100 روز جنایت و 100 روز مقاومت

 [شهروند]در حالی از عملیات طوفان‌الاقصی و آغاز جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه یکصد روز می‌گذرد که تل‌آویو تاکنون به جز نسل‌کشی به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و در مقابل، هزینه‌ ۶۰ میلیارد دلاری، فروپاشی اقتصادی، تلفات چشمگیر نظامیان، موج خودکشی، مهاجرت معکوس و غیره بر این رژیم تحمیل شده‌ است. از آغاز عملیات طوفان الاقصی که هفتم اکتبر(۱۵ مهر) انجام گرفت، ۱۰۰ روز می‌گذرد؛ عملیاتی که ضعف سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسراییل را برملا و هیمنه هژمونی پوشالی اسرائیل را فرو ریخت.

تنها دستاورد رژیم اسراییل در این مدت، نسل کشی و شهادت بیش از ۲۳ هزار نفر و مجروح کردن بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر است؛ موضوعی که با واکنش‌های جهانی رو به رو شده و بیش از یکصد کشور جهان به موج اعتراض‌ها پیوسته‌اند.
با افزایش شمار شهدای غزه، فشارها بر نتانیاهو که برای ابقا در مسند قدرت، بر طبل تداوم جنگ می‌کوبد، افزایش یافته است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دیروز خود اعلام کرد اسرائیل پس از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ غزه و نبرد طوفان الاقصی در شکست ها و ناکامی ها غرق شده و تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است.
دبیرکل حزب الله افزود: در صورتی که روند کنونی در جبهه های غزه، کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق ادامه یابد دشمن صهیونیستی شروط مقاومت را خواهد پذیرفت.

نصرالله : اسرائیل در شکست‌هاوناکامی‌ها غرق شده است



دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: آمریکایی ها و شماری از کشورهای غربی در مدت ۱۰۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، برای غیر فعال کردن جبهه های دیگر تلاش کردند، این در حالی است که نشانه تأثیر جبهه‌های دیگر مقاومت بر مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، تهدید، ارعاب و تشویقی است که علیه عراق، یمن، لبنان، سوریه و ایران در جریان است.

یکصد هزار فلسطینی؛ قربانی یکصد روز جنگ علیه غزه
سازمان مستقل حقوق بشر اروپا - مدیترانه طی گزارشی در یکصدمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرد که ۱۰۰ هزار فلسطینی در جنایت نسل کشی در این منطقه شهید، زخمی و یا مفقود شده اند.
به گزارش خبرگزاری «شهاب»، سازمان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در این گزارش اعلام کرد: تل‌آویو با اعمال جنایاتی هولناک، روزانه به طور میانگین هزار فلسطینی را قربانی تجاوزهای خود کرده که این خونین ترین آمار در تاریخ جنگ های جدید است.
این سازمان حقوق بشری افزود: ۹۲ درصد از قربانیان جنگ غزه از شهروندان و غیر نظامیان هستند که در میان آنها ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک بی گناه، ۶ هزار و ۴۷۱ زن، ۲۹۵ نفر از کادر درمان، ۴۱ نفر از عوامل دفاع مدنی و ۱۱۳ روزنامه نگار گزارش شده است.
به گزارش این سازمان، یک میلیون و ۹۵۵ هزار فلسطینی به اجبار خانه های خود را در نوار غزه بی آن که مأمنی داشته باشند، ترک کرده اند که این عدد برابر با ۸۵ درصد از اهالی غزه است.
سازمان حقوق بشر اروپا - مدیترانه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با نیت قبلی زیرساخت های نوار غزه را هدف قرار می دهد تا منطقه را غیرقابل سکونت کند و حتی مراکز درمانی، مدارس و مساجد را هم از حملات خود در امان نمی گذارد.
این نهاد حقوق بشری پیشتر نیز در گزارشی با اشاره به جنایات صهیونیست ها اعلام کرده بود: فلسطینیانی که از بمباران و حملات زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی جان سالم به در می‌برند، با خطر مرگ به دلیل فقدان دارو مواجه هستند.
دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون هفت هزار نفر در نتیجه حملات دشمن صهیونیستی به این باریکه مفقود شده و زیر آوار ماندند.
در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین نیز روز شنبه در آخرین آمار خود از شهادت ۲۳ هزار و ۸۴۳ فلسطینی در نوار غزه خبر داد و تأکید کرد در همین مدت، ۶۰ هزار و ۳۱۷ نفر نیز زخمی شدند.

