گروهک نفاق در دادگاه تاریخ

جوان آنلاین: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز گذشته در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری میزان در این جلسه دادگاه که تعدادی از اعضای خانواده شهدای ترورحضور داشتند، کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۲۳ این پرونده قرائت شد.
قاضی دهقانی در ابتدای این جلسه اظهار کرد: این دادگاه با رعایت کامل تشریفات قانونی بعد از وصول کیفرخواست و مطالعه دقیق آن از سوی اعضای دادگاه، به اسناد مواد ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۲ و ۱۳ قانون مجازات اسلامی که به صراحت اعلام کرده قوانین جزایی ایران درباره کلیه اشخاصی که در قلمرو حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران مرتکب جرم شوند، اعمال می‌شود و حتی اگر قسمتی از جرم یا نتیجه آن در قلمرو حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران باشد، در حکم جرم واقع شده در ایران قلمداد می‌شود و هر شخصی در خارج از قلمرو حاکمیت مرتکب جرایم علیه امنیت نظام، چه امنیت داخلی و خارجی، تمامیت ارضی یا استقلال جمهوری اسلامی ایران گردد، طبق قوانین کشور مجازات می‌شود.
قاضی دهقانی خطاب به متهمان پرونده اظهار کرد: عدم حضور متهمان در دادگاه مانع رسیدگی نیست و با توجه به تعیین وکیل تسخیری دادگاه رسیدگی خود را ادامه خواهد داد. در ادامه دادگاه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. زنی که شوهرش را به منافقین فروخت!


متهم ردیف پنجم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین زهره اخیانی است. وی از مسئولان اصلی گروهک در مقطع عراق و عضو شورای رهبری منافقین است که علاوه بر داشتن مسئولیت در بخش‌های مختلف شاخه نظامی تشکیلات در آن مقطع به عنوان یکی از مسئولان مرتبط با نیرو‌های امریکایی نیز فعالیت داشته است. از جمله فعالیت‌های وی پیگیری راه‌اندازی تیم‌ها و واحد‌های مرزی در مأموریت‌ها و سلسله عملیات‌های تروریستی سال ۱۳۷۹ بوده و در حال حاضر نیز مسئول ستاد شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین است. برخی از جداشدگان از منافقین اعطای پست نفر اولی تشکیلات به زهره اخیانی را به نوعی اعطای حق السکوت به وی در قبال مرگ مشکوک یا همان قتل همسرش یعنی علی نقی حدادی از مسئولان گروهک در فاز نظامی در مقطع عراق ارزیابی می‌کنند. زهره اخیانی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۹- ۱۳۱/۱- A است. خمپاره‌زن منافقین در عملیات فروغ جاویدان
مهدی براعی فرزند محمد حسن متهم ردیف هفتم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. این شخص در سال ۱۳۴۷ با تشکیلات نفاق آشنا و جذب آن شده و در اواخر سال ۱۳۵۷، به اتفاق دیگر هم‌کیشان خود دفتر منافقین در قم را تأسیس می‌کند و سپس در سال ۱۳۶۰، به عضویت مرکزیت تشکیلات در می‌آید. براعی یکی از طراحان اصلی اقدامات تروریستی و مسلحانه ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بوده است. مسئول اطلاعات نیرو‌های پیشمرگ منافقین در سال ۱۳۶۲ در کردستان عراق، مسئول هدایت بمبگذاری‌های سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴، مسئول محور در حمله به اسلام‌آباد غرب در عملیات نظامی تروریستی فروغ جاویدان و مسئول چک و بررسی عملیات‌های تروریستی خمپاره زنی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ این شخص بوده است. وی هم اکنون در حوزه روابط و ملاقات‌ها با مسئولان آلبانیایی فعالیت دارد. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۵۸۲/۶- A است. طراح ترور شهید صیاد شیرازی
مژگان پارسایی متهم ردیف هشتم در گروهک تروریستی منافقین مسئولیت‌های متعددی از جمله مسئول اول مقر اشرف محافظ مریم رجوی جانشین مریم داشته است. همچنین او در عملیات‌های نظامی تروریستی فروغ جاویدان و نسل کشی اکراد عراق موسوم به مروارید نیز شرکت می‌کند.
طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ که تیم‌های عملیاتی تشکیلات پس از آموزش‌های لازم به منظور ارتکاب اقدامات تروریستی به داخل کشور اعزام می‌شدند، پارسایی در نشست‌های جمعی اعضای تیم را توجیه و تشویق و ترغیب به انجام این اقدامات می‌کند. به همین دلیل نیز اقدامات و فعالیت‌های مشارالی‌ها موجب می‌شود مسعود رجوی در نشست جمعی اعلام نماید بیشترین راندمان عملیاتی توسط قرارگاه تحت فرماندهی مژگان صورت گرفته و مژگان سازمان را نجات داده است. پارسایی یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۴۲۶/۶- A است. ستون پنجم منافقین در جنگ تحمیلی
عباسعلی داوری فیضی پورآذر متهم ردیف سیزدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. داوری پس از رجوی همراه همسرش از کشور خارج و مسئول دفتر به اصطلاح سیاسی گروهک منافقین در خارج از کشور می‌شود.
