خیمه حسین (ع) برافراشته‌تر شد

سلبریتی‌های بدنام که سال گذشته از براندازی جمهوری اسلامی ناامید شدند، امسال تلاش می‌کنند با انتشار دروغ و تهمت و شائبه، در مجلس عزای امام‌حسین (ع) خلل ایجاد کنند. پیاده‌نظام این شهره‌های بدنام نیز به هنرمندانی که به ساحت سیدالشهدا عرض ارادت می‌کنند، حمله‌ور می‌شوند. این در شرایطی است که در ایران، همه اقشار، با هر پوششی از با حجاب گرفته تا بد حجاب و بی‌حجاب، ارتباط قلبی خود را با امام‌حسین (ع) با هیچ‌چیز دیگر عوض نمی‌کنند. ایام محرم است و روز‌ها و شب‌های عرض ارادت به مقام سیدالشهدا (ع) و خاندان عصمت و طهارت. هر کس به زبان حال خویش از عشق و محبت به سرور و سالار آزادگان جهان می‌گوید، اما در این میان گویا لشکریان عمر سعد پس از هزار و چهارصد سال هنوز هم تیغ در دست به دنبال بریدن گلوی حسین (ع) و عاشقان حسین هستند. لشکریان امروز سپاه یزید، شمشیر بر گردن اعتقادات مردم ایران گذاشته‌اند و تلاش دارند پیروان قافله عشق به ولایت را از قافله سالار خود جدا کنند. آن‌ها هنوز می‌پندارند که می‌توان با مشتی خاک، جلوه خورشید را گرفت.
سلبریتی‌های یزیدی
استوری‌های چند سلبریتی فراری که سال گذشته در قامت اپوزیسیون کاغذی و غول‌های بادکنکی، برای پیچاندن نسخه انقلاب و جمهوری اسلامی و حذف اسلام از ایران برنامه می‌ریختند، امسال رنگ تازه‌ای به خود گرفته است: رنگی که شباهت زیادی به سیاهه لشکر یزید دارد. این شهره‌های بد نام که نان شهرت خود را در ایران می‌خورند و اکنون در آغوش ضد ایرانی‌ها در حال خوش رقصی هستند، متن‌های مشمئز‌کننده‌ای منتشر می‌کنند، تا به خیال خام خود مردم ایران را از عزاداری برای سیدالشهدا باز بدارند. اینکه حسین (ع) که بود و در چه راهی به شهادت رسید، برای آن‌ها اهمیتی ندارد. موضوع مهم از نظر این افراد، دور کردن و ایجاد ضعف در باور‌های مذهبی مردم است. از راه‌هایی، چون آمیختن راست و دروغ، شبهه پراکنی، دوگانه‌سازی، تحریف و حتی اتهام که گاهی به ماجرای عاشورا اشاره دارد و گاه با مقایسه بی‌مورد با شرایط کشور و حتی ایجاد دوگانه‌های نژادپرستانه که مگر ما عرب هستیم که برای اعراب عزاداری کنیم! خود را نشان می‌دهد. اتفاقاً همان‌هایی که سال پیش بر سیاه‌پوشی و عزاداری تکیه می‌کردند و حتی سلبریتی‌های مورد اقبالشان با لباس سیاه در کنسرت‌های لس‌آنجلسی قر می‌دادند، امسال اعلام کرده‌اند که سیاه نمی‌پوشند و رخت عزای دروغینی را که سال پیش بر تن داشتند، از تن درآورده و لباس شادی می‌پوشند. این عده قلیل و مریض، گویا سیاه‌پوش شدن ایران اسلامی در عزای حسین (ع) را بر نمی‌تابند. برای همین در هر جایی که بتوانند به مظاهر عزای حسینی و حتی به عزاداران حسین (ع) حمله می‌کنند. اکانت‌های فیک در شبکه‌های مجازی به هنرمندانی که به حضرت سیدالشهدا ابراز ارادت می‌کنند، حمله می‌کنند.
