زبان تهدید امریکا در مکاتبه با ایران تمنا شده است

جوان آنلاین: فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران درباره تهدید ایران از سوی امریکا گفت: امریکایی‌ها ایران را تهدید نمی‌کنند. آنان در مکاتباتی که دارند بعضاً در یک شب سه مرحله با ایران مکاتبه داشتند و همه این مکاتبات با زبان تمنا و خواهش است.
به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه برگزاری کنگره بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه شهید رجایی با اشاره به خصوصیات شخصیت شهید طهرانی مقدم اظهار کرد: او سه خصیصه یک مدیر و فرمانده قوی را داشت. هم اخلاص داشت هم انقلابی بود و دارای کارآمدی. امروز اگر مدیران ما این سه خصیصه را داشته باشند در همه عرصه‌ها چه نظامی و چه حوزه‌های غیرنظامی می‌توانند موفق باشند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به پرسشی درباره شرایط منطقه، گفت: مسئله غزه امروز یک موضوع جهانی شده است و جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی از بیش از ۴۰ سال قبل از سوی امام راحل و مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفته می‌شد و امروز عمق جنایت‌های آن‌ها را ملت‌ها در همه قاره‌ها متوجه شده‌اند. وی ادامه داد: شاید در گذشته به مسئولان جمهوری اسلامی ایران انتقاد می‌شد که چرا در خصوص رژیم صهیونیستی این‌گونه سخن می‌گویید، اما اکنون کودک‌کش بودن و عمق جنایت‌های رژیم برای همه روشن شده و عمر چندانی نخواهند داشت.
حاجی‌زاده گفت: پیروزی رزمندگان فلسطینی یک پیروزی راهبردی بزرگ است، این پیروزی با اقدامات تاکتیکی و عملیات جنایتکارانه و به شهادت رساندن کودکان به هیچ وجه از بین رفتنی نیست و آن‌ها به طور مطلق پیروز هستند و در آینده همه دنیا این موضوع را خواهند دید.


ایران آماده همه شرایط است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به پرسشی درباره واکنش ایران نسبت به گسترش جنگ به لبنان و حزب‌الله، تصریح کرد: امروز جنگ گسترش پیدا کرده و لبنان درگیر است. احتمال دارد حد درگیری‌ها از این هم بیشتر شود، آینده مبهم است ولی ایران آماده همه شرایط است. حاجی‌زاده درباره تهدید ایران به دست امریکا اظهار کرد: امریکایی‌ها ایران را تهدید نمی‌کنند. آن‌ها در مکاتباتی که دارند بعضاً در یک شب سه مرحله با ایران مکاتبه داشتند و همه این مکاتبات با زبان تمنا و خواهش است. ایران در شرایطی نیست که کسی بخواهد او را تهدید کند ما در اوج قدرت هستیم و برای همه شرایط خود را آماده کرده‌ایم.
حاجی‌زاده در پاسخ به پرسشی درباره قدرت نیروی هوافضای سپاه، اظهار کرد: ما امروز فقط در حوزه موشکی در تراز جهانی نیستیم بلکه در حوزه پهپادی، فضایی، پدافندی، رادار و سایر بخش‌ها نیز از الگوی شهید طهرانی مقدم استفاده شده است و دانشمندان پرتعدادی در مجموعه ما و همچنین در حوزه‌های عملیاتی حضور دارند. این مسیر تولید قدرت نه تنها در سطح منطقه‌ای بلکه در سطح جهانی نیز اتفاق افتاده است و سرمایه‌ای برای امنیت ملی و منطقه است. امروز این تجهیزات در رزمایش‌ها، عملیات و حمله به عین الاسد و جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی استفاده شده، این توانمندی کاملاً نقد است و فکر نمی‌کنم کسی درباره آن ابهام داشته باشد.
