دیدار رئیسی و السیسی در برهه زمانی مهمی انجام شد

یک پژوهشگر روابط بین الملل مصر در ارزیابی دیدار روسای جمهوری ایران و مصر در ریاض گفت که این دیدار در یک برهه زمانی بسیار مهم و در چارچوب روند آشتی که منطقه عربی و کل خاورمیانه را در بر می‌گیرد، صورت گرفت.
دکتر «محمد ربیع الدیهی»، پژوهشگر مصری روابط بین الملل گفت که اولین دیدار میان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و آیت الله سید ابراهیم رئیسی به محور بحث‌های افکار عمومی تبدیل شده است.
وی گفت: این درحالی است که این دیدار نخستین گفت‌وگو میان دو کشور نیست و وزرای خارجه ایران و مصر سپتامبر گذشته در حاشیه نشست‌های سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند و پس از جنگ علیه غزه نیز تماس تلفنی داشتند که نشان دهنده روابط قبلی بود.
این پژوهشگر روابط بین‌المللی به «المصری الیوم» گفت: دیدار سران مصر و ایران در چارچوب روند آشتی که منطقه عربی یا کل خاورمیانه را در بر می‌گیرد، صورت گرفت و بدین ترتیب ایران زمینه جدیدی را برای روابط با عربستان سعودی در چارچوب منافع اعراب و ایران گشود.
الدیهی همچنین معتقد است: این نشست همچنین در زمان بسیار مهمی انجام شد؛ چراکه مصر علاوه بر هماهنگی تلاش‌ها درباره غزه، به دنبال مهار اوضاع در خاورمیانه به ویژه جلوگیری از گسترش جنگ و تبدیل آن به جنگ منطقه ای یا فراگیر است. بنابراین دیدار السیسی و سید ابراهیم رئیسی در چارچوب تایید ادامه سیاست درهای باز مصر در قبال همه طرف‌های منطقه ای برای رسیدن به آرامش و عدم تشدید درگیری در غزه صورت گرفت.

سایر اخبار این روزنامه
دیدار رئیسی و السیسی در برهه زمانی مهمی انجام شد مخبر: دانشگاه کانون حل مسائل ملی و استانی باشد رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری می‌رود افتخارآفرینی دانش‌آموزان ایرانی با کسب ۱۴ مدال ایران معتقد به دولت فلسطین از نهر تا بحر است آمریکا در یک شب ۳ بار با زبان تمنا و خواهش با ایران مکاتبه کرد سرما حاکم نشده، مصرف گاز رکورد زد افزایش حدود ۴ برابری تولید داروی بیماران دیابتی در هلال‌احمر هوش مصنوعی در خدمت اعتبارسنجی جدید مشتریان سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات نظامی داشتیم ۱.۸۶ میلیون واحد در مرحله ساخت تامین آب شرب استان چهارمحال‌وبختیاری بدون استفاده از منابع آب زاینده‌رود پرداخت یارانه دارو به مصرف کننده نهایی می‌رسد تونل‌های غزه، برگ برنده حماس سینمای شهید و پلاک و شرف! ۱۴ هزار خون بندناف در سال جاری ذخیره‌سازی شده است افتخارآفرینی دانش‌آموزان ایرانی با کسب ۱۴ مدال میزان افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم مشخص شد پیش‌بینی ورود سامانه بارشی فراگیر به کشور