آیا سن بازنشستگی افزایش می‌یابد ؟

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، طی مصوبه‌ای به‌منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند.
طبق مصوبه دیروز نمایندگان مجلس، سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت.
بر این اساس: 1. بیمه‌پردازانی که 28تا 30سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.
2. بیمه‌پردازانی که 25تا 28سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.



3. بیمه‌پردازانی که 20تا 25سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.
4. بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین 10تا 20سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.
5. بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین تا 10سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.
تبصره –1 اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق‌الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه‌شده در زمان بازنشستگی برای مردان از 62سال و برای زنان از 55سال بیشتر نباشد.
تبصره -2 اصلاحات فوق در قوانین صندوق‌های بازنشستگی، به استثنای صندوق‌هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه‌شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (1) بیشتر است، به‌صورت دائمی اعمال می‌گردد.
تبصره -3 ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان‌آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

 

سایر اخبار این روزنامه