اسرائیل در آستانه قطع نخاع است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره راهکار توقف حملات صهیونیست‌ها به غزه، تأکید کرد: رزمندگان فلسطینی و مجموعه ملت بزرگ فلسطین یک پیروزی در طوفان الاقصی به دست آوردند. این پیروزی یک پیروزی راهبردی است و ستون فقرات و پا‌های اسب بازنده شکست و در معرض قطع نخاع قرار گرفته است. صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند یک پیروزی ‌معادلی به دست بیاورند، اما سرزمین و مردم فلسطین، چنین زمینه‌ای برای نتانیاهو و حکام رژیم صهیونیستی اصلاً فراهم نکرده است و آن‌ها نمی‌توانند چنین دستاوردی را داشته باشند. امروز رژیم صهیونیستی قدری از موضوع انتقام، مقابله و آزادسازی اسرا فراتر رفته است. اکنون به نظر می‌رسد این مسئله انتقام شخصی نتانیاهو و حکام مستقر در رژیم صهیونیستی است. آنان می‌دانند اگر امروز آتش بس برقرار شود کابینه جنگی با اختیارات فراوان کاملاً از دست خواهد رفت و روز دوم نتانیاهو باید به محاکمه برود.
حاجی‌زاده افزود: صهیونیست‌ها در حال دادن تلفات سنگین هستند، اما هیچ دستاوردی به دست نخواهند آورد. این یک پیروزی راهبردی برای فلسطین است و رژیم صهیونیستی بقایایی که از او پس از این جنگ خواهد ماند فاصله نجومی با شرایط پیش از جنگ خواهد داشت. وی تأکید کرد: این مقدمه فروپاشی نهایی رژیم صهیونیستی است. امریکایی‌ها خود را در سرنوشت رژیم صهیونیستی شریک می‌کنند و هزینه آن را می‌پردازند. در آینده این هزینه را بیشتر خواهند پرداخت و از جیب مالیات دهندگان امریکایی برای کودک‌کشی هزینه می‌کنند.
صیانت از استقلال نیازمند اقتدار نظامی است
سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع نیز روز گذشته در مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی مقدم اظهار کرد: این روز‌ها قلب همه ما مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اندوهگین است؛ امیدوارم بتوانیم با عقلانیت و درایت، حق و باطل زمانه را تشخیص دهیم و با یزید زمانه مقابله کنیم.
وی در ادامه به همت و تلاش کم نظیر شهید طهرانی مقدم در صنعت موشکی کشور اشاره کرد و افزود: شهید طهرانی مقدم ۱۷ سال پیش به سازمان صنایع دفاع آمد و با بیان صمیمی به من گفت که «من موشک نقطه‌زن می‌خواهم» که پاسخ دادم ما دانش این نوع موشک‌سازی را نداریم. وی اصرار زیادی نسبت به این موضوع داشت و کار‌های مشترکی با یکدیگر انجام دادیم تا در نهایت به این فناوری رسیدیم.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه شهید طهرانی مقدم به دنبال اقتداری بود که در مقابل دشمنان وحشی توان ایستادگی داشته باشد گفت: قدرت‌های استکباری به رغم اینکه ظاهر شیک و زیبایی دارند، از قانون جنگل تبعیت می‌کنند؛ بنابراین برای اینکه بتوانیم از استقلال خود در برابر آن‌ها صیانت کنیم، باید اقتدار داشته باشیم.
سردار فرحی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز صد‌ها طهرانی مقدم دارد گفت: این شهید بزرگوار، اقتدار نظامی را با اقتدار به دست آورد و همه دستاورد‌های نظامی ارزنده کشور را به ملت ایران هدیه کرد.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، حقوق ۴۰ هزار مستشار امریکایی از کل حقوق ارتش شاهنشاهی بیشتر بود، اما ایران اسلامی، امروز روی پای خود ایستاده است و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وی گفت: امروز در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، جنگ‌های مبتنی بر فناوری‌های شالوده‌شکن را پیش‌بینی کرده‌ایم و به سمت دستیابی به این فناوری‌ها حرکت می‌کنیم.