۹۱ حزب اجازه ارائه لیست انتخاباتی دارند

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، گفت: «از ۱۴۰ حزب کشور فقط ۹۱ حزب اجازه ارائه لیست انتخاباتی دارند.»
عبدلله مرادی با اشاره به ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: «این ماده درباره چگونگی فعالیت احزاب در انتخابت و انتشار فهرست‌های انتخاباتی است. براساس این ماده، وزارت کشور موظف است آخرین فهرست احزاب و جبهه‌های قانونی را منتشر کند تا جامعه از احزاب و جبهه‌های قانونی اطلاع داشته باشند. احزاب طبق قانون احزاب و اساسنامه خود موظف هستند تا هر سه سال یک‌بار مجمع عمومی برگزار و دبیرکل، شورای مرکزی و بازرسان خود را انتخاب کنند.
ما هم چندین بار به احزاب تذکر داده‌ایم که مجامع عمومی خود را برگزار کنند. ما در کشور ۱۴۰ حزب دارای پروانه فعالیت رسمی داریم که تا امروز ۹۱ حزب مجامع عمومی خود را برگزار کرده‌اند و همین احزاب می‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند. ما این ۹۱ حزب را معرفی خواهیم کرد. سایر احزاب تا زمان قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند مجامع عمومی خود را برگزار کرده و ارکان خود را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب معرفی کنند. بنابراین این احزاب سریع‌تر اقدام به برگزاری مجامع عمومی خود کنند. در هشتمین جلسه کمیسون ماده ۱۰ احزاب گزارش مجمع عمومی انجمن اسلامی معلمان ایران مورد تأیید قرار گرفت و با تاسیس حزب منتظران صبح فردا موافقت شد، البته اسم و اساسنامه نیاز به اصلاحاتی دارد و حزب ۶ ماه فرصت دارد تا مجمع مؤسس را برگزار و دفاتر استانی خود را تاسیس کند تا پروانه نهایی حزب صادر شود.»
وزارت کشور با تمام توان، به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور است



سی و یکمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران برگزار شد. سید محمدتقی شاهچراعی در این جلسه با اشاره به مکان فعالیت خانه احزاب ایران گفت: «با توجه به نامه وزیر کشور و هماهنگی انجام‌شده با زاکانی، شهردار تهران، تا زمان تحویل ساختمانی مناسب‌تر، کماکان خانه احزاب در محل فعلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در رابطه با جلسات شورای مرکزی خانه احزاب و همایش‌های فصلی و میهمانان داخلی وخارجی هم می‌توان از سالن‌های وزارت کشور استفاده کرد.»
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به انتخابات پیش‌رو افزود: «وزارت کشور با تمام توان، به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است. در مورد موضوع احراز صلاحیت‌ها هم پیگیر هستیم تا همه جریان‌های سیاسی در انتخابات، کاندیدا داشته باشند. امیدواریم مجلسی قوی با حضور همه جریان‌ها و سلایق سیاسی، شکل بگیرد.»

سایر اخبار این روزنامه
۹۱ حزب اجازه ارائه لیست انتخاباتی دارند برنامه‌های فضایی ایران خارج از صلاحیت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است ایران تسلیحات هسته‌ای ندارد اما توانمندی‌های آن نگران‌کننده است نیروی دریایی ایران؛ ظرفیت بزرگ نظام و کشور راه‌اندازی پروژه‌ای که از ۹۲ تا ۱۴۰۰ تعطیل بود معافیت مالیاتی کارکنان و کارمندان: 25%، معافیت مالیاتی مشاغل: 110% تلاش می‌کنیم تا تمامی‌کمک‌ها به مردم غزه برسد «دانشمند هسته‌ای» عنوان کوچکی برای فخری‌زاده بود خلیج گرگان با دستور رئیس‌جمهور نجات یافت بناهای تاریخی واجد ارزش را به اقتصاد گردشگری بازگردانیم فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول قاره سیاه با روحیه ولی خسته به خانه رسیدند بازگشت پیکر مطهر ۸ شهید مدافع حرم به کشور پرداخت سود سهام عدالت در آذرماه ایران، ‌خودروی هوشمند تولید می‌کند گسترش برنامه «سلامت خانواده» به ۱۸۰ شهر کشور رهگیری و شناسایی ناو هواپیمابر آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش پرونده خون‌های آلوده پس از ۴۰ سال بازگشایی شد