راه مقابله با جنگ شناختی مجاهدت و مقاومت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان را وظیفه‌ای مهم خواندند. رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد و ایثار و شهادت و گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرت‌ها را دیدیم، اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح و بِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هریک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقشی که مجاهدت شهدا در گشودن گره‌ها و برطرف کردن موانع به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس داشت، تأکید کردند: راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است. ایشان با استناد به آیات قرآن، به مقام رفیع شهدا و جایگاه آنان در حریم ربوبیت و بهره‌مندی از رزق خاص الهی اشاره کردند و گفتند: خداوند به خون شهدا برکت می‌دهد و والا‌ترین و بارز‌ترین نمونه آن خون حضرت اباعبدالله‌علیه‌السلام است که موجب شده حادثه کربلا در تاریخ زنده بماند و روز به روز بر اشتعال و حرارت عشق به آن حضرت در میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان افزوده شود.
رهبر انقلاب اسلامی برگزاری پرشور مراسم دهه اول محرم امسال به‌رغم تلاش دشمنان برای کم رونق کردن آن و همچنین راهپیمایی پرشکوه اربعین را نمونه‌هایی از ارزش‌گذاری خداوند متعال بر خون شهیدان کربلا برشمردند و بر لزوم حفظ و تثبیت راه و خون شهدا تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استفاده از شیوه‌های تأثیرگذار برای حفظ نام و راه شهیدان را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: بهترین و لازم‌ترین شیوه استفاده از شیوه‌های هنری است. ایشان، مردم اردبیل را جزو صفوف مقدمِ حاضران در میدان‌های مجاهدت خواندند و افزودند: اعزام حدود ۳۵ هزار رزمنده به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۳ هزار و ۴۰۰ شهید، گواه ایثارگری و مجاهدت مردم اردبیل است و باید این ویژگی‌ها به نسل جوان این منطقه معرفی شوند.


رهبر انقلاب اسلامی سابقه علمی اردبیل و ظهور علمای بزرگی همچون محقق اردبیلی از این منطقه را نیز مورد اشاره قرار دادند و تأکید کردند: شناسنامه واقعی هر منطقه فراتر از حدود جغرافیایی و اقلیم است و برهمین اساس سابقه علمی و جهاد و شهادت مردم اردبیل و همچنین حضور در میدان‌هایی که زمینه‌ساز تجدید حیات ملی شده است، شناسنامه واقعی اردبیل به شمار می‌رود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اردبیل از دو جنبه ملی و اسلامی، حق بزرگی بر ملت ایران دارد، زیرا «یکپارچگی و وحدت» ایران و همچنین ترویج «مذهب اهل بیت‌علیهم‌السلام» در ایران، از اردبیل و در دوره صفویه آغاز شد. سرلشکر سلامی: دیگر دشمن را راحت نمی‌گذاریم
فرمانده کل سپاه پاسداران هم روز گذشته، در کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل با تحسین مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تأسی به سالار شهیدان امام حسین (ع) مجاهدتی ماندگار انجام دادند که در تاریخ این مرز و بوم به یادگار می‌ماند.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با اشاره به برگزاری کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در ایام حزن و اندوه اهل بیت و روز‌های اسارت آن‌ها در عزیمت به شام تصریح کرد: به زیبا‌ترین شکل ممکن با جلوه‌های هنری از اول خلقت بشر و تقابل خداوند متعال با شیطان تا زمان عظیم‌ترین واقعه عاشورا و حماسه بی‌نظیر چالدران و دوران دفاع مقدس رشادت‌های بی‌نظیر مردمان این دیار و وفادار به اهل بیت را شاهد بودیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل سرزمین شیخ و شهادت و مفاخر جاودانه با وقایع تاریخی ماندگاری است که همه ما به وجود این سرزمین پاک افتخار می‌کنیم و بر این باوریم که اردبیل در یکپارچگی این کشور و ترویج و نشر تشیع نقشی بی‌بدیل داشته است.
