از چمن آزادی چه خبر؟

با گذشت یک هفته از بازی پرحاشیه پرسپولیس و النصر هنوز بحث بر سر مسائل حاشیه‌ای این دیدار داغ است، اما در این میان ظاهراً یک مسئله بسیار مهم کاملاً به دست فراموشی سپرده شده و آقایان مسئول هم بدشان نمی‌آید که در میان هیاهوی به راه افتاده کسی زیاد طرف این نکته و ضعف بسیار مهم نرود و به آن نپردازد.
بله، درست حدس زدید، داستان چمن زمین فوتبال ورزشگاه آزادی و خیانتی که در حفظ و نگهداری آن صورت گرفته این روز‌ها در پس حواشی مربوط به حضور رونالدو و آمدن نیمار با الهلال به تهران کاملاً به دست فراموشی سپرده شده است. این را می‌توان حتی از لابه‌لای حرف‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه چند شب قبل تلویزیون هم متوجه شد.
رئیس فدراسیون فوتبال مطابق همیشه با آسمان و ریسمان بافتن از جواب درست و قانع‌کننده در خصوص علت اصلی خراب شدن زمین ورزشگاه آزادی و مسببان اصلی این خیانت به سرمایه‌های ملی طفره رفت و به خیال اینکه با دسته کرولال‌ها طرف است، اعلام کرد زمین را آماده می‌کنیم، حالا چطور و چگونه، نکته جالب توجه‌تر ماجراست!
تاج می‌گوید چمن را بازسازی می‌کنیم، اما در پاسخ به اینکه این چمن اصلاً دیگر قابل استفاده نیست و بازسازی ورزشگاه حداقل چند ماه زمان می‌برد با لحن خاص خود، دیگران را به نفهمیدن متهم کرد و خود و فدراسیونش را عالم دهر که چمن را به بازی‌های بعدی می‌رسانند.


در اینکه عدم رسیدگی به ورزشگاه آزادی آینه تمام‌نمای فساد حاکم بر فوتبال کشور است هیچ شکی نیست، اما سؤال اینجاست که وقتی به قول معروف دزد حاضر است و بز حاضر، چرا کسی هیچ برخوردی نمی‌کند؟!
در ماجرای سفر النصر عربستان و ستاره‌هایش به ایران آبروی ورزشگاه‌ها رفت، اما گویا برای کسی اهمیت ندارد و مراجع ذی‌صلاح هم نمی‌خواهند برخورد مناسبی با خاطیان این ماجرا داشته باشند، در غیر این صورت مهدی تاج بعد از این افتضاح تاریخی دوباره طلبکارانه زمین و زمان و همه چیز و همه کس را به بازی نمی‌گرفت و ادعا‌های بی‌خود سرهم نمی‌کرد.
ورزشگاه آزادی به عنوان یک سرمایه ملی باید مورد مراقبت و توجه قرار می‌گرفت که متأسفانه نگرفت! در مقابل حالا هر روز عده‌ای جمع می‌شوند و می‌روند سرکشی که ببینند حاصل سوء‌مدیریت حاکم بر ورزش کشور و فوتبال به کجا کشیده شده است. یک روز کیومرث هاشمی با اعوان و انصارش، روز دیگر مهدی تاج و اطرافیانش و یک روز هم رئیس سازمان لیگ و دور‌وبری‌هایش و این داستان هر روز ادامه دارد، اما هیچ یک از این بازدید‌ها‌ی بی‌نتیجه سودی در پی نداشته است. چمن ورزشگاه آزادی همچنان خراب و دست‌نخورده باقی مانده و قرار است آزادی با همین چمن هفته آینده میزبان الهلال عربستان باشد.
یک خیانت آشکار صورت گرفته، درست مانند جریان ویلموتس‌گیت، مثل عدم پرداخت طلب کالدرون و سپس تسویه آن از صندوق وام‌های کم‌بهره! ورزشگاه آزادی و مشخصاً زمین چمن آن (که فعلاً جلوی چشم است، والا تمام ورزشگاه در حال ویران شدن است) سرمایه ملی کشور است که زیر دست مدیران نالایق در حال نابودی است و اصلاً برای کسی مهم نیست که حداقل تشری به مسببان این همه ویرانی و آبروریزی بزند!
این واقعیت دردناکی است که پشت تمام حاشیه‌ها پنهان شده و امثال مهدی تاج و مسببان اصلی این فاجعه خوشحالند که همه سرشان جای دیگری گرم است. آن‌ها هم که باید برخورد کنند مثل پرونده‌های قبلی مهر سکوت بر لب زده و همچنان تنها نظاره‌گر از دست رفتن سرمایه‌های این کشور هستند تا ثابت شود ما حتی از داشته‌هایمان هم نمی‌توانیم مراقبت کنیم.