حذف يك استاد برخورد با تمام جامعه است

سيدهادي خامنه‌اي، دبيركل مجمع نيروهاي خط امام گفت: حذف يك استاد، تنها برخورد با يك فرد نيست، برخورد با تمام جامعه است.
وي در ابتداي نشست كميته سياسي اين تشكل اصلاح‌طلب با اشاره به اخراج تعدادي از استادان دانشگاه‌هاي كشور گفت: جاي تأسف است كه با وجود اين همه تاكيد بر جايگاه دانش و دانشمند، چنين بي‌محابا با مهم‌ترين نهاد علمي كشور و سرمايه‌هاي انساني آن و به يك معنا با تمام جامعه برخورد مي‌شود. حذف يك استاد، تنها برخورد با يك فرد نيست، برخورد با تمام جامعه است كه نيازمند دانش و پژوهش آن شخص است. اعتلاي نسل آينده وابسته به معلمان مدارس و استادان دانشگاه است و برخورد نامناسب با آنان، موجب عقبگرد جامعه خواهد بود. اين روند كه زمينه‌هاي توسعه را به ‌شدت تخريب مي‌كند و چون به نام جمهوري اسلامي انجام مي‌شود، به وجهه اسلام نزد مردم و افكار عمومي جهان هم آسيب مي‌زند، طبعا خيانت به تاريخ و علم و فرهنگ و تمدن اين كشور است.
وي تصريح كرد: گويا بعضي‌ها دانشگاهي مي‌خواهند كه از آن حرفي جز آنچه مطلوب خودشان است، شنيده نشود، يعني دانشگاهي كه نشاني از استقلال و آزادانديشي و امر سياسي در آن نباشد. مگر سال‌ها قبل، رهبري نگفتند خدا لعنت كند دست‌هايي را كه تلاش ‌كردند دانشگاه را غير سياسي كنند؟ آيا نتيجه همين برخوردها غير از اين است؟ اين نگاه چه نسبتي با نگاه شخصيت‌هايي مانند شهيد مطهري دارد كه مي‌گفتند جريانات مخالف، حتي ماركسيست‌ها هم بايد در دانشگاه كرسي تدريس داشته باشند؟ اگر ما دانشگاه مي‌خواهيم بايد به لوازم آن هم تن بدهيم. دانشگاه فقط چند ساختمان و كلاس و ميز و صندلي نيست؛ دانشگاه محل توليد فكر و ايده‌هاي جديد است كه فرهنگ، منطق، راه و رسم خودش را دارد و هر انديشه‌‌اي بايد با ديگر انديشه‌ها محك بخورد.
مدير مسوول روزنامه‌هاي توقيف شده جهان اسلام و حيات‌نو افزود: شايد كساني تك جناحي را به هر شكل ترجيح بدهند، اما با توجه به تنوعي كه در حوزه‌هاي فرهنگي و سياسي و اجتماعي وجود دارد، نمي‌توان تك‌صدايي را هم در كشور حاكم كرد. تك‌صدايي يعني ركود و مرگ استعدادهاي يك جامعه.


سيد هادي خامنه‌اي با يادآوري برخي روايات گفت: منابع ديني همه نشان مي‌دهد كه امر به معروف و نهي از منكر عمدتا متوجه امور اجتماعي است و آنها كه امور مردم در دست آنهاست، مخاطب اصلي امر به معروف و نهي از منكرند و جامعه‌اي كه اين وظيفه را كنار بگذارد، از مسير رشد و اصلاح خارج خواهد شد. نمونه بارز آن حركت اصلاحي امام‌حسين(ع) است كه نوك پيكان امر به معروف و نهي از منكر را متوجه حكومت وقت مي‌ديد. اگر استادان دانشگاه و رسانه‌ها امكان نقد و تذكر و اعتراض و حتي تحليل غلط را نداشته باشند، در آن صورت چه كسي در كشور مي‌تواند باب نقد را باز نگه دارد.
گاهي شنيده مي‌شود كه بعضي‌ها به برخوردهاي حذفي رژيم شاه اشاره مي‌كنند و مي‌گويند در گذشته هم اين اتفاق ‌افتاده يا در امريكا و غرب هم از اين كارها مي‌كنند. بايد به اين افراد گفت مگر الگوي شما رژيم شاه و غرب است؟ اگر الگوي شما آنها هستند، چرا عليه آنها شعار مي‌دهيد؟ چرا مديريت امام علي(ع) را شاخص خود قرار نمي‌دهيد كه حقوق مخالفانش، حتي حقوق قاتلش را در همان حال كه در بستر شهادت بود، فراموش نكرد؟
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام با اظهار نگراني از وضعيت جسمي ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد گفت: آقايان موسوي، كروبي و خانم رهنورد كه هر سه شخصيت‌هاي خدمتگزار و دلسوز كشور هستند، 13 سال بدون محاكمه در حصر طاقت‌فرسا به‌سر مي‌برند و از حقوق بديهي خود محروم هستند. اخيرا شنيده شد به علت محدوديت‌هايي كه براي آنها ايجاد شده از نظر جسمي آسيب جدي ديده‌اند، اين در حالي است كه مسووليت سلامتي و جان اين عزيزان برعهده كساني است كه زندگي آزاد را از آنها سلب كرده‌اند. واقعا براساس چه قاعده‌اي بايد چنين فشار سنگين، غيرقانوني، نامتعارف و غيراخلاقي بر آنها تحميل شود؟ اين وضعيت، نه شرعي است و نه قانوني.
 
سایر اخبار این روزنامه