جواب‌های تاج پسندانه!

رئیس فدراسیون فوتبال این روز‌ها از زمین و زمان حرف می‌زند، اما از سروته مصاحبه‌های پرتعدادش نمی‌توان به هیچ نتیجه مثبتی رسید، نه فقط، چون یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ، بلکه از آن جهت که تمام حرف‌هایش یا توضیح واضحات است یا فرافکنی که هیچ یک نیز ثمره مثبتی در پی ندارد!
وظیفه رئیس فدراسیون فوتبال نه برشمردن مشکلات که حل و فصل آنهاست. با وجود این تاج ترجیح می‌دهد به جای پایان دادن به مسائل و مشکلات فوتبال تنها در خصوص آن‌ها صحبت کند. حرف‌هایی که هیچ ضمانت اجرایی ندارد و مصداق سنگ بزرگ است!
تاج این روز‌ها به تک‌تک سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد، اما پاسخ‌هایی که هیچ ارتباطی به پرسش‌های مطرح شده ندارد و یادآور خنده‌های معروف کفاشیان است که به‌زعم بسیاری معنایی جز دست انداختن اصحاب رسانه و افکار عمومی نداشت. رئیس فدراسیون در حالی مدعی مقابله با بی‌انضباطی‌های مالی در لیگ برتر است که لغو برخی قوانین کاربردی و اعمال قوانین نصفه و نیمه بیش از هر زمانی دست باشگاه‌ها، مدیران ناکارآمد و دلالان را برای تاراج بیت‌المال و خالی کردن جیب مردم باز گذاشته است. ضمن اینکه بی‌انضباطی‌های مالی تنها به عقد قرارداد‌های پرایراد باشگاه‌ها با بازیکنان و مربیان برنمی‌گردد و دریافت پاداش‌های نامتعارف و کمک‌های مادی پرتعداد از دولت نیز مصداق بارز همین بی‌انضباطی‌هایی است که تاج مدعی است فدراسیون قصد جلوگیری از آن را دارد. ادعایی که با توجه به دریافت پاداش ۶۰۰ سکه‌ای ملی‌پوشان و مجوز ورود خودرو نمی‌تواند باورپذیر باشد. ضمن اینکه علاوه بر دریافت این پاداش‌های هنگفت و غیرمتعارف، رئیس فدراسیون همچنان انتظار دارد دولت به تیم ملی کمک کند. تیمی که تنها موفقیت آن صعود به جام جهانی بوده و بس. اما اگر قرار است دولت بابت هر یک قدمی که فدراسیون فوتبال و تیم ملی قصد برداشتن آن را دارند، هزینه‌های هنگفت و خارج از عرف بپردازد پس وظیفه تاج و دوستانش در ساختمان سیاهرنگ خیابان سئول چیست؟!
 فدراسیون فوتبال بی‌تردید چندین برابر پرافتخارترین فدراسیون‌های ورزشی کشور بودجه و دریافتی از دولت و مجلس دارد، بی‌آنکه این هزینه‌های هنگفت نتیجه مثبتی در پی داشته باشد. با وجود این نه آقایان مسئول در رأس فدراسیون سیری‌پذیر هستند و نه بازیکنان.


فدراسیون به یک شکل و از یک‌سو می‌تازد و بازیکنان و باشگاه‌ها نیز از یک سوی دیگر، اما دست هر دو طرف در جیب ملت است و از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند و بابت این حجم از برداشت به جای سپاسگزار بودن طلبکار هم هستند. گویا دولت و ملت وظیفه دارند بی‌هیچ چشمداشتی زیاده‌خواهی‌های آقایان را پاسخگو باشند!
تاج خوب می‌داند اگر ۱۰۰ چاقو بسازد یکی از آن‌ها دسته ندارد که اگر داشت به جای حرف و ادعا‌های پرتعداد گامی برای حل مشکلات عدیده فوتبال برمی‌داشت، نه آنکه تک‌قانون‌های مفید را هم ملقی کند و با تصویب قوانین پرنقص و پرایراد مدام در حال نمایش برای فریب افکار عمومی باشد.
رئیس فدراسیون این روز‌ها کاملاً در دسترس است و هیچ سؤالی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، اما هیچ یک از پاسخ‌های او نتوانسته اندکی هم که شده از میزان نگرانی و دغدغه‌های مردم و اصحاب رسانه بکاهد، چراکه همه یا توضیح واضحات است یا ادعا‌هایی که قراری بر عملی شدن آن‌ها نیست، آن‌هم در شرایطی که فوتبال ایران سخت‌ترین روز‌های خود را سپری می‌کند، نه فقط، چون به دنبال پایان دادن به حسرت ۵۰ ساله برای حضور در المپیک یا خاتمه دادن به ناکامی در جام ملت‌هاست، بلکه از آن جهت که با وجود محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان دریافت مجوز حرفه‌ای اصلی‌ترین معضل فوتبال باشگاهی ایران است. باشگاه‌هایی که مشکلات مالی آن‌ها سر به فلک گذاشته، اما موارد برشمرده شده تنها گوشه‌ای از معضلات فوتبال ایران است که گویا برای تاج و دوستانش کوچک‌ترین اهمیتی ندارد که وقتی به اصحاب رسانه و سؤالات پرتعداد آن‌ها می‌رسند به صحرای کربلا می‌زنند! این اگر فریب افکار عمومی نیست، پس چیست؟