رئیس جنجالی جبهه اصلاحات صلاحیت هم ندارد

چند هفته پس از انتخاب آذر منصوری، دبیر کل حزب تندروی اتحاد ملت به ریاست جبهه اصلاحات ایران، حالا عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، از رد صلاحیت او به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات در جلسه این کمیسیون خبر داده است.
علی حدادی، گفته که «موضوع صلاحیت خانم منصوری در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی شد و به جهت محکومیت قضایی وی، صلاحیت ایشان مردود اعلام شد و بنابراین انتخاب وی به عنوان رئیس جبهه اصلاحات خلاف قانون است. همچنین خانم منصوری به جهت سابقه محکومیت قضایی، حتی صلاحیت عضویت در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت را نیز دارا نمی‌باشند.»
انتخاب آذر منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات ایران در انتخاباتی اتفاق افتاد که جز خود او کاندیدای دیگری نداشت. گرچه پیشتر از افراد مختلفی برای کاندیداتوری آن نام برده می‌شد. چهره‌های مختلف اصلاح‌طلب، از جمله غلامحسین کرباسچی اذعان کردند که دلیل انتخاب آذر منصوری «خانم» بودن او بوده است، در حالی که کرباسچی معتقد است «نیرو‌های سیاسی‌تر، با سابقه‌تر و توانمندتر» نسبت به منصوری در جبهه اصلاحات حضور دارند.
محمد علی وکیلی، مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده اصلاح طلب مجلس گذشته هم گفته بود که «از سطح آقایان عارف و نبوی که وزنه سنگینی در فضای سیاست‌ورزی محسوب می‌شدند، به خانم آذر منصوری می‌رسند که به نوعی هیچ رزومه قابل اعتنایی در فضای سیاسی نداشته است...»