سه گانه پپ یا چهارمین جام  اینتر؟

سارا مسیحا/امشب با انجام دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های منچستر سیتی و اینترمیلان پرونده فوتبال باشگاهی قاره سبز در فصل 2022-2023 بسته خواهد شد. دو تیم انگلیسی و ایتالیایی که با عبور از رقبا به دیدار پایانی رسیده‌اند، امشب از ساعت 22:30 در ورزشگاه المپیک آتاتورک شهر استانبول برای فتح جام UCL به قضاوت شیمون مارسینیاک داور 42 ساله لهستانی که فینال جام جهانی 2022 را هم قضاوت کرد، به مصاف هم می روند و در این بازی تقابل اندیشه سیمونه اینزاگی و پپ گواردیولا که یکی به دفاع و ضد حمله و دیگری به حمله فکر می کند، جذاب و دیدنی خواهد بود. پپ و تیمش در فصل اخیر لیگ برتر انگلیس سرانجام طلسم را شکستند و یک هفته مانده به پایان فصل، قهرمانی‌شان را مسجل کردند. چند روز پیش هم این تیم در فینال جام حذفی فوتبال انگلیس همشهری اش منچستر یونایتد را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و قهرمان جام حذفی شد تا در قهرمانی دبل کند و حالا به دنبال هت تریک قهرمانی و شکستن روند ناکامی در لیگ قهرمانان اروپاست. آقای نابغه که دو فصل پیش هم تیمش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسانده بود، در فینال تمام انگلیسی از چلسی شکست خورد اما حالا که جادوگران آفریقایی به او پیغام داده‌اند که طلسم‌اش را باطل کرده‌اند، امیدوار است ناکامی‌اش در لیگ قهرمانان را هم مثل لیگ جزیره بشکند و او فاتح این جام معتبر اروپایی شود.
اینتر در ششمین فینال و دومین فینال من سیتی
 منچسترسیتی که تنها یک بار و همان فصل 2020-2021 به فینال رسیده حالا دومین فینالش را تجربه خواهد کرد اما در مقابل اینترمیلان برای ششمین بار است که به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده. از آخرین قهرمانی این تیم ایتالیایی که سه قهرمانی این جام را در کارنامه اش دارد، بیش از 13 سال می گذرد. در فینال فصل 2009-2010 اینترمیلان به مصاف بایرن مونیخ رفت و این تیم آلمانی را با دو گل شکست داد و پس از سال‌ها قهرمان اروپا شد. با این قهرمانی آن‌ها در کنار منچستر یونایتد با سه قهرمانی قرار گرفتند تا از حیث پرافتخارترین تیم های اروپایی به طور مشترک هفتم شوند. صدرنشین پرافتخارترین تیم های اروپایی، رئال مادرید است که با 14 قهرمانی و 17 بار حضور در فینال، دست نیافتنی است و سپس تیم های آث میلان ایتالیا با 7 و لیورپول با 6 قهرمانی در رده های بعدی هستند. تیم های بایرن مونیخ، بارسلونا و آژاکس هم در رده چهارم تا ششم قرار دارند.
فینال اروپا جولانگاه جدید غول نروژی!


ارلینگ هالند بازیکن 22 ساله و نروژی من سینی که در فصل اخیر رکوردهای زیادی را جا به جا کرد و در پایان فصل هم با 36 گل آقای گل شد، قطعا امید اول پپ برای فتح جام است. این بازیکن که بهترین بازیکن لیگ جزیره در پایان فصل شده و کفش طلای اروپا را هم از آن خود کرده، انگیزه زیادی برای گلزنی در فینال لیگ قهرمانان دارد. در اینتر هم ژکوی پا به سن گذاشته هنوز بوی گل می دهد و مارتینز آرژانتینی، هاکان و اونانا هم دیگر ستارگان این تیم هستند.
جایزه 21 میلیون دلاری در انتظار قهرمان
یوفا برای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا جایزه هنگفتی در نظر گرفته است؛ 21 میلیون دلار که اگر بخواهیم به ریال و تومان محاسبه کنیم، به عبارتی می شود هزار و 50 میلیارد تومان! جدا از این پاداش هنگفت، فینال لیگ قهرمانان اروپا برای کشور میزبان هم درآمدزایی شایانی دارد. حضور هزاران تماشاگر از سراسر دنیا در استانبول و استفاده تبلیغاتی ترکیه از این بازی، درآمد قابل توجهی را نصیب این کشور می کند. همچنین حضور هنرمندان و علاقه‌مندان فوتبال در استانبول و خلق آثار هنری، خود جاذبه گردشگری دیگری است که نصیب این شهر تاریخی می شود. همین روز گذشته یک هنرمند مشهور کانادایی به اسم والیرز مجسمه‌هایی از جنس مقوا از چهار ستاره دنیای فوتبال را که لحظاتی به یادماندنی در فینال لیگ قهرمانان به ثبت رسانده‌اند، در بیرون ورزشگاه قرار داد. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از جمله ستارگانی هستند که در این مجسمه‌ها حضور دارند؛ مجسمه‌هایی که طی چندین ماه با استفاده از ۱۳۰ جعبه مقوایی بازیافتی ساخته شده‌اند.