سرخ‌ها فاتح سوپرجام شدند

آرمان: تیم های پرسپولیس و نفت تهران روز گذشته دیدار سوپرجام فوتبال کشورمان را برگزار کردند. قهرمان لیگ در حالی به مصاف قهرمان جام حذفی رفت که یک روز قبل از این مسابقه، علی کریمی از هدایت نفت تهران انصراف داد و حمید درخشان سرمربی این تیم شد. وی البته روز بازی بدلیل نداشتن قرارداد رسمی روی نیمکت ننشست و از جایگاه شاهد بازی شاگردانش بود. نیمه اول این مسابقه یک گل برای پرسپولیسی ها داشت. دقیقه 18 و در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس چند موقعیت مناسب را از دست داده بودند، علی علیپور روی فراری بلند، توانست با ضربه ای دقیق و بدون حرکت اضافه میلاد فراهانی را تسلیم و گل اول تیمش را به ثمر برساند. نیمه دوم اما باز هم این شاگردان برانکو بودند که به گل رسیدند و البته این نیمه، سهم قرمزها 2 گل بود. دقیقه 66، حرکت خوب بازیکنان پرسپولیس و پاس خوب علی علی پور،محسن مسلمان را در موقعیت شوت زنی قرار داد که ضربه پای چپ سنگین این بازیکن وارد دروازه نفت تهران شد. دقیقه 83 ارسال زمینی ماهینی برای استفاده از بازیکنان داخل محوطه جریمه با اشتباه مدافع نفت و تکل بی مهابا روی سیامک نعمتی، داورا را مجاب به اعلام ضربه پنالتی کرد. این ضربه را فرشاد احمدزاده به گل سوم تیمش تبدیل کرد تا بعد از مدت ها ضمن گلزنی برای سرخپوشان تمام شادی های ناتمامش را به اجرا بگذارد. شاگردان پرسپولیس با برتری سه بر صفر در این مسابقه اولین جام فصل جدید فوتبال ایران را بدست آوردند. این مسابقه اما حاشیه هایی نیز داشت: بین دو نیمه فقط زحمات محمد فنایی پیشکسوت داوری کشورمان به پاس یک عمر خدمت در داوری تجلیل به عمل آمد. علیرضا بیرانوند که به دلیل ایراد داور مجبور شده بود با پیراهن دیگری بجز پیراهن خودش بازی کند از این موضوع بسیار ناراحت بود. این دروازه‌بان زمانی که در پایان نیمه اول به سمت رختکن می‌رفت با ناراحتی به سمت داور آمد و با بیژن حیدری داور بازی بر سر این که باید پیراهنش را عوض می‌کرد جرو بحث کرد که حتی محمود خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس هم وارد این ماجرا شد و بیرانوند را به رختکن برد تا این جر و بحث به اتمام برسد.
برانکو: این قهرمانی برایمان مهم بود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این که «آدام همتی» بازیکن این تیم محسوب می‌شود، درباره پیروزی مقابل نفت تهران گفت: قهرمانی در سوپرجام برایمان مهم بود. برانکو ایوانکوویچ بعد از پایان بازی پرسپولیس با نفت تهران و قهرمانی تیمش در سوپرجام گفت: بهترین حالت این است که با قهرمانی وارد فصل جدید شویم. این قهرمانی برای ما مهم بود. وی افزود: به بازیکنانم به خاطر نمایش بسیار زیبا تبریک می گویم. از این قهرمانی راضی هستم به‌ويژه در این فاز که فقط ۴ هفته است که در پروسه تمرینات قرار گرفته ایم. این اولین قهرمانی ما در این فصل بود و امیدوارم آخرین قهرمانی نباشد. یکبار دیگر از بازیکنان و اعضای کادر فنی و مدیریت باشگاه تشکر می کنم. انتظارم این است با همین روند قهرمانی و پیروزی به کارمان ادامه بدهیم. برانکو تاکید کرد: از مشکلات تیم نفت باخبر بودیم و انتظار داشتیم این قهرمانی را به دست بیاوریم. چهار پنج بازیکن نفت که بازی نکرده بودند و به این تیم برگشته اند و با حضور حمید درخشان مطمئن هستم در مدت کوتاهی می توانند برای هر حریفی خطرناک باشند. وی درباره این که آیا پرسپولیس می تواند تعداد جامهایش را افزایش بدهد، گفت: دیدگاه و هدف کسب بیشترین برد و بیشترین تعداد قهرمانی است. با تمام توان این سه جام پیش رو را ادامه خواهیم داد. انتظار داریم تا یک ماه دیگر بهتر از این بشویم. سرمربی پرسپولیس درباره این که آیا حضور آدام همتی در تیم پرسپولیس قطعی شده است؟ گفت: نمی دانم منظور شما چیست. آدام در لیست بازیکنان ما است. برانکو درباره این که آیا آدام با پرسپولیس قرارداد دارد یا خیر، گفت: بله ایشان بازیکن پرسپولیس است و مدارکش را از کانادا گرفته و قرارداد دارد. او در کنار بازیکنان جوان دیگر حضور خواهد داشت و خواهیم دید آیا آنها تا یکسال دیگر به سطح سایر بازیکنان دیگر می رسند یا خیر.
