پاسخ‌های پیاپی مقاومت لبنان به حملات رژیم صهیونیستی

  [شهروند] در نهمین روز از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی مناطق مسکونی غزه و غیرنظامیان همچنان هدف حملات این رژیم قرار می‌گیرند که براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، 66درصد قربانیان جنایات اشغالگران را، کودکان تشکیل می‌دهند. به‌گفته سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، از زمان شروع بمباران رژیم اشغالگر بیش از 700کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند. هولناک‌ترین این حملات شنبه (22مهرماه) به دو اردوگاه در غزه رخ داد؛ اردوگاه الشاطی که در جریان آن، 25نفر شهید و دست‌کم 100نفر مجروح شدند. اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، گفت: «آنچه در غزه جریان دارد، «نسل‌کُشی» مقابل دید‌گان جهانیان است که سکوت در پیش گرفتند. مقاومت فلسطین هم در این مدت در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن غیرنظامیان و آواره کردن ملت فلسطین، با شلیک ده‌ها موشک، اراضی اشغالی ازجمله تل‌آویو و فرودگاه بن‌گوریون را هدف قرار داد.» در حالی‌که رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای انجام یک عملیات بزرگ زمینی در غزه است، شبکه 13تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلاف اعضای کابینه امنیتی در مورد حمله زمینی به غزه خبر می‌دهد.

 حزب‌الله لبنان اعلام کرد در پاسخ به حملات اخیر صهیونیست‌ها به جنوب لبنان، پایگاه‌ها و تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است؛ شبکه «المنار» نیز تصاویری از برافراشتن پرچم زرد حزب‌الله به نشانه انتقام در پایگاه «راهب» رژیم اشغالگر قدس منتشر شده است.‌ حزب‌الله لبنان (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پاسخ به حملات مستمر صهیونیست‌ها به روستاهای مرزی و هدف قرار دادن خبرنگاران، مبارزان مقاومت اسلامی، سایت صهیونیستی راهب را به شکل مناسب و مستقیم هدف قرار دادند. طبق بیانیه حزب‌الله لبنان، این حملات در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌هاست که اخیرا «عصام العبدالله»، خبرنگار، را به شهادت رسانده و تعداد دیگری از خبرنگاران را مجروح کردند. این حمله همچنین پاسخی به بمباران منزلی است که منجر به شهادت خلیل اسعد علی هاشم و رباد حسین العاکوم در مزارع شبعا شد.

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اسارت 126صهیونیست
ارتش رژیم اشغالگر مدعی شد تعداد گروگان‌های تأییدشده رژیم صهیونیستی که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، 126نفر است. مقاومت فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که 13گروگان در غزه در حملات هوایی صهیونیست‌ها کشته شده‌اند. این گزارش می‌گوید در میان کشته‌شدگان، خارجی‌هایی نیز بوده‌اند، بدون اینکه ملیت آنها مشخص شود. رویترز گزارش می‌دهد که ارتش رژیم اشغالگر همچنین گفته که حداقل 279سرباز این رژیم از 7اکتبر، زمانی که حماس عملیات خود را به جنوب سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد، کشته شده‌اند. تعداد کل تلفات صهیونیست‌ها بیش از 1300نفر اعلام شده است. این در حالی است که وزارت بهداشت غزه گفته که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، بیش از 2300نفر در بمباران نوار غزه شهید شده‌اند و پزشکان هشدار داده‌اند که هزاران نفر دیگر ممکن است در اثر کمبود سوخت و تجهیزات پزشکی در این منطقه جان خود را از دست بدهند.

 تلاش مصر برای ارسال کمک به غزه؛ گذرگاه رفح هنوز بسته است
براساس بیانیه ریاست‌جمهوری مصر که روزگذشته منتشر شد، مصر در حال تشدید تلاش‌ها با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای خود برای ارسال کمک به غزه است. مصر گفت که امنیت ملی این کشور، خط قرمز است و هرگونه طرحی برای جابه‌جایی فلسطینیان را رد می‌کند. مصر میزبانی نشستی را پیشنهاد می‌کند که تحولات اخیر مربوط به بحران غزه و آینده مسئله فلسطین را پوشش دهد. هلال‌احمر مصر، سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های داوطلب همچنان آماده ارسال کمک‌ها از طریق گذرگاه رفح از مصر به غزه هستند، اما این گذرگاه هنوز بسته است.

 رئیس شورای اروپا نگران بحران پناهندگی آوارگان به‌دنبال جنگ غزه است!
از سوی دیگر اتحادیه اروپا قرار است نشست اضطراری کشورهای عضو خود را برای بحث در مورد پیامدهای وخامت اوضاع در رژیم صهیونیستی و فلسطین تشکیل دهد. چارلز  میشل، رئیس شورای اروپا، با ارسال دعوتنامه‌ای برای نشست سه‌شنبه، گفت اگر اتحادیه اروپا مراقب نباشد، این درگیری می‌تواند به افراط‌گرایی در سراسر اروپا دامن بزند. این مقام اروپایی با بی‌اعتنایی به بحران بشردوستانه در کشتار غیرنظامیان در غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، درباره پیامدهای ظرفیت کشورهای همسایه برای رویارویی با پناهندگان و پتانسیل حمایت از این بحران در اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.



 وزیر خارجه چین: دست از مجازات دسته‌جمعی مردم غزه بردارید
وزیر خارجه چین در اظهاراتی که روزگذشته منتشر شد، گفت: «اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه «فراتر از محدوده دفاع از خود» است و دولت رژیم اشغالگر باید «از مجازات دسته‌جمعی مردم غزه دست بردارد.»

وزیر خارجه بریتانیا، رژیم صهیونیستی را به خویشتنداری در حملات دعوت کرد
وزیر امور خارجه بریتانیا نیز گفته رژیم صهیونیستی باید در هنگام آماده شدن برای حمله زمینی به غزه « خویشتنداری» نشان دهد؛ به نوشته رویترز این نشان‌دهنده تغییر جزیی لحن دولت بریتانیاست. جیمز کلورلی روزگذشته از نیروهای نظامی رژیم اشغالگر خواست تا «انضباط» نشان دهند و از تلفات گسترده خودداری کنند. او به بی‌بی‌سی گفت که دولت بریتانیا با مصر برای باز کردن گذرگاه مرزی رفح لابی کرده است. این مقام انگلیسی هوشمندانه از بیان اینکه آیا بریتانیا معتقد است اقدامات صهیونیست‌ها تاکنون نقض قوانین بین‌المللی بوده، خودداری کرد. گفتنی است موضع صریح دفتر حقوق بشر سازمان ملل این بوده که دستور تخلیه توسط ارتش رژیم اشغالگر به جمعیت گسترده غیرنظامی نوار غزه «جنایت علیه بشریت است و مجازات دسته‌جمعی طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است».

 درخواست پاپ برای ایجاد کریدور بشردوستانه
پاپ فرانسیس، روزگذشته خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای کمک به فلسطینیان تحت محاصره در غزه شد. رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی هفتگی خود خطاب به جمعیت در میدان سنت پیتر گفت: «قویا می‌خواهم که کودکان، بیماران، سالمندان، زنان و همه غیرنظامیان قربانی درگیری نشوند. حقوق بشردوستانه باید در غزه رعایت شود.»