مسئول روابط خارجی تشکیلات، مسئول ارتباط با نهضت‌های به اصطلاح آزادی بخش جهان، مسئول روابط گروهک منافقین با مسئولان عراقی، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی محور همدان و نفر اول نشست‌های گروهک و ارائه دهنده اطلاعات محصله از جاسوسی به استخبارات عراق در جنگ تحمیلی ازدیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی به شمار می‌آید. این مسئول تشکیلات نفاق تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۴۹۴/۶- A است. مسئول اعزام تیم‌های خمپاره‌زن به تهران
مسعود طریقت منفرد متهم ردیف شانزدهم، به عنوان یکی از اعضای کادر مرکزی منافقین در شاخه تروریستی نظامی تشکیلات شناخته شده که در سال ۱۳۷۸ مسئولیت آموزش و اعزام تیم‌های خمپاره‌زنی به تهران را عهده دار بوده است. همچنین وی آموزش‌های لازم برای تهیه و ساخت بمب را فراگرفته و سابقه اقداماتی، چون تهیه و وارد نمودن اسلحه مهمات و مواد منفجره از خارج از کشور را نیز داشته است. همچنین نامبرده در ربودن هواپیما و طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها نیز تخصص دارد. نامبرده در حال حاضر نیز همچنان به عنوان مسئول تأمین مالی تروریسم تشکیلات، در آلبانی مستقر است و تحت تعقیب اینترپل با اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۴۴۷/۶- A است.
متهم ردیف هفدهم مهوش سپهری است. او که سال ۱۳۵۴ به عضویت منافقین در آمده به عنوان یکی از مهم‌ترین مسئولان تشکیلاتی گروهک محسوب می‌شود. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از عضو بخش روابط خارجی گروهک در سال ۱۳۶۳، راه اندازی و مسئولیت شاخه نظامی تشکیلات در سنندج و عضویت در پیشمرگ‌های کردستان در سال ۱۳۶۴، مسئول محور و معاونت آموزش شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۰، مسئول برگزاری نشست برای عناصر مستقر در اروپا در سال ۱۳۷۴و مسئول توجیه تیم‌های تروریستی منافقین از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۸ بخشی از مسئولیت‌های این عضو نفاق است. نامبرده هم تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۴۴۵/۶- A است. طراح انفجار‌های ۷ تیر و ۸ شهریور
محسن سیه کلاه متهم ردیف بیستم، از اعضای قدیمی گروهک و هم بند مسعود رجوی بوده که در سال ۱۳۵۳ پس از کنار زدن شریف واقفی از مرکزیت سازمان به جای او عضو کادر مرکزی می‌شود. وی زیر نظر مهدی ابریشم چی و موسی خیابانی مسئول نهاد فنی در بخش نظامی تشکیلات شده و از طراحان انفجار‌های ۷ تیر و ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ به شمار می‌آید که متعاقباً به مقر نفاق در فرانسه و سپس به منافقین حاضر در عراق ملحق می‌شود. فعالیت در خانه‌های تیمی نفاق در سال ۱۳۶۰، مسئول آتشباری و پشت جبهه منافقین درعملیات تروریستی - نظامی آفتاب، مسئول توپخانه در عملیات تروریستی - نظامی چلچراغ از دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او به شمار می‌آید. او هم با اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۴۸۹/۶- A تحت تعقیب اینترپل است.
مریم فضل مشهدی متهم ردیف بیست و یکم از اعضای شورای رهبری گروهک و مسئول میز امریکای منافقین می‌باشد که از آلبانی خارج و به کشور امریکا منتقل شده است. دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از: مسئول نشریه به اصطلاح مجاهد، فعالیت در فاز نظامی و تشکیلات به اصطلاح دانشجویی گروهک و مسئول جذب و پذیرش نیرو‌ها در فاز به اصطلاح سیاسی نفاق. او هم تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۵۱۷/۶- A است.
بهشته شادرو متهم ردیف بیست و دوم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده در اوایل سال ۱۳۵۸ هوادار گروهک پیکار تشکیلات منافقین شده و پس از آن، بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ به فعالیت خود ادامه داده و نهایتاً از مرز کردستان به کشور عراق متواری می‌شود.
از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از: عضو واحد پرسنلی شاخه نظامی نفاق و شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، عضو هیئت اجرایی و هسته مرکزی منافقین در سال ۱۳۷۱، مسئول یگان و پذیرش مقر اشرف در سال ۱۳۷۲، مسئول دفتر رجوی در انگلیس و جانشین مسئول اول شاخه‌ای نظامی گروهک تروریستی منافقین بین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۵۰۹/۶- A است. طراح ترور شهید لاجوردی
ژیلا دیهیم متهم ردیف بیست و سوم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. وی پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌هایی از قبیل حضور در خانه‌های تیمی و مخفی کردن و جابه جایی تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشته است. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:محافظ مریم رجوی در سفر‌های اروپایی و مسئول مقر اشرف در سال ۱۳۸۸. دیهیم یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور شهید اسداله لاجوردی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود. وی در حال حاضر از اعضای کادر مرکزی گروهک تروریستی منافقین و تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲- ۵۰۷/۶- A است.