ستاره‌ای که یک شهر را به‌هم ریخت!

هادی/وقتی مسئولان شهری و ورزشی کشور به واسطه حضور کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی النصر عربستان دست به کار می شوند و به زیباسازی برخی معابر تا آسفالت و به سازی اطراف ورزشگاه و محل عبور کاروان النصر اقدام می کنند، چرا باید استقبال گسترده فوتبال دوستان ایرانی از ستاره بزرگ مستطیل سبز مورد نکوهش قرار بگیرد یا باعث تعجب شود؟ ورود یک ستاره به شهری که حتی یک ورزشگاه درست و حسابی برای میزبانی از یک بازی بین المللی ندارد و به دلیل اشتباه یک فرد، حضور تماشاگران در همان ورزشگاه نیمه مخروبه هم غیرممکن شده، هم فال است و هم تماشا. اتفاقی که دیروز در تهران و حومه اش به واسطه ورود رونالدو و کاروان النصر رخ داد، نشان از عطش جوانان و فوتبال دوستان ایرانی برای لذت بردن از فوتبال و تماشای بازی ستاره هایش داشت که مدت هاست به دلیل مسائل مختلف از آن ها سلب شده و آن ها حتی برای تماشای بازی های داخلی هم مجال پیدا نمی کنند. رونالدو صاحب 5 توپ طلا و یکی از بزرگ ترین و نامدارترین ورزشکاران دنیا، دیروز در حالی وارد تهران شد که قابل پیش بینی بود مورد استقبال هواداران ایرانی اش قرار بگیرد و حتی آن ها که چندان علاقه ای به فوتبال داخلی ندارند برای دیدن ابرستاره فوتبال جهان راهی فرودگاه یا هتل محل اقامت او شوند. قطعا رونالدو و هم تیمی هایش هم از دیدن آن جمعیت زیاد اطراف فرودگاه و ورودی هتل محل اقامت شان متعجب شده اند و حتی شاید با دیدن آن همه علاقه مند به فوتبال به وجد آمده باشند اما مثل همیشه جای خالی مدیریت و سازمان دهی توی ذوق می زد و برخی اتفاقات ناخوشایندی رخ داد که سوژه رسانه های خارجی شد. سایت باشگاه النصر هم با بارگذاری کلیپی از محاصره اتوبوس حامل رونالدو و بازیکنان النصر توسط فوتبال دوستان ایرانی و بالا رفتن آن ها از تپه ها و فضاهای پیرامون هتل محل اقامت رونالدو برای دیدن این ابرستاره از بروز چنین اتفاقات و حواشی ابراز شگفتی کرده بود. کار به جایی رسید که با استمرار حضور هواداران رونالدو در اطراف هتل و پیش بینی همین ازدحام در مسیر تمرین و محل تمرین،  مسئولان باشگاه النصر با هماهنگی کادرفنی، تمرین در تهران را لغو کردند و حتی حضور رونالدو به عنوان کاپیتان تیم در نشست خبری پیش از بازی منتفی شد و کاسترو سرمربی النصر با بازیکن دیگری راهی محل کنفرانس شد.
 سورپرایز رونالدو از فرش 3 میلیاردی!
قرار بود علی دایی اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس برای استقبال از رونالدو به فرودگاه برود و حتی دایی در آن جا دیده شده بود و خبر حضورش روی سایت باشگاه پرسپولیس هم بود اما به یکباره خبر حذف شد و عکس و فیلمی هم از حضور و استقبال علی دایی از آقای گل جهان منتشر نشد. در مقابل چهره خندان رونالدو و هم تیمی هایش در فرودگاه و لابی هتل و استقبال مسئولان باشگاه پرسپولیس از cr7  و اهدای فرش نفیس ابریشم بافت سه میلیاردی به او و سادیو مانه در سطح گسترده ای همرسانی شد. به واسطه همین تصاویر بود که کاربران ایرانی در فضای مجازی باب شوخی و طنازی با رونالدو را باز کردند و حتی پای خانواده رونالدو هم به میان آمد. البته این اقدام باشگاه پرسپولیس هم از سوی برخی نقد شد و آن ها اعتقاد داشتند این همه توجه به یک بازیکن در شأن باشگاه نبوده و اگر هم قرار به تقدیر بود باید در روز مسابقه انجام می شد! اپلیکیشن دیوار هم از این دست شوخی و طنازی ها درباره رونالدو در امان نماند و برخی کاربران با نمایش وسایل شخصی که احتمال می دادند مورد استفاده ستاره پرتغالی قرار گرفته و درج قیمت های نجومی برای آن به این شکل به ورود رقیب همیشگی لیونل مسی به ایران و اقامت 36 ساعته او در تهران واکنش نشان دادند.
 اتاق CR7 5 میلیون نه 90 میلیون!


پس از استقبال پرسپولیسی ها از کاروان النصر و رونالدو، اقامت آن ها در هتل خود سوژه دیگری برای رسانه ها و فضای مجازی شد. هواداران رونالدو که از ساعت ها قبل مقابل هتل اسپیناس پالاس تجمع کرده و با تشویق او و اجرای دسته جمعی شادی گل معروفش، منتظر ورود ستاره پرتغالی بودند برای دیدن او و گرفتن عکس و سلفی  فضای سبز هتل را تخریب و درهای ورودی هتل را هم شکستند و مسئولان و نیروها و تیم حفاظتی به سختی رونالدو و هم تیمی هایش را به طبقاتی رساندند که باشگاه النصر برای اقامت در تهران رزرو کرده بود. البته درباره اتاق اختصاصی رونالدو هم حرف و حدیث و شایعه زیاد بود و حتی گفته شده بود قیمت یک شب اقامت در سوئیت مخصوص هتل 90 میلیون است که مدیر هتل آن را تکذیب و اعلام کرد که قیمت اتاق های رزرو شده برای باشگاه النصر 5 میلیون تومان است.
 مادربزرگ ایرانی و بنر شهرداری سوژه سعودی ها
روز گذشته همه چیز تحت الشعاع حضور رونالدو در ایران بود. حتی آن ها که به فوتبال علاقه ندارند هم پیگیر اخبار حضور این ستاره در تهران بودند به طوری که مادربزرگی از شهری دیگر خود را به تهران رسانده بود تا به قول خودش ببیند این رونالدو کیست که بچه ها و نوه هایش آن قدر او را دوست دارند و درباره اش حرف می زنند؟ شهرداری تهران هم از قافله عقب نمانده بود و  بنرهایی با حضور ستارگان سرشناس النصر مثل کریستیانو رونالدو و سادیو مانه در خیابان های شهر نصب کرد و به کاروان النصر عربستان خوش آمد گفت و این اتفاق از چشم کاربران سعودی دور نماند و صفحات خبری عربستانی در توئیتر از این اقدام شهرداری تهران به وجد آمدند و از استقبال ایرانی ها تقدیر و تشکر کردند. هرچه بود حضور ستاره بزرگ فوتبال در تهران ولو برای کمتر از دو روز چنان حال و هوای پایتخت و حتی کل کشور را تغییر داد که حسرت حضور ستاره ها در لیگ عربستان برای فوتبال دوستان ایرانی دو چندان شد.