تحلیل جنگ غزه

بعد از عمليات تهاجمي و ابتكاري توفان‌الاقصي رژيم صهيونيستي كه به صورت تاريخي و غافلگيرانه طعم بسيار تلخ شكست اطلاعاتي و نظامي را تجربه نمود تا شروع عمليات زميني كه حدود سه هفته به طول انجاميد تمركز خود را روي بمباران‌هاي هوايي بي‌سابقه گذاشت و طي آن عمدتا بر كشتن غيرنظاميان غزه و به‌طور بي‌سابقه اطفال و زنان بي‌گناه فلسطيني با هدف نسل‌كشي و ايجاد فشار براي كوچاندن آنها به صحرای سيناي مصر ادامه داد در حالي كه مصر مخالف پذيرش آنها بود و خود فلسطينيان شهيد داده هم با صبوري مثال‌زدني و تاريخي هم درس مقاومت به جهانيان دادند و هم عمق سبعيت دژخيمان ضد بشري را به ويژه كه با حمايت صد در صد امريكا همراه بود با خون خود مظلومانه به جهانيان منعكس كردند و به همه كشور‌هاي اسلامي و عربي و غربي و جهان استكباري و آزادگان جهان اثبات كردند كه شوراي امنيت ملعبه دست امريكاست كه طي دهه‌هاي متمادي يك كشور جعلي را در سرزمين‌هاي ديگران ايجاد و رژيمي آپارتايد و نژادپرست را حمايت و تقويت و تا بن دندان مسلح مي‌كند و اين نماد همه بداخلاقي‌هاي روي زمين را به عنوان دولتي تروريست رشد مي‌دهد و در قبال اين همه جنايت تازه خود را سرآمد مدعيان دموكراسي و حقوق بشر مي‌داند و اما به نظر مي‌رسد در‌گيري بي‌سابقه فلسطيني‌هاي حماس در غزه و امريكا و رژيم صهيونيستي به شرايط پيچيده و ساعات حساس خود وارد شده است كه به‌طور كلي ادامه ان از سه وضعيت ذيل‌الذكر خارج نخواهد بود.
الف - يا بحران موجود ادامه مي‌يابد و افقي از راه‌حل و نيل به اهداف خاصي فعلا متصور نيست.
ب- يا بحران به ناچار وارد توسعه اطراف درگير خواهد شد.
ج- يا بحران وارد مرحله حل نسبي خواهد شد.


با توجه به تحليل‌هاي ٤ گانه قبلي كه از روز اول عمليات توفان‌الاقصي به بعد ارايه شد در اين تحليل شماره ٥ برآنيم تا وضعيت‌هاي محتمل سه‌گانه فوق‌الذكر را بررسي نماييم: 
١- طي اين روزهايي ‌كه از جنايت جنگي صهيونيست‌ها در بمباران بي‌امان مناطق مسكوني و بيمارستان‌ها مي‌گذرد و بيش از 30 هزار نفر شهيد و مجروح تاكنون بر جاي گذاشته است كه كودكان و زنان مظلومانه‌تر از ساير، سهم عمده آن هستند. 
كماكان دنيا در بن‌بست ناشي از حق وتو امريكا و بي‌تحركي شوراي امنيت به ‌سر مي‌برد و هيچ حركت بازدارنده يا موثري نداشته و تا امريكا اراده نكند هم نخواهد داشت. (موجب عبرت امريكا دوستان) 
٢- آرايش بي‌نظير جهاني در اين رويارويي.
٣- استاندارد دوگانه غرب و مرگ ليبرال دموكراسي.
٤- مظلوم‌كشي و ظالم‌پروري شيوه غربيان و امريكاست.
٥- مقابله با استكبار و قيام عدالتخواهانه در جبهه مقاومت و استضعاف روش احقاق حق مظلومان و محور مقاومت است كه به سرعت انسجام عملياتي و گام‌هاي استراتژيك سرنوشت‌ساز خود را تجربه مي‌كند.
٦- به اعتقاد بنده جريان قرآني: «نريد ا نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه» در حال شكل‌گيري اوليه خود در قرن حاضر مي‌باشد. 
