سه ‌هفته جنایت

تجاوز به نوار غزه براي بيست و سومين روز بيش از 8 هزار شهيد، ۱۹ هزار و ۷۴۳ زخمي و ۲۰۰۰ مفقود و تخريب منازل و ساختمان‌هاي مسكوني بر سر ساكنان آن بر جاي گذاشته و همچنين راه‌هاي اصلي و فرعي و زيرساخت‌ها در مناطق مختلف غزه تخريب شده است. همچنين حملات اشغالگران باعث شده يك ميليون و نيم فلسطيني از منازل‌شان در غزه آواره شده و در شرايط بسيار سختي زندگي كنند.
در اين راستا، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي صبح يكشنبه اطراف بيمارستان القدس در منطقه تل الهوا در غزه را بمباران كردند. هواپيماهاي جنگي همچنين يك خانه مسكوني شش طبقه در محله
تل الهوا در غرب غزه را بمباران كردند كه منجر به شهادت و زخمي شدن شهروندان شد. بمباران منازل فلسطيني‌ها در بير نعجه در شمال غزه توسط اشغالگران ۹ شهيد و ده‌ها زخمي برجاي گذاشت.
منابع محلي گزارش دادند كه ده‌ها شهروند در اردوگاه شاطي در غرب غزه شهيد و تعدادي ديگر مجروح شدند كه تعدادي از آنها بهبود يافته و تعدادي ديگر همچنان زير آوار هستند. دكتر اسراء الاشقر بر اثر بمباران منزلش به شهادت رسيد و پس از قطع ارتباط با آمبولانس با كاميون به بيمارستان اندونزي منتقل شد.
علاوه بر اين در محله الزيتون در جنوب شرقي غزه جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي چندين خانه را بمباران كردند كه در نتيجه آن دست‌كم ۳۰ شهروند شهيد و تعدادي ديگر زخمي شدند، در محله التفاح در شرق نيز هواپيماها حدود پنج خانه را بمباران كردند كه منجر به شهدا و مجروحان در ميان شهروندان شد. دو شهيد پس از هدف قرار گرفتن يك موتوسيكلت در منطقه الفاخوره در شمال نوار غزه، به بيمارستان اندونزي منتقل شدند.


هواپيماهاي جنگي رژيم صهيونيستي همچنين دو خانه را در محله شجاعيه در شرق شهر غزه بمباران كردند كه منجر به تعدادي شهيد و مجروح شد كه تعدادي از آنها هنوز زير آوار هستند. در اردوگاه جباليا، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي ۱۱۰ خانه را بمباران كردند كه در نتيجه آن دست‌كم ۴۵ نفر شهيد و تعدادي ديگر زخمي شدند.
در اين رابطه، اشرف قدره، سخنگوي وزارت بهداشت غزه گفت: ۵۰ كشتار رژيم صهيونيستي را در ساعات گذشته رصد كرديم. سيستم بهداشتي غزه به دليل نبود تجهيزات پزشكي، سوخت و برق به ‌طور كامل فروپاشيده و ما به مرحله‌اي رسيده‌ايم كه خدمت‌رساني با مشكل روبه‌رو شده است. القدره افزود: صدها مجروح نياز به عمل جراحي دارند و ما خواستار تدابير بين‌المللي براي نجات سيستم بهداشت غزه در سايه تهديدات صهيونيست‌ها هستيم. وي ادامه داد: ۱۷۰درصد بيمارستان‌هاي غزه اشغال و پر هستند.
كمين نيروهاي مقاومت براي اسراييل
از سوي ديگر، خبرنگار الميادين نيز گزارش داد، نيروهاي پياده نظام اشغالگران در كمين مقاومت افتادند. اين نيروهاي پياده‌نظام بعد از درگيري شديد با اعضاي مقاومت كه سه ساعت طول كشيد از صوفا در شرق رفح عقب‌نشيني كردند.
