همه وظیفه دارند زمینه انتخابات پرشور را فراهم کنند

جوان آنلاین: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های این شورا، نکاتی را درخصوص وظایف قانونی شورای نگهبان بیان و تأکید کردند: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند.
دیدار اعضای شورای نگهبان با رهبر معظم انقلاب در حالی صورت گرفته است که به گفته سخنگوی شورای نگهبان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیئت‌های نظارت آغاز شده و ممکن است نتیجه‌ای که درباره احراز یا عدم احراز داوطلبان اعلام می‌شود، متفاوت از نتیجه فعلی باشد. هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان تعداد داوطلبانی را که به نتایج بررسی‌ها در هیئت‌های اجرایی اعتراض کردند ۵ هزار و ۲۸۸ نفر برشمرد و عنوان کرد: البته افرادی هم اعتراض خود را ثبت نکردند. مهلت بررسی صلاحیت‌ها در این هیئت‌ها ۵۰ روز است و پس از پایان مهلت، نتایج به داوطلبان اعلام خواهد شد. طحان‌نظیف این نکته را هم بیان کرد که هیئت‌های نظارت مستقل هستند و این هیئت‌ها بر اساس قانون مجدد به بررسی صلاحیت‌ها خواهند پرداخت و ممکن است در مواردی نتایج اعلامی متفاوت باشد. طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان همچنین پس از دیدار اعضای شورای نگهبان با رهبر معظم انقلاب در حساب توییتری خود نوشت: دیروز (چهارشنبه) توفیق دیدار رهبرمعظم انقلاب نصیب اعضای شورای نگهبان شد. رهنمود‌های رهبری همواره چراغ راه مسئولان بوده و بیانات ایشان درباره انتخابات پیش‌رو نیز مورد توجه همه دست‌اندرکاران خواهد بود. شورای نگهبان تمام تلاش خود را در چارچوب قانون برای برگزاری یک انتخابات پرشور به کار خواهد بست.
۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام بر اهمیت انتخاباتی رقابتی و پروشور در اسفند ماه امسال اشاره و تأکید کردند: «این انتخابات خیلی مهم است. انتخابات می‌تواند مظهر قوت ملی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملت را نشان می‌دهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولان را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان می‌دهد. هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزار‌های مهم قوت کشور همین انتخابات است. مسئولانی که مرتبط هستند از همین حالا ــ البته می‌دانم که دنبال کرده‌اند ــ راهبرد مشارکت را، راهبرد امنیت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را، راهبرد رقابت انتخابات را مشخص کنند؛ انتخابات خوب سالم با مشارکت بالایی ان‌شاء‌الله در آخر سال داشته باشیم.»