٧- چرا كه دنياي حاضر با همه مكتب‌هاي فكري و تنوع افكار رفته رفته خروش و همراهي خود را با اين جبهه در حال پيوند زدن است هر چند نا نوشته، ولي محتوم و رو به تزايد است. 
٨- در دو لبه كار يعني ظالمين كه باطلند و مظلومين كه حقند تا دورنمايي از تامين حقوق نسبي هويدا نگردد جريان موجود شكل توسعه‌يافته‌تري خواهد گرفت. 
٩- محتمل است با گشودن جبهه دريا و جبهه‌هاي ديگر مقاومت كه البته به شكل متفاوت و ابتكاري تهاجمي وارد كارزار خواهند شد تا به وظيفه كمك به مظلوم نداي وجداني و تاريخي خود را پاسخ دهند و ايفاي نقش نمايند فاصله چنداني نداشته باشيم.
١٠- و البته اين، در صورت عدم تمكين جبهه باطل به حداقل‌هاي اين دوره از رويارويي تاريخي معاصر است.
١١- اما جبهه باطل در اين روند وضعيت بحراني‌تر و شكننده‌تر خواهد داشت چرا كه از همان اول تقريبا با تمام توان وارد كارزار شده و پيوستن ديگران به صورت عملياتي به آنها با واكنش‌هاي شديد مردمي مواجه خواهد شد.
١٣- امنيت شهروندان اسراييلي كه هدف نهايي همه اشغالگري و نظامي‌گري و اقتصاد و رفاه وعده داده‌شده و آمال معهود يهود و رژيم صهيونيستي است به سرعت رنگ بيشتري مي‌بازد و جاي خود را به مهاجرت معكوس و فرار و به‌هم‌ريختگي اقتصادي و عدم امنيت سرمايه‌گذاري مي‌دهد. 
١٤- قيمت نفت در آن‌صورت گران‌تر.
١٥- جريانات سازشي منزوي‌تر و دست دولت‌هاي نفاق شناخته‌شده‌تر و البته محدودتر خواهد شد.
١٦- و در آن موقع انتظارات اوج‌گرفته طرفين به لاينحل شدن موضوع كمك خواهد كرد. 
١٧- شايد نياز طرف‌هاي توسعه‌يافته در درگيري اجبارا به ورود ديگراني كه امكاني دارند و در در‌گيري به صورت فعال وارد نشده‌اند بيشتر خواهد شد.
و به‌طور مشخص چيني‌ها و...
١٨- بنابراين بهتر آنست كه: 
1-١٨- به جاي يكدندگي براي جبران شكست امريكا و اسراييل
2-18- به مطالعه براي برون‌رفت از بحران بينديشند.
3-18- از ابزار زور و به خصوص نظامي‌گري كور و نسل‌كشي غير قابل قبول و صد البته غير قابل تحقق سريع دست بكشند.
4-18- به دنبال ابزار تفاهم باشند.
5-18- به اهرم‌هاي بالاي گود نشسته منتظر فرصت را مجال ندهند فرصت‌طلبي كنند همانند روس‌ها و عربستان و چين.
6-18- امكان آتش‌بس فوري را به عنوان اولويت براي هر راه‌حلي قبول كنند.
١٩- و اما در صورت طول كشيدن جنگ بايد بدانيم: 
1-19- كم من فئه قليله غلبت فئه كثيره باذن‌الله بقره ٢٩٤
2-19- در جبهه‌اي كه ايمان باشد و فساد نيت راه پيدا نكند و صداقت و ايستادگي در راه هدف باشد شاهد تحقق آيه فوق خواهيم بود.
3-19- و انتم الاعلون ان كنتم مومنين
4-19- و در نهايت امر يكي از احدي الحسنيين نصيب حق.
5-19- و آثار نكبت‌بار  «سيئات ما عملوا»
6-19- يعني كابوس همشگي.
7-19- و نهايتا اضمحلال است كه نصيب اردوگاه باطل خواهد شد ان شاء‌الله. 
٢٠- و سيعلم الذين ظلموا ‌اي منقلب ينقلبون