ارتقای توان پدافند هوایی ارتش

مراسم الحاق گروه‌های پروازی پهپاد کرار مسلح به موشک مجید به یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.
طی مراسمی به‌میزبانی دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با دستور فرمانده‌کل ارتش، گروه‌های پروازی پهپاد کرار، مسلح به موشک مجید، به مناطق پدافند هوایی ملحق شدند.
پهپاد کرار، رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای باسرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام رساند.
موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده است به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می‌کند و یک دستاورد کاملاً بومی است. پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال‌جاری با موفقیت هدف واگذاری را مورد اصابت قرار داد.



با الحاق پهپادهای طرح رسول به یگان‌های پدافندی در سطح کشور، بخش عمده‌ای از عملیات پدافند هواپایه به‌صورت تاکتیکی و در هر موقعیت جغرافیایی و با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به استفاده از هواپیماهای باسرنشین و با درصد خطر کمتر انجام می‌شود.
الحاق این پهپاد موجب ارتقای توان پدافند هوایی ارتش می‌شود
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، در حاشیه مراسم، گفت: «الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید توان قابل ملاحظه‌ای را به نیروی پدافند هوایی اضافه خواهد کرد. خداوند متعال را شاکریم که پس از مدت‌ها کار، تلاش، طراحی و برنامه‌ریزی امروز یک مرحله دیگری از ارتقای توان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را شاهدیم. ما از مدت‌ها قبل این نیاز را احساس می‌کردیم که باید پرنده‌ای داشته باشیم که همه‌‌چیز آن از درون توسط دانشمندان داخلی کشورمان ساخته شده باشد و با قیمتی بسیار ارزان بتواند ماموریت‌هایی را که فعلاً ما توانایی انجام آن را نداریم و یا مجبوریم با هزینه‌های گزاف آن ماموریت‌ها را انجام بدهیم را انجام دهد. این کار به سرانجام رسید و نخستین بار در رزمایش چندی پیش، آزمایش موفق عملیاتی خود را پشت سر گذاشت. حدود یک ماه قبل بخشی از این پرنده‌های تازه‌مسلح‌شده به نیروی پدافند هوایی ارتش ملحق شدند. امروز مرحله دوم الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید که نمونه‌هایی از آن را به‌عنوان نماینده مناطق مختلف نیروی هوایی شاهد بودید در این مراسم به مناطق مختلف نیروی پدافند هوایی ارتش ملحق شدند و توان قابل ملاحظه‌ای را به نیروی پدافند هوایی اضافه خواهند کرد. دشمنان باید در راهبردها و نبردهای هوا به هوای خود به‌خصوص در ابعاد هواپیماهای بدون سرنشین تجدید نظر قطعی کنند و نیروی پدافند هوایی امروز در این عرصه دست بالایی در نبردهای هوایی خواهد داشت.»

سایر اخبار این روزنامه
شیطنت‌ها در موضوع بنزین صادراتی به افغانستان افتتاح خط تولید نخستین انسولین نسل جدید در کشور وزیر اقتصاد:ارقام تحقق ناپذیر در لایحه بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد در مقابل تهاجم ‌فرهنگی نباید منفعل بود ارتقای توان پدافند هوایی ارتش 61درصد تلفات غزه غیرنظامی‌اند ضریب پشتیبانی همه صندوق‌های بازنشستگی رو به فروپاشی است تاکید هلال‌احمر ایران بر بازگشایی مسیر کمک‌رسانی به غزه اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی با ۱۹۰هزار میلیارد ریال اعتبار 12 هزار طلاق؛ محصول کشف حجاب رتبه تولیدات علمی ایران در جهان به ۱۵ رسیده است دغدغه‌های امروز، چالش‌های فردا مطالبه‌گری، حق‌خواهی و مبارزه با فساد در مهم‌ترین جشنواره بین‌المللی کشور سرپرست جدید فدراسیون والیبال: معروف را نمی‌سوزانیم اتحادیه اروپا برای توقف دائمی حملات رژیم صهیونیستی به غزه گام موثر بردارد تهیه طرح عملیات اضطراری برای رسیدگی فوری به مردم غزه توسط وزارت بهداشت کشورمان ارقام تحقق ناپذیر در لایحه بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد وضعیت وخیم بارش‌ ها در کشور مذاکرات ۱۵ ساله ایران و سوریه به مرحله اجرایی رسیده است پیکر پنج جان‌باخته مخزن نفت کوهدشت بیرون کشیده شد