طرح‌های نیمه‌تمامی که دولت رئیسی تمام کرد

عزم دولت سیزدهم بر اتمام طرح‌هایی که به‌گفته مقامات دولتی، اتمام آنها تا 30سال طول می‌کشد، باعث شده که در دو سال گذشته طرح‌های زیادی که افتتاح آنها به آرزو تبدیل شده بود، به ثمر بنشینند. مرور زیر در قالب فهرست و جدول می‌تواند برخی از این تلاش‌ها را بیش از پیش نشان دهد.
ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه
سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه 12آبان 1402در سفر استانی به استان کردستان، ایستگاه پمپاژ آب دائم بوئین بانه را به بهره‌برداری رساند.
فرودگاه شهدای سقز



رئیسی 12آبان 1402 در سفر به کردستان از فرودگاه 180هکتاری شهدای سقز به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان پس از 27سال انتظار به‌صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
افتتاح کلان‌طرح راه‌آهن همدان_سنندج
 سیدابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی 11آبان‌ماه 1402به استان کردستان سفر کرد، در نخستین بخش از سفر، کلان‌طرح راه‌آهن همدان_سنندج را پس از 18سال به بهره‌برداری رساند.
پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان
 در دور دوم سفرهای استانی رئیسی و دولت به استان فارس 6قطعه از پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول 212کیلومتر افتتاح و دستور آغاز عملیات قطعه 7این پروژه صادر شد.
پروژه آب‌رسانی به میانه از طریق سد گرمی‌چای
سید ابراهیم رئیسی 19خرداد1402در برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، از پروژه آب‌رسانی به میانه، از طریق سد گرمی‌چای، شامل مرحله نخست سد گرمی‌چای، تصفیه‌خانه و خط انتقال 49کیلومتری، بهره‌برداری کرد.
افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار پس از 34سال انتظار
سید ابراهیم رئیسی 28آبانماه 1402با سفر به شهرستان شهریار، بیمارستان 313تختخوابی امام خمینی (ره) شهریار را که تکمیل آن به‌عنوان یک طرح نیمه‌تمام جزو دستورات و مصوبات سفر سال گذشته وی به این شهرستان بود، به شکل رسمی افتتاح کرد.
تولید و واردات واکسن کرونا پس از ثبت تا 709کشته در روز
تابستان سال 1400در جریان اوج‌گیری موج پنجم کرونا و فوت روزانه صدها نفر در کشور، پس از ثبت رکورد تلخ فوت ۷۰۹ بیمار کرونایی در دوم شهریور ۱۴۰۰ در یک روز، مردم و رسانه‌ها در بهت ناشی از این خبر فرو رفتند و باز هم مطالباتی درباره خرید واکسن و دارو مطرح می‌شد. حدود یک سال پس از آغاز به‌کار دولت سیزدهم مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۸۰ دُز رسید و کم‌کم کرونا که به بحرانی ملی بدل گشته بود، شر خود را از کشور کم کرد.
آزادسازی منابع بلوکه ایران در عراق و کره‌جنوبی
مردادماه 1402اعلام شد در پی توافقات صورت‌گرفته به‌زودی منابع ارزی بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی و عراق آزاد می‌شود و در اختیار شش بانک ایرانی قرار می‌گیرد.
حل مشکل بدهی گازی ایران به ترکمنستان
 جواد اوجی، وزیر نفت، خردادماه 1402خبرداد که ظرف مدت ۲۰ ماه در سه قسط مطالبات طرف ترکمنستانی را به‌طور کامل پرداخت کرده‌ایم و اصل بدهی تسویه شده است. وزیر نفت به ملاقات و مذاکرات با طرف ترکمنستانی اشاره کرد و گفت که قرارداد مبادله (سوآپ) گاز سال ۱۴۰۰ و در نخستین سفر خارجی‌ام به ترکمنستان پیگیری شد که در سال ۱۴۰۱ این مقدار از طرف ایران به سمت آذربایجان دو برابر شد.

سایر اخبار این روزنامه