پرسپولیس از بحران فاصله گرفت!

 [شهروند]روز پایانی هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با بازی‌های بسیار مهمی همراه بود. تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف هوادار تهران رفت که این بازی درنهایت با پیروزی یک بر صفر سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید. همچنین استقلال صدرنشین مسابقات در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف فولاد خوزستان رفت که این  بازی با تساوی بدون گل پایان یافت تا شاگردان نکونام با یک توقف دیگر به استقبال داربی پایتخت بروند. در این گزارش قرار است به مرور مهم‌ترین اتفاقات و نتایج روز پایانی هفته دوازدهم لیگ بپردازیم.

نساجی مازندران یک - استقلال خوزستان صفر
این بازی تقابل قعرنشینان جدول رقابت‌های لیگ برتر بود. تیم نساجی پس از اینکه کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا تمام کرد، از این هفته تمرکز خود را روی رقابت‌های لیگ برتر گذاشته است و در این بازی به مصاف تیمی رفت که پیش از آغاز این بازی قعرنشین مسابقات بود. در نیمه اول این بازی، موقعیت‌های قابل توجهی میان دو تیم ردوبدل شد، اما این موقعیت‌ها نتوانست راهی به دروازه دو تیم پیدا کند. یکی از نکات قابل توجه این بازی، استقبال کم هواداران نساجی از این مسابقه بود که هواداران نساجی مثل هواداران پرسپولیس از نتایج تیم‌شان راضی نیستند و این نتیجه‌نگرفتن باعث شد تا ورزشگاه شهید وطنی کم‌تماشاگر باشد. نیمه دوم اما نیمه پیروزی تیم نساجی بود و شاگردان مهدی رحمتی موفق شدند با تک گل امیرمحمد هوشمند به گل برتری دست پیدا کنند. خطای صورت‌گرفته به سود نساجی، توسط فرشید اسماعیلی‌زاده ارسال شد و درنهایت روی خروج اشتباه پورحمیدی، امیرمحمد هوشمند با یک ضربه سر موفق به باز کردن دروازه حریف شد. نساجی که تا هفته دوازدهم تنها یک برد خانگی کسب کرده بود، پس از اولین تجربه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا و بازگشت دوباره به لیگ برتر توانست دومین برد فصل خود را به دست بیاورد. سیدمهدی رحمتی پیش از این بازی اعلام کرده بود که از دیدار امروز نساجی چهره دیگری به نمایش خواهد گذاشت، وعده‌ای که با این برد خانگی مقابل استقلال خوزستان محقق شد.

سپاهان 4 – مس‌رفسنجان یک
سپاهان تیم با انگیزه این روزهای لیگ برتر است. شاگردان مورایس در لیگ قهرمانان آسیا توانستند عملکرد خوبی داشته باشند و به دور بعدی مسابقات صعود کنند، همچنین با روند نتیجه‌گیری خوبی که در لیگ برتر داشتند، به روزهای آینده خود امیدوارتر هستند. در مقابل تیم مس‌رفسنجان روزهای سینوسی‌ای را می‌گذراند و همچنان به روند ثابت و مشخصی نرسیده است. نیمه اول دیدار سپاهان و مس‌رفسنجان با موقعیت‌های بیشتر زردپوشان اصفهانی همراه بود و شاگردان مورایس در تلاش بودند تا در نیمه اول به گل برسند، اما سپاهان هر چه در نیمه اول زد به در بسته خورد و همچنین موقعیت‌های نصفه‌ونیمه مس‌رفسنجان هم ثمری نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
 در نیمه دوم اما شرایط برای سپاهان تغییر کرد و این تیم موفق شد به گل برسد. در دقیقه 56 این مسابقه، رامین رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. پس از این گل، شاگردان مورایس به حملات خود ادامه دادند و به گل دوم هم رسیدند. در دقیقه 62 این بازی،‌ روی ارسال تیم سپاهان از سمت راست نیمه زمین مس‌رفسنجان، رضا شکاری صاحب موقعیت شد و این بازیکن با یک ضربه بی‌دردسر موفق شد گل دوم سپاهان را به ثمر برساند. در موقعیتی مشابه گل دوم، در دقیقه 69 بازی، تیم سپاهان روی یک نفوذ دیگر به نیمه زمین حریف موفق شد توسط شهریار مغانلو به گل سوم برسد. مغانلو همچنین در دقیقه 84 یک گل دیگر هم به ثمر رساند تا در این بازی دبل کند و در دقایق پایانی هم مس‌رفسنجان با گل جلال‌الدین علی‌محمدی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا این بازی با نتیجه 4 بر یک به پایان برسد.  سپاهان در ادامه روزهای خوب خود و پس از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، با قدرت و روحیه بالا پا به لیگ برتر گذاشت و در یک دیدار پرگل دیگر مس رفسنجان را با شکست بدرقه کرد تا با 21 امتیاز به رتبه دوم جدول برگردد.