‌سرلشکر سلامی اضافه کرد: اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان و ایثارگران شجاع و دلاوری است که حیات معنوی و مادی ما امروز به عزت، عظمت و هویت آن‌ها وابسته است. ما اگر امروز در کشور امنیت پایدار و آرامش بی‌نظیری داریم و در مسیر پیشرفت روزافزون حرکت می‌کنیم همه را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران می‌دانیم. سردار سلامی یاد و خاطره ۳ هزار و ۴۰۰ لاله معطر و به خون خفته این مرز و بوم را گرامی داشت و اظهار کرد: این شهدا حرکتی بی‌نظیر انجام دادند تا ملت ایران همواره در سایه عزت و عظمت خلق شده در جاودانگی و حریت به سر برده و دوستان و دشمنان نیز به این عظمت اذعان دارند. شهدا نگذاشتند ذلیل دشمن شویم
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جامعه‌ای که به عناصر هویتی، فرهنگی، بزرگان و چهره‌های ماندگار خود افتخار نکند، قطعا وابسته به دشمن شده و بیگانگان برای آن تعیین تکلیف می‌کنند. سرلشکر سلامی گفت: ما افتخار می‌کنیم که در این سرزمین شهدا و ایثارگران با حریت و آزادگی کاری انجام دادند که برای همیشه این کشور بدون وابستگی به بیگانگان بتواند روی پای خود ایستاده و استقلال و عظمت خود را حفظ کند. وی افزود: این شهدا کاری انجام دادند که نه تنها در بالا‌ترین رتبه ارزشی و معنوی قرار داریم بلکه هیچ وقت به دست این قدرت‌های پست ذلیل و خوار نشدیم بلکه در اوج عظمت توانسته‌ایم با شجاعت از حقانیت خود دفاع کنیم. فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در سایه شجاعت، شهامت و ایثارگری شهدا است که ما امروز در اوج عزت و عظمت قرار گرفتیم و دشمن نمی‌تواند لباس ذلت بر تن این ملت کند. وی اضافه کرد: دشمنان با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها در این ۴۵ سال هم قسم شدند تا مانع از اعتلا و همبستگی ملت ایران باشند در حالی که در این سرزمین نور الهی تابیدن گرفته و هیچ کس نمی‌تواند نور خدا را خاموش کند. ملت ایران صدای شیاطین را خاموش کرده است
سردار سلامی بیان کرد: این ملت نه تنها صدای شیاطین را خاموش و بی‌صدا کرده بلکه اجازه نداده تا شیاطین و استکبار زمینه غلبه بر اراده این ملت را بکند هرچند که همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در راستای انحراف ملت ایران از مسیر واقعی بوده است. وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همان طور که رسالت انبیا باز کردن غل و زنجیر از پا و دست ملت‌های آزادیخواه بود، انقلاب اسلامی نیز از دست و پای این ملت غل و زنجیر شیاطین را باز کرد تا امروز این ملت در اوج حریت و آزادگی نفس کشیده و به فرعونیان و شیاطین نه بگوید.
‌سرلشکر سلامی تصریح کرد: در مبارزه با فرعونیان و مستکبران هرچند هزینه‌های سنگینی را پرداخت کردیم، اما امروز در رسیدن به قله نهایی، امید بسیاری داریم تا دشمن را در گام نهایی از میدان مبارزه خارج کرده و به‌رغم همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در اوج عظمت قرار‌گیریم. دشمن به همه توطئه‌ها متوسل شد و شکست خورد
وی گفت: دشمنان ما به انواع حربه‌ها در این ۴۵ سال متوسل شدند که از جنگ داخلی، خارجی، فتنه و ترور تا جنگ شناختی، القای ناامیدی و... ملت ایران را از مسیر عزتمند خود دور کند، اما همه این فتنه‌ها و توطئه‌ها شکست خورده است و این ملت امروز در اوج عظمت قرار گرفته و اجازه نمی‌دهد تا به مسیر طی شده دوباره بازگردد. سرلشکر سلامی افزود: به برکت رهبری داهیانه امام و مقام معظم رهبری در این ۴۵ سال و ایستادگی ملت و شجاعت فرزندان این مرز و بوم، دشمن عرصه را برای خود تنگ‌تر دیده و یقین داریم که به هیچ یک از آرزو‌های خود نخواهد رسید بلکه روز به روز شاهد ناکامی‌های آن‌ها در عرصه‌های مختلف خواهیم بود. وی تلاش دشمن را در مدیریت شبکه مجازی و به راه انداختن جنگ رسانه‌ای نافرجام یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که این ملت اندیشه و تفکر برگرفته از آرمان عاشورایی دارد و هیچ وقت دست ذلت و تسلیم بالا نخواهد برد. ملت ایران اجازه نداد حادثه عاشورا تکرار شود
سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همان طوری که در صدر اسلام و حوادث بعد از آن عده‌ای سعی کردند امام و رهبر جامعه را تنها گذاشته و حوادث تلخ عاشورا را رقم بزنند، این ملت با درس عبرت از این تجربه‌های تلخ اجازه نخواهد داد تا بار دیگر رهبری جامعه تنها بماند و یا مورد هجمه بیگانگان قرار گیرد. وی بیان کرد: ملت ما نه تنها خسته نیست بلکه با توسل و تمسک به آرمان‌های ارزشی امیدوارتر از گذشته مسیر را طی می‌کند و آرزوی حقیر دشمنان نیز بی‌نتیجه خواهد بود و آن‌ها این آرزو‌های خودشان را به گور خواهند برد. ملت ایران در هیچ نقطه‌ای متوقف نمی‌شوند
‌سرلشکر سلامی شهرت اردبیل را به وفاداری و عشق به اهل بیت به ویژه حضرت عباس‌بن علی عنوان کرد و ادامه داد: ملت اردبیل همچون ابوالفضل آزاده، حر، وفادار و با نجابت هستند و هیچ وقت پشت نظام، انقلاب و رهبری را خالی نمی‌کنند. فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: همان طوری که این سرزمین به پایتخت حسینیت شهره است، قطعاً تجلی عشق و وفاداری به اهل بیت را نیز در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها شاهد و ناظر خواهیم بود.
‌سرلشکر سلامی با بیان اینکه ملت ایران در هیچ نقطه‌ای متوقف نمی‌شوند و فاتح قله‌های بزرگ خواهیم بود، تأکید کرد: دشمن را راحت نخواهیم گذاشت و قطعاً ملت ایران در برابر دشمن کوتاه نخواهند آمد و تا فتح آخرین قله‌ها از پای نخواهیم نشست و آرزو داریم در راه آرمان‌های ملت ایران با غلبه بر دشمن به خیل شهدا بپیوندیم.