اثر روانی انتشار تصاویر تحقیرآمیز از صهیونیست‌ها در عملیات طوفان‌الاقصی

عملیات طوفان‌الاقصی از ساعات ابتدایی از دیدگاه‌ها و زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. نحوه عملیات و غافلگیری رژیم صهیونیستی و شدت ضربات وارده بر سرزمین‌های اشغالی، تعجب رسانه‌ها، سیاسیون و حتی افراد عادی را در جهان برانگیخت. یکی از مهم‌ترین وجوه این عملیات، بازتاب رسانه‌ای آن بود. پیوست رسانه‌ای، مسئله‌ای است که در جهان کنونی و سلطه و انحصار رسانه‌ای رسانه‌های جهان اصلی و همسو با دشمنان اسلام همواره نقطه ضعف و پاشنه آشیل جریان مقاومت بوده‌است. در حدود یک دهه اخیر اما شبکه‌های اجتماعی، امکان فعالیت و جریان‌سازی‌ خاصی برای مردم کشورهای مظلوم همچون فلسطین و گروه‌های مقاومت در منطقه فراهم آورده است که با انتشار جنایات اشغالگران صهیونیست، فضای رسانه‌ای یک‌طرفه رسانه‌های بین‌المللی را بشکنند.
از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی انتشار تصاویر و ویدئوهای خاص و عجیب که فصل مشترک اکثر آنان، تحقیر و غافلگیری صهیونیست‌ها و شدت تلفات آنان بود، جنجال رسانه‌ای گسترده‌ای به پا کرد و واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. ازجمله این تصاویر می‌توان به تصویر اجساد ده‌ها تن از سربازان صهیونیست در پشت یک کامیون، تصویر اسارت و انتقال ژنرال نمرود آلونی، فرمانده لشکر ویژه ارتش اسرائیل، با لباس خواب و چهره‌ای بهت‌زده، انتشار ویدئوی فرود رزمندگان چترباز فلسطینی در میانه یک جشن در سرزمین‌های اشغالی، تصاویر متعدد از فرار شهرک نشینان صهیونیست به سمت بیابان و دشت‌های اطراف، ویدئوی حمله موتورسواران فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی، تخریب و انهدام دیوارهای مرزی غزه و ورود پرتعداد به بخش‌های اشغالی، نشر ویدئوی انهدام برج‌های دیده‌بانی و افسران داخل آن با کوادکوپتر و پهپاد، انتقال چند اسیر صهیونیست با موتور، انعکاس حملات همزمان موشکی، پهپادی، پیاده و... تحت عنوان پیاده‌سازی سناریوی روز قیامت توسط رسانه‌ها و کاربران حامی جبهه مقاومت [که چندسال قبل توسط صهیونیست‌ها پیش‌بینی شده بود] به قصد تشدید جنگ روانی را می‌توان ازجمله ابعاد رسانه‌ای مهم و تحقیرکننده عملیات طوفان‌الاقصی برشمرد. نشر اینگونه تصاویر و ویدئوها چندین اثر روانی عمده خواهد داشت که اینگونه قابل ذکر است: الف) شکستن افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی. این حجم از تصاویر از نحوه عملیات و اسارت صهیونیست‌ها و شدت و گستردگی ضربات به مناطق اشغالی، بدون تردید افسانه شکست‌ناپذیری و هیمنه ساختگی اسرائیل را بیش از پیش زیر سؤال می‌برد. ب) نابودی روحیه و انگیزه نیروهای صهیونیست. مواردی همچون نابودی برج‌های دیده‌بانی با کوادکوپتر و اسارت غافلگیرانه و انتقال افسران صهیونیست با لباس خواب، روحیه سربازان صهیونیست را به پایین‌ترین حد تخفیف می‌دهد. پ) تقویت روحیه رزمندگان مقاومت. انتشار تصاویر و ویدئوهای حماسی از قدرت نیروهای مقاومت و اقتدار آنان حین اسارت گرفتن و به هلاکت رساندن نیروهای اشغالگر و همچنین تسلط در هدایت دسته‌های رزمی چون: نیروهای چترباز، پاراگلایدرسوار، موتورسوار و پیاده بر انگیزه و شهامت و قدرت سربازان مقاومت اضافه می‌کند.
به‌نظر می‌رسد انتشار تصاویر و ویدئوهای پرحجم از نحوه عملیات و غافلگیری و تحقیر صهیونیست‌ها نمی‌تواند بدون برنامه قبلی باشد و به نوعی می‌تواند پیوست رسانه‌ای فکرشده رزمندگان فلسطینی قلمداد شود.