رویترز فاش کرد: صادرات 303میلیون یورویی تجهیزات نظامی آلمان به رژیم صهیونیستی در یک هفته گذشته

[شهروند] در سی‌وسومین روز جنگ غزه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد. اشغالگران صهیونیست نه‌تنها منازل مردم، بلکه بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و دیگر زیرساخت‌های نوار غزه را برخلاف قوانین بین‌المللی و قوانین مربوط به جنگ‌ها بمباران می‌کنند. چهارشنبه نیز در بمباران رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، 18نفر ازجمله 10کودک به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که تعداد کشته‌شدگان غزه بر اثر حملات نظامی رژیم اشغالگر قدس از زمان آغاز جنگ در 7اکتبر به 10‌هزار و 569نفر رسیده است. این سازمان می‌گوید 4هزار و 324نفر از این افراد کودک هستند و 26‌هزار و457فلسطینی دیگر نیز مجروح شده‌اند.

روی کار آمدن تانک‌های فرسوده صهیونیست‌ها در حمله زمینی
 از طرف دیگر مقاومت سرسختانه رزمندگان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه ادامه دارد. براساس آخرین گزارش‌ها، 13دستگاه تانک و خودروی زرهی رژیم صهیونیستی از صبح روزگذشته تاکنون منهدم شده است. گزارش‌ها حاکی است که رژیم صهیونیستی به استفاده از تانک‌های قدیمی و از رده خارج‌شده روی آورده است. روزنامه عِبری یدیعوت آحارونوت در این‌باره نوشت که «ارتش اسرائیل تصمیم دارد گردان زرهی جدیدی از نیروهای ذخیره با تانک‌های مرکاوای 3تشکیل دهد که نمونه قدیمی بوده و قرار بر این بود که این تانک‌ها کنار گذاشته شود.» بنابراین گزارش، علت این تصمیم ارتش صهیونیست کمبود خودروهای زرهی به‌دلیل فشار میدانی به ارتش است که مجبور است در چند جبهه جنگ کند.

صادرات 303میلیون یورویی تجهیزات نظامی آلمان به رژیم صهیونیستی
گفتنی است یک منبع دولتی آلمان به رویترز گفته است که مجوز صادرات تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی در سال‌جاری تقریبا 10 برابر شده است و برلین درخواست‌های مجوز را از زمان آغاز عملیات ماه گذشته حماس به سرزمین‌های اشغالی در اولویت قرار داده است. به‌طوری که از 2نوامبر، دولت آلمان صادرات نزدیک به 303میلیون یورو (323میلیون دلار / 264میلیون پوند) تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیست را تأیید کرده است.

آوارگی و کوچ اجباری هزاران نفر از شمال به جنوب غزه
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که به‌دنبال تشدید حملات صهیونیست‌ها و آواره شدن هزاران فلسطینی، حدود 15هزار نفر در سه‌شنبه از شمال به جنوب غزه رهسپار شده‌اند؛ درحالی‌که این رقم دوشنبه 5هزار نفر و یکشنبه 2هزار نفر بود که نشان می‌دهد با ادامه بمباران شمال غزه و حملات زمینی نیروهای رژیم صهیونیستی، تعداد افرادی که تلاش می‌کنند تخلیه شوند، رو به افزایش است.