آزمون مجلس در برابر تعهد و تخصص

در هشتاد سال اخير سازمان تربيت‌بدني سابق و وزارت ورزش فعلي آنچه خود داشت ز بيگانه تمنا مي‌كرد. براي اولين‌بار در طول تاريخ ورزش كشورمان فردي از بدنه وزارت ورزش معرفي و راهي مجلس شوراي اسلامي شده است كه راي اعتماد بگيرد.
كيومرث هاشمي با عنوان كارشناس ورزش در سازمان تربيت‌بدني استخدام و سلسله‌مراتب را به نحوي صحيح و مطلوب براساس شايستگي از كارشناس ‌مسوول، معاون اداره شهرستان، معاون استان، مديركل استان‌هاي همدان و يزد، مديركل دفتر بازرسي و دفتر امور مشترك فدراسيون‌ها تا معاونت ورزشي سازمان تربيت‌بدني طي نمود و سپس معاون امور ورزش و تربيت‌بدني وزارت آموزش و پرورش شد. 
او در دوره حضورش در وزارت آموزش و پرورش طرح جذب و استخدام هزاران جوان فارغ‌التحصيل تربيت‌بدني را كه از قهرمانان شاخص ورزشي نيز بودند به عنوان دبير ورزش مدارس اجرايي كرد و طرح‌هاي جامع آموزش و استعداديابي در رشته‌هاي مختلف ورزشي از جمله شنا را در مدارس با موفقيت اجرا نمود.
وي در ابتداي دهه نود با توجه به عملكرد مطلوب و اثرگذار در دوره معاونت دو نهاد مهم سازمان تربيت‌بدني و وزارت آموزش و پرورش، موفق به كسب راي اعتماد مجمع عمومي كميته ملي المپيك با حضور روساي فدراسيون‌ها، قهرمانان و خبرگان ورزشي شد و به رياست كميته ملي المپيك ايران رسيد.
هاشمي در زمان رياست كميته، دو رويداد ورزشي مهم را با موفقيت به سرانجام رساند و كاروان ورزش ايران در بازي‌هاي آسيايي اينچئون كره‌جنوبي و المپيك ريو برزيل را با نتايج درخشان و پرهيز از هرگونه حاشيه و بي‌عدالتي، هدايت و رهبري كرد. بررسي سوابق كيومرث هاشمي نشان مي‌دهد كه وي در عمل و گفتار از تعهد ويژه‌اي برخوردار است و تخصص او نيز مديريت و برنامه‌ريزي ورزش و تربيت‌بدني است. حال اما نكته‌اي كه قابل توجه و داراي اهميت است، اين موضوع است كه به گواه كارشناسان و خبرگان، جامعه‌ ورزش اكنون چهره جديد و قابل‌تري از كيومرث هاشمي را مشاهده‌ مي‌كنند .


گويي كه علاوه بر سوابق بي‌نظير در مسند مديريت امور ورزش در سطوح مختلف، در چند سال اخير كيومرث هاشمي نسبت به به‌روزرساني، توانمندسازي، تقويت و اشراف كامل از حيث ارتباطات، تعامل با مجلس و دولت، قوانين ملي و بين‌المللي و مباحث فني اقدام نموده است. 
اكنون كيومرث هاشمي نمونه يك مدير اجرايي متخصص، متعهد با ارتباطات و اعتبار قوي در هيات دولت و مجلس و با تجربه ويژه در امور بين‌الملل و اشراف بر همه سطوح و شوون ورزش كشور است.
تصميمات و اقدامات وي در چند هفته اخير نيز نويدبخش حضور وزيري متفاوت و مقتدر در ورزش دارد: حضور ميداني و موثر، جديت در پيگيري مسائل، نتيجه‌بخش بودن تصميمات، وفاي به عهد در انجام امور، تامين اعتبار برگزاري تجليل از قهرمانان، تامين اعتبار تجهيزات فدراسيون‌هاي ورزشي به ويژه تجهيزات VAR و تجهيزات تيم‌هاي ملي، كسب موافقت رييس‌جمهور در ساخت استاديوم جديد فوتبال و سالن ورزشي چندمنظوره بزرگ با استانداردهاي ميزباني رويدادهاي بين‌المللي در تهران، تعامل و ديدارهاي مستمر با فدراسيون‌ها، پيشكسوتان، قهرمانان، كاركنان وزارتخانه و ايجاد فضا و جو همدلي، همگرايي و هم‌افزايي در ورزش كشور مبتني بر صداقت، عدالت و شفافيت و همچنين صدور دستور مهم در منع حضور سرپرستان فدراسيون‌ها در انتخابات و نشانه‌هايي از تعامل مثبت با مجلس شوراي اسلامي و سازمان برنامه و بودجه و ده‌ها اقدام پيدا و پنهان ديگر نمونه‌‌هايي از اقدامات كيومرث هاشمي در مدت كوتاه حضور در وزارت ورزش و جوانان است. اينك مجلس شوراي اسلامي در تاريخ ورزش ايران در برابر يك آزمون مهم و حساس قرار دارد؛ آزموني كه در برهه‌اي انجام مي‌شود كه هم‌اكنون كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي آسيايي هانگژو چين است و نمايندگان محترم مجلس مي‌توانند كاروان ايران را با وزير يا بدون وزير راهي چين نمايند . 
اكنون آنچه از مجلس انتظار مي‌رود اين است كه با راي اعتماد بالا موجبات ايجاد پشتوانه‌اي قوي براي كيومرث هاشمي در انجام اقدامات اصلاحي و برنامه‌هاي تحولي را فراهم نمايد.
آزمون مجلس در برابر تعهد و تخصص مي‌تواند ورزش كشور را در سلامت به دستان مردي بسپارد كه در پاكدستي مشهور و در برنامه‌ريزي مقبول جامعه ورزشي است.
  كارشناس ورزش