حمله به محسن چاوشی و رضا صادقی
امثال محسن چاوشی و رضا صادقی که ارادت خود به حسین (ع) را آشکار کرده‌اند، از تیغ نفرت‌پراکنی این افراد ضد دین در امان نبوده‌اند. کار به جایی رسید که رضا صادقی نوشت: «من ترجیح می‌دهم در ایام دهه محرم خیلی استوری نگاه نکنم، چون دلم نمی‌خواهد نسبت به کسانی که دوستشان دارم دل چرکین بشم.» این خواننده با یادآوری عرض ارادتش به امام‌حسین (ع)، در پایان متنی که منتشر کرده نوشته‌است: «ممنونم ازتون پیشاپیش، که بی‌احترامی نمی‌کنید و معنای واقعی آزادی را درک می‌کنید.» این نوع نگاه یادآور حملات زبانی و نیش و کنایه افرادی است که به سرانجام نرسیدن براندازی سال گذشته سرخورده شده‌اند و اکنون خشم و کینه خود را بر سر هیئت عزای امام‌حسین (ع) خالی می‌کنند. در حالی که این شب‌ها، هیچ‌کس حتی بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها، خود را از حضور در مجلس عزای امام‌حسین (ع) دور نمی‌کنند. باور قلبی که قرن‌هاست امام‌حسین (ع) را متعلق به همه افراد و اقشار و ادیان می‌داند و حساب عشق به حسین (ع) را از همه حساب‌های دنیوی جدا می‌کند. امام‌حسین (ع)، امام رئوف همه انسان‌هاست، کسی که در روز عاشورا، قاتلان خود را به راه راست هدایت می‌کرد و همچنان پس از چندین قرن نور هدایتش برای قلب‌ها روشنایی می‌تابد، فارغ از آنکه صاحب آن قلب حجاب ظاهری‌اش را تا چه حد نگاه داشته باشد. چیزی که جریان ضد دین آن را نمی‌پسندد و در فضای مجازی تا جایی که می‌تواند بر آتش تفرقه می‌دمد، دخترانی را که حجاب آن‌ها کامل نیست، به هتک حرمت محرم فرا می‌خواند، افراد معلوم‌الحال را در مقام مخالفت با فلسفه عزاداری امام‌حسین (ع) مطرح می‌کند و با گوشه و کنایه و گفتن «التماس تفکر» سعی دارد مردمی را که با تفکر و تعقل به عزای حسین (ع) برخاسته‌اند، از مسیر هدایت دور کند. امام‌حسین (ع) آنقدر رئوف است که می‌گویند حتی ممکن است قاتلان خود را در قیامت شفاعت کند، امام (ع) شاید هم اکنون نیز برای هدایت گمراهانی که این روز‌ها فضای شبکه‌های اجتماعی را به جولانگاه توهین به ائمه اطهار و قیام حسینی و حادثه عاشورا کرده‌اند، دعا کنند. ولی، این حقیقت تاریخی و ابدی را نباید فراموش کرد که «هر که با آل علی (ع) درافتاد، ورافتاد». امثال کریمی‌ها، که به خانواده خود هم رحم نمی‌کنند، به یاد داشته باشند، روز‌هایی در همان مجلس امام‌حسین (ع) حضور داشتند و چقدر بد است که کسی از محضر امام‌حسین (ع) به لشکر یزید بپیوندد! امروز در فضای مجازی اندکی از سلبریتی‌های ایرانی از عشق و علاقه خود به امام‌حسین (ع) می‌گویند و اغلب در سکوت هستند و معدودی هم مانند علی کریمی، مردم را از عزاداری محرم نهی می‌کنند. گر چه نه مردم باور‌های دینی خود را از سلبریتی‌ها گرفته‌اند که با سکوت یا نهی آن‌ها از مسیر خود باز گردند و نه این افراد آنقدر خوشنامند که با بی‌احترامی به سرور و سالار شهیدان عالم، کسی را بتوانند به خود جذب کنند. عزاداری سال ۱۴۰۲ به امید خدا با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود تا باز هم ثابت شود که «ما ملت امام حسینیم.»