کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به باز‌سازی مناطق زلزله‌زده خوی

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح در جلسه بررسی روند پیشرفت باز‌سازی مناطق زلزله‌زده خوی افزود: از این میزان، ۱۵۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان به زلزله‌زدگان خویی است.
فتاح ادامه داد: اولویت اول ما در زلزله خوی، اختصاص سیمان برای زلزله‌زدگان بود و تا زمانی که همه خانه‌های آسیب‌دیده احداث شود، سیمان و میلگرد را متقبل شده و تامین می‌کنیم.
وی گفت: هرچند اولویت ما، کمک به ساخت واحدهای مسکونی است ولی برای کمک به مدارس، خانه‌های بهداشت و مساجد نیز در راستای تامین سیمان مورد نیاز آماده‌ایم ولی این موارد بعد از بررسی‌های لازم و با محوریت بنیاد مسکن تامین خواهد شد. رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان داشت: ما حاضر هستیم به منازل ایتام هم کمک و در این راستا مشارکت کنیم، ضمن اینکه برای مرکز دیالیز خوی هم اگر کمکی از ما برمی‌آید، انجام خواهیم داد.
فتاح با قدردانی از مردم خوی اظهار داشت: خویی‌ها در کمک به مردم مصیبت‌دیده پیشتاز بودند و به همین علت، همه نظام برای کمک به مردم این منطقه پای کار آمدند.
وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موارد در منطقه، ضدزلزله بودن واحدهای مسکونی به‌ویژه واحدهایی که ساخته می‌شود، است و باید برای مقاوم‌‌سازی به‌زودی فکر اساسی صورت گیرد.