سرپرست باشگاه پرسپولیس: این شادی را به حاشیه نبرید


سرپرست باشگاه پرسپولیس تهران خطاب به خبرنگاران، گفت: با مطرح کردن سوالات حاشیه ای، قهرمانی در سوپرجام را خراب نکنید. «علی اکبر طاهری» جمعه شب پس از برتری سه بر صفر تیمش مقابل نفت تهران و فتح سوپر جام باشگاه های ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر احتمال تغییر مدیریت پرسپولیس، عنوان کرد: اکنون جشن قهرمانی را برگزار می کنیم و این شادی را به حاشیه نبرید. وی با تمجید از عملکرد پرسپولیس در دیدار مقابل نفت، گفت: عملکرد بسیاری خوبی داشتیم و سزاوارانه به یک پیروزی قاطع دست یافتیم. طاهری تصریح کرد: این بازی خوب می تواند نوید بخش فصل خوبی برای باشگاه پرسپولیس و هواداران باشد. وی درباره شرایط تیم نفت تهران نیز گفت: آنها ترکیب خوبی دارند و گمان می کنم در لیگ برتر ماندگار شده و به تدریج شرایط مناسبی پیدا کنند.
درخشان: با قبول هدایت نفت به فوتبال ایران کمک کردم
سرمربی نفت تهران گفت: هدایت نفت را قبول کردیم که به فوتبال ایران کمک کنیم. سرمربی تیم نفت تهران در نشست خبری پس از شکست این تیم مقابل پرسپولیس در دیدار سوپرجام اظهار کرد: ما مسئولیت این تیم را قبول کردیم و کار سختی بود چرا که وضعیت این تیم مشخص نبود که امسال می‌تواند بازی کند یا نه. این کار را کردیم که به فوتبال کشور کمک کنیم. ما مشکلات سختی را تحمل می‌کنیم و امیدوارم باشگاه کمک کند و تیم جوانی را راهی مسابقات کنیم. این تیم را در عرض دو ساعت جمع کردیم. به جز یکی دو نفر بقیه زیر ٢٣ سال بودند. من را امیدوار کردند که سرمایه‌های کشور باشند. درخشان درباره دورنمای خود برای این تیم گفت: تلاش ما این است اول در لیگ برتر بمانیم. فاصله ما برای قهرمانی در آسیا زیاد است. حضور در مسابقات تجربه خوبی برای بازیکنان است. هدف ما کسب تجربه و ماندن در لیگ برتر است و برای فصل بعد تلاش می کنیم. او درباره نیامدن بازیکنانی مانند پیام صادقیان بعد از جدایی علی کریمی گفت: ما اجباری برای کسی نداریم. فوتبال خانه خاله نیست. در فوتبال حرفه‌ای فرقی نمی‌کند چه کسی باشد. از کریمی هم تشکر می‌کنم که برای تیم زحمت کشید. معنی ندارد که چه کسی بیاید و چه کسی برود. کسانی را که بخواهم برمی‌دارم. برای من قابل توجیه نیست که کسی نیامد. این تیم هدفی دارد و هر کسی که در آن تیم است باید کاملا در اختیار باشگاه باشد. تیم هزینه کرده و اجباری بر کسی نیست.