خودشان هم می‌دانند اسرائیل شهروند ندارد

خبرنگار سابق بی‌بی‌سی فارسی در گفت‌وگویی در شبکه تروریستی اینترنشنال با اذعان به جنایات همیشگی صهیونیست‌ها در غزه، تأکید می‌کند که در اسرائیل شهروند نظامی و غیر نظامی نداریم و همه باید در خدمت ارتش باشند. او همچنین عدم تعهد اسرائیل به معاهدات را باعث شکست تلاش‌ها برای صلح عنوان می‌کند.
این روز‌ها صحبت درباره شهرک‌نشینان صهیونیست که اسیر نیرو‌های مقاومت فلسطینی شده‌اند، زیاد است. من وتو و اینترنشنال که در این ایام بسیار نگران وضعیت کارفرمای اسرائیلی خود شده‌اند، این افراد را شهروندان عادی و غیرنظامی و بی‌گناه می‌نامند که قربانی خشونت حماس شده‌اند.
در واقعیت، اما این شهرک‌نشینان که «مردم اسرائیل» معرفی می‌شوند، شهروند نیستند، بلکه بخشی از تروریسم دولتی صهیونیست‌ها هستند که از کشور‌های خود به فلسطین آمد‌ند و ابزار تشکیل دولت جعلی اسرائیل و وسیله اشغال سرزمینی دیگر شدند. آن‌ها آموزش‌های نظامی می‌بینند و البته از دولت جعلی‌ای که ساخته‌اند، در جنایات و تروریسمی که به اجرا می‌گذارد، حمایت می‌کنند.
این موضع همیشگی در این سو وجود داشته، اما روز گذشته در آن سو هم در شبکه تروریستی اینترنشنال و از زبان خبرنگار سابق بی‌بی‌سی همین موضوع بیان شد.


مهرداد فرهمند که پیش از این خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در حوزه خاورمیانه بود، در پاسخ به مظلوم‌نمایی کذایی یک کارشناس اینترنشنال که صهیونیست‌ها را «مردم بی‌سلاح و غیرنظامی» می‌خواند، تأکید کرد که اسرائیل شهروند غیرنظامی ندارد. جالب آنکه آن کارشناس اینترنشنال خشمگین بود که چرا در خیابان‌های اروپا و امریکا تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌هاست، در حالی که شهروندان اسرائیلی دارند کشته می‌شوند و حتی برخی از کشته شدن اسرائیلی‌ها شادی کرده‌اند.
مهرداد فرهمند در پاسخ به او محاصره و بمباران غزه را توضیح می‌دهد: «بیشتر این فلسطینی‌هایی که از غزه خارج شدند و به شهروندان اسرائیلی حمله کردند، هیچ وقت پایشان را از باریکه غزه بیرون نگذاشته‌اند و تمام عمرشان در یک منطقه جغرافیایی بسیار کوچکی گذشته است. در شرایطی که همیشه تحت بمباران بوده‌اند. شرایطی که انسان‌ها زندگی‌شان طوری است که نمی‌توانند بفهمند آیا تا چند ماه دیگر زنده هستند یا نه!»
فرهمند در ادامه از بی‌مفهومی عبارت «شهروند غیرنظامی» در اسرائیل می‌گوید: «اسرائیلی نظامی و غیرنظامی ندارد. می‌دانیم که در اسرائیل همه شهروندان، چه مرد و چه زن، باید به خدمت اجباری بروند. یعنی همه اسرائیلی‌ها در دوره‌ای از زندگی‌شان سلاح به دست می‌گیرند و بقیه زندگی‌شان را هم حداقل تا سنین میان‌سالی در «خدمت احتیاط» هستند، یعنی هر سه سال به خدمت فراخوانده می‌شوند و فکر می‌کنم ۴۵ روز باید خدمت بکنند. علاوه بر این اگر شرایط جنگی پیش بیاید، به خدمت فراخوانده می‌شوند. اگر در شهر‌های اسرائیل کسی از دوستان رفته باشد، شاید نوجوان‌هایی را با لباس شخصی، اما سلاح به دست در مراکز خرید و ... دیده باشند...»
او از ظلم صهیونیست‌ها به مردم غزه و جنایاتشان هم می‌گوید: «اسرائیل بار‌ها و بار‌ها غزه را بمباران کرده، بسیاری کودکان کشته شدند، من خودم از بیمارستان‌هایی در غزه دیدن کردم که کودک یک ساله قطع نخاع شده بود و برای همه عمرش باید فلج زندگی می‌کرد. تلاش‌هایی که برای صلح شده، اتفاقاً طرف اسرائیلی است که به این معاهده‌هایی که بسته شده، پایبندی خودش را نشان نداده است.»