همچنين سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه در جريان درگيري در شمال نوار غزه، يك افسر و يك سرباز براثر شليك خمپاره توسط مبارزان فلسطيني به‌ شدت مجروح شدند.گردان‌هاي القدس، شاخه نظامي جهاد اسلامي در اين خصوص اعلام كرد: در جريان مقابله نيروهاي ما با اشغالگران در شمال غرب غزه يك افسر صهيونيست و يك سرباز جراحت شديدي برداشتند. گردان‌هاي القسام، شاخه نظامي حماس نيز اعلام كرد: مبارزان اين گروه تجهيزات دشمن را با گلوله‌هاي «الياسين ۱۰۵» و خمپاره‌هاي ديگر هدف قرار داده و عمليات تك تيراندازي انجام دادند.
درگيري‌هاي شديدي بين گروه‌هاي مقاومت فلسطين در راس آنها گردان‌هاي عزالدين قسام و نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي در چندين منطقه در شمال و مركز نوار غزه آغاز شده است. اين شكست‌ها درحالي است كه ارتش رژيم صهيونيستي روز شنبه بار ديگر از فلسطيني‌ها خواست قبل از گسترش حمله زميني، شمال نوار غزه را تخليه كنند. دنيل هاگاري، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در پلتفرم X نوشت: «اين يك هشدار نظامي فوري است. براي امنيت فوري شما، همه ساكنان شمال غزه و شهر غزه بايد موقتا به سمت جنوب حركت كنند.»
مذاكره با ميانجي‌گري قطر
در چنين شرايطي برخلاف كارشكني‌هاي رژيم صهیونيستي در مسير آتش‌بس، يك منبع آگاه به رويترز گفت كه مذاكرات بين حماس و تل‌آويو با ميانجيگري قطر ادامه دارد. خبرگزاري رويترز به نقل از يك منبع آگاه گزارش كرد، حتي در شرايط فعلي كه رژيم صهيونيستي حملات عليه مواضع فلسطينيان در غزه را تشديد كرده است، مذاكرات با ميانجيگري قطر ميان تل‌آويو و حماس با هدف تنش‌زدايي در غزه در روز شنبه ادامه داشت. يك منبع آگاه به رويترز گفت كه مذاكرات شكست‌ نخورده است بلكه «با سرعت بسيار كندتر» از قبل از حملات جمعه شب رژيم صهيونيستي عليه مواضع فلسطينيان در غزه، در حال انجام است.
ارتباطات مردم تحت محاصره غزه با جهان بيرون روز شنبه پس از آن قطع شد كه جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي بمب‌هاي بيشتري را به قلمرو فلسطينيان در غزه پرتاب كردند و فرماندهان نظامي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه حمله زميني رژيم موقت به فلسطينيان در حال آماده شدن است.براساس گزارش رويترز، قطر بيش از سه هفته است كه به ديپلماسي پشت پرده ادامه داده است و با هدف ترويج صلح و تضمين آزادي بيش از ۲۰۰ اسير كه در بازداشت حماس هستند، با مقام‌هاي حماس وارد مذاكره شده است. طبق ادعاي رويترز، هفته گذشته با ميانجيگري قطر، دو اسير امريكايي و دو اسير صهيونيست آزاد شدند.
مذاكرات با ميانجيگري قطر درحالي پيش مي‌رود كه رژيم صهيونيستي در پايبندي به تعهداتش درخصوص آتش‌بس كارشكني كرده است به‌طوري‌كه روز جمعه هفته گذشته، علي‌رغم آنكه دوحه اعلام كرد كه مذاكرات با سرعت زيادي در حال پيشروي است اما صهيونيست‌ها به‌طور ناگهاني با بيش از ۱۰۰ جنگنده، به مواضعي در قلمرو فلسطينيان در غزه حمله كرد.بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي روز شنبه تصريح كرد كه تلاش براي آزادسازي اسرا حتي در جريان عمليات زميني تل‌آويو در غزه، ادامه خواهد داشت. وي در اين خصوص گفت: ما از هر امكاني براي بازگرداندن آنها به خانه استفاده خواهيم كرد.
پيش‌تر، شاخه نظامي حماس اعلام كرده بود كه به حصول توافق با رژيم صهيونيستي درخصوص تبادل اسرا به توافق رسيدند اما رژيم صهيونيستي در اين مسير مانع‌تراشي كرده است. ابو عبيده سخنگوي گردان «عزالدين قسام» همچنين در يك سخنراني ويديويي گفت كه تنها در صورتي تمامي اسرا را آزاد مي‌كند كه رژيم صهيونيستي تمامي زندانيان فلسطيني را آزاد كند.