارآمد به درون و بیرون رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: با هم افزایی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی پیام صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره شد.خطیب در ادامه به حوادث و اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت : دشمن تمام توان رسانه ای، اطلاعاتی و ابزارهای فتنه و توطئه را در جنگ ترکیبی به میدان آورد که با لطف خدا و تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی کشور و همراهی مردم رشته ارتباط و اتحاد معاندین در خارج و داخل کشور قطع و این توطئه دشمن محکوم به شکست شد.

تکرار ادعاهای واهی نتانیاهو علیه ایران
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اتهام‌پراکنی‌های خود علیه کشورمان مدعی شد که اجازه نمی‌دهد ایران با تروریسم از اطراف آنها را احاطه کند. به گزارش جوئیش نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یک‌شنبه) در اظهاراتی ضد ایرانی ادعاهای نخ‌نما شده خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.



نتانیاهو در صحبت‌های خود در ابتدای نشست هفتگی کابینه مدعی شد: اجازه نخواهیم داد که ایران ما را با تروریسم از اطراف احاطه کند. ما علیه تجاوزات آن‌ها و علیه شاخه‌ها و بازوهای این کشور در منطقه دست به اقدام خواهیم زد.
وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: البته ما همیشه امنیت‌مان را حفظ می‌کنیم. ما اجازه نخواهیم داد ایران طناب رعب و وحشت را به دور گردن ما بیاندازد. ما به طور شبانه روزی و حتی امروز روی این موضوع کار می‌کنیم و به اقدامات تهاجمی و تدافعی در برابر تجاوزات ایران و اقدامات تروریستی آن ادامه خواهیم داد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ادعاهای واهی خود علیه ایران را تکرار کرده است که وی در هفته‌های اخیر به شدت درگیر ناآرامی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به سیاست‌هایش بوده است و به نظر می‌آید که با این اتهام‌پراکنی‌های خود تلاش می‌کند تا اذهان را از اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی منحرف کند.

آمریکا میزبان وزیران خارجه
باکو و ایروان برای مذاکرات صلح
وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی به نخست وزیر ارمنستان گفت که گفت‌وگوی مستقیم بین باکو و ایروان تنها راه حل تنش بین دو کشور است. به گزارش اسپوتنیک، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امروز با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت‌وگو و بر اهمیت مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان تأکید کرد و متعهد به حمایت مستمر ایالات متحده شد».
وی افزود: بلینکن تاکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم و دیپلماسی تنها راه دستیابی به صلح پایدار در قفقاز جنوبی است. میلر خاطرنشان کرد که بلینکن همچنین از تعهد پاشینیان به روند صلح حمایت کرد.
پیش بینی می‌شود آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان امروز ۳۰ آوریل به واشنگتن سفر کند و در دور بعدی مذاکرات در مورد توافق عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان شرکت کند.
به نقل از یورونیوز، همزمان با پایان انسداد چهار ماهه کریدور لاچین توسط گروهی از معترضان جمهوری آذربایجان، ایروان اعلام کرده که وزیر خارجه ارمنستان در واشنگتن با همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
پس از هفته‌ها تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، ایروان اعلام کرد روز یکشنبه دور جدیدی از گفت‌وگوها میان این دو کشور در واشنگتن با هدف عادی‌سازی روابط برگزار می‌شود.

انتقال نیرو و تجهیزات نظامی
آمریکا از کویت به پایگاه عین الاسد
یک منبع امنیتی در استان الانبار از ورود نیرو و تحهیزات نظامی آمریکا به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار خبر داد. به گزارش سایت المعلومه، این منبع گفت، این تجهیزات از کویت وارد شد و انگیزه واقعی این اقدام روشن نیست که همزمان با اعمال تدابیر شدید امنیتی بر ساختمان این پایگاه هوایی در میان پرواز فشرده بالگردها و پهپادهای آمریکایی صورت گرفته است.
این منبع افزود: نیروهای آمریکایی مستقر در یکی از پایگاه‌های نظامی کویت، یک گروه مجهز به سلاح‌های مختلف را به پایگاه هوایی عین الاسد منتقل کردند. بالگردهای نظامی آمریکا این سربازان را به ساختمان پایگاه منتقل کردند که تحت تدابیر امنیتی بی‌سابقه قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی مستقر در پایگاه عین الاسد از دلایل ورود این نیروها و وظایف محول به آنها اطلاعی ندارند.