حقوق بشر غربی شعاری بیش نیست

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و همراهی پلیس این کشور با هتاکان واکنش نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.
همایون سامه یح، نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به قرآن‌سوزی در سوئد گفت: آنچه تحت عنوان قرآن‌سوزی در سوئد ما شاهد آن بودیم اقدامی کاملاً زشت و غیرقابل پذیرش بود و جامعه کلیمیان ایران این رفتار ناپسند را محکوم می‌کند. متأسفانه در کشور‌های اروپایی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، ما شاهد اهانت به مقدسات ادیان مختلف هستیم، حقوق بشر در این کشور‌ها فقط جنبه شعاری دارد.
شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی هم در بیانیه‌ای در واکنش به آتش زدن قرآن در سوئد تأکید کرد: متأسفانه مقارن با اعیاد مبارک و پر میمنت مسلمانان، بار دیگر صهیونیسم بین الملل و نحله‌های شیطانی با قرار گرفتن در اردوگاه پس زدگان شرافت و خردمندی، در اردوگاه جهل و نادانی، در اردوگاه دشمنان صلح و انسان دوستی، در اردوگاه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، استکبار جهانی و ایادی غرب، در اردوگاه خشونت و نقض آشکار همه معانی، ارزش‌ها و اصول آزادی، در اردوگاه نقض اعتقادات، حقوق، مدارا، همزیستی و برادری انسانی، ماشین توهین به مقدسات، آزار فکری انسان ها، ترویح کینه و نفرت با سوخت جهالت به حرکت در آورده و خاطر همه ما را آزرده کرده است.
همچنین آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال کشور و عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در مجلس هم توئیتی در ضمن محکوم کردن قرآن‌سوزی نوشت: ‏توهین به ادیان الهی، آن هم در مقابل مسجد و در روز عید بی‌تردید نمی‌تواند بر مبنای آزادی بیان باشد. وی تأکید کرد: این اقدام زننده چیزی جز یک نفرت پراکنی سازمان یافته و بی‌شرمانه نیست که آشکارا اخلاق و انسانیت را
تهدید می‌کند.