پرسپولیس یک - هوادار صفر



تیم پرسپولیس این روزها شرایط مناسب و مطلوبی ندارد و پیش از شروع این بازی هم تماشاگران زیادی به ورزشگاه آزادی نیامده بودند و این نشان از نارضایتی هواداران سرخ‌پوش نسبت به عملکرد تیم داشت. در این میان، هواداران زن پرسپولیس انگیزه و شوروحال بیشتری برای تشویق شاگردان یحیی گل‌محمدی داشتند و این انگیزه به مردان حاضر در استادیوم هم منتقل شد و با شروع بازی، هواداران به تشویق تیم محبوب خود پرداختند. پرسپولیس در نیمه اول این بازی، موقعیت‌های نصفه‌ونیمه‌ای داشت که غیر از گلی که در نیمه اول به ثمر رسید، نتوانست باعث ایجاد موقعیت خطرناکی شود. تنها موقعیت بازی که منجر به گل شد، در دقیقه 20 صورت گرفت که حرکت در عرض سعید صادقی با دخالت مهدی عبدی به مهدی ترابی در محوطه رسید و شوت ستاره سرخ‌ها در سمت راست محوطه پس از برخورد به صائب محبی درون دروازه جای گرفت.
نیمه دوم مسابقه، پرسپولیس به دنبال حفظ نتیجه بازی بود و چند فرصت‌سازی محدود توسط شاگردان گل‌محمدی باعث نشد تا اواسط نیمه دوم گل دیگری به ثمر برسد. در این میان، تیم هوادار هم تلاشی برای نزدیک‌شدن به دروازه پرسپولیس کرد، اما این تلاش‌ها برای گل زدن به دروازه علیرضا بیرانوند کافی نبود. دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در این بازی یکی چهره‌های ویژه بازی بود که به‌شدت توسط هواداران تشویق شده بود. در نیمه دوم مسابقه، شاگردان یحیی گل‌محمدی سعی در مدیریت بازی داشتند و تا پایان بازی،‌ نتیجه یک بر صفر پابرجا بود و پرسپولیس موفق شد این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد و با این پیروزی مقداری از حاشیه‌ها و بحران‌های شکل‌گرفته فاصله بگیرد.

فولاد صفر – استقلال صفر
این بازی مهم‌ترین بازی این هفته از رقابت‌های لیگ برتر بود و از جهتی برای استقلالی‌ها اهمیت داشت که در صورت کسب نتیجه پیروزی می‌توانستند با مستحکم‌تر کردن جایگاه اول جدول مسابقات، به استقبال داربی پایتخت بروند. در مقابل تیم فولاد شرایط خیلی مناسبی در جدول رقابت‌های لیگ برتر ندارد و در نیمه پایین جدول قرار گرفته است. بازی با حملات استقلال شروع شد و ابتدا آرش رضاوند و سپس مهرداد محمدی ضرباتی را روانه دروازه کردند که شوت‌های بازیکنان آبی‌پوش خطرناک نبودند و راهی به درون دروازه پیدا نکردند. جلالی نخستین موقعیت جدی را با ورود به درون محوطه جریمه خلق کرد که شوت او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه اگر مهدی‌پور دقت می‌کرد، می‌توانست روی ارسال جلالی گلزنی کند، ولی توپ روی پای او جفت‌وجور نشد. در دقیقه 38 استقلال دو موقعیت پیاپی گلزنی داشت. ابتدا شوت محکم رضاوند را کنت راهی کرنر کرد که ارسال این کرنر به تیرک یک نیز به بلانکو رسید و شوت روی پای این بازیکن با واکنش تماشایی کنت دوباره راهی کرنر شد. دو تیم در وقت‌های تلف‌شده دو موقعیت خوب داشتند. ابتدا ضربه ایستگاهی علی شجاعی پس از برخورد به یکی از بازیکنان فولاد در میانه‌های راه، تغییر مسیر داد، ولی سیدحسین حسینی با واکنشی به‌موقع و دیدنی، توپ را دفع کرد. در ادامه کوین یامگا از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم بازی،‌ استقلال شکل هجومی‌تری به خود گرفت و در جناحین به دنبال این بود تا موقعیت گلزنی برای خود ایجاد کند، اما استقلال هر چه زد در نیمه دوم به در بسته خورد تا این بازی درنهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد. استقلال در پایان هفته دوازدهم لیگ برتر با 24 امتیاز صدرنشین مسابقات است و فولاد خوزستان با 10 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد.

 

سایر اخبار این روزنامه
زمان احتمالی عمره اعلام شد حرکت پول به سمت بازار سرمایه در 1403 پشت‌پرده بازرسی از کمپ‌های ترک اعتیاد؛ وقتی قانونی مدلی دیگر اجرا می‌شود هماهنگی بین دیپلماسی و میدان در تأمین حداکثری امنیت منطقه وجود دارد امضای شش سند همکاری بین ایران و سوریه دولت سیزدهم دولت عکس یادگاری بگیر با هواپیمای وارداتی نیست آموزش‌وپرورش تنهایی راه به جایی نمی‌برد ارسال محموله‌های بشردوستانه ایران به غزه در گرو مجوز مصر است حماس: وتوی آمریکا، مشارکت مستقیم در کشتار ملت فلسطین است پاداش چند ساعت خاموشی یک بخاری فرصت 4ساله مردم برای دریافت سند رسمی املاک قولنامه‌ای آبخیزداری؛ راه نجات خاک از نابودی شاهی که شهوت زمین‌خواری داشت پرسپولیس از بحران فاصله گرفت! کشف بقایای ۲۰ انسان در تخت جمشید رئیس سازمان اوقاف: ۲ هزار بقعه متبرکه به جلسات قرآنی اختصاص یافت خدمات فنی و مهندسی ایران جایگزین شل و بی پی شد واکنش وزیر علوم به افزایش نرخ آزادسازی مدرک تحصیلی با گواهینامه ایرانی در چند کشور می‌شود رانندگی کرد؟