بازداشت ۵ هزار و ۸۷۵ فلسطینی در کرانه باختری طی۱۰۰ روز
باشگاه اسرای فلسطین از بازداشت ۲۵ فلسطینی در کرانه باختری خبر داد و بدین ترتیب شمار فلسطینیان بازداشت شده در این منطقه پس از گذشت یکصد روز از آغاز جنگ علیه غزه، به ۵ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.
به گزارش پایگاه خبری «الجزیره»، باشگاه اسرای فلسطینی با اعلام بازداشت ۲۵فلسطینی در کرانه باختری که در میان آن ها دو خواهر شهید «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز به چشم می خورد، از افزایش شمار فلسطینیان بازداشت شده به ۵ هزار و ۸۷۵ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون خبر داد.
صهیونیست ها روز یکشنبه پس از یورش به شهر «البیره» و روستای «العاروره» در شمال غربی رام الله، دو خواهر شهید العاروری به نام های دلال و فاطمه را بازداشت کردند.
شهید العاروی دوازدهم دی‌ ماه و در جریان حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.
با آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند.

جنگ غزه نقطه اوج هماهنگی گروه های مقاومت منطقه
با شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن های رژیم تل آویو که تاکنون موجب شهادت حدود ۲۴ هزار فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند، شده، ورود گروه های مقاومت منطقه همچون حزب الله لبنان، انصارالله و ارتش یمن و گروه های عراقی به نبرد مستقیم با رژیم صهیونیستی می تواند از بهترین دستاوردهای نبرد غزه باشد، اقدامی که صدمات بی شماری به صهیونیست ها وارد کرده است.
رزمندگان مقاومت فلسطین وظیفه حراست از نوار غزه و جنگ زمینی با ارتش رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند که تاکنون تلفات سنگینی به ارتش تا به دندان مسلح این رژیم وارد کرده اند به حدی که طی ۱۰۰ روز گذشته بیش از۹۰۰ دستگاه تانک مرکاوا، نفربر و خودروی زرهی صهیونیست ها فقط در نوار غزه توسط رزمندگان فلسطینی منهدم شده است و بنابر آمار رسمی صهیونیست ها تا به امروز بیش از ۵۰۰ نظامی صهیونیست هم به هلاکت رسیده است هرچند منابع مقاومت و برخی منابع صهیونیستی آمار تلفات صهیونیست ها در جنگ زمینی غزه را چندین برابر این آمار می دانند، به حدی که یک نظامی صهیونیست که اخیرا از جنگ غزه بازگشته با رد آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، از هلاکت ۳ هزار نظامی صهیونیست و همچنین زخمی شدن ۱۱ هزار نظامی دیگر خبر داده است، خبری که برخی از منابع صهیونیستی نیز آن را تایید کرده اند.
در جنگ غزه در کنار مقاومت فلسطین، هر یک از گروه های مقاومت اسلامی منطقه نیز وظیفه ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است؛ حزب الله لبنان دشمن صهیونیستی را در شمال سرزمین های اشغالی مشغول کرده و ضربات کاری به این رژیم با هدف قرار دادن پایگاههای نظامی، جاسوسی و تجهیزات نظامی - انسانی آن وارد کرده است.
گروه های عراقی نیز با هدف قرار دادن بیش از ۱۳۰ باره پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه به یانکی ها تفهیم کرده اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالاست.
اما بلایی که ارتش و انصارالله یمن بر سر صهیونیست ها و حامیان آن آورده اند در تاریخ ۷۵ ساله تاسیس رژیم صهیونیستی بی نظیر بوده است. اقدام رزمندگان یمنی با توجه به بُعد مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری با سرزمین های اشغالی با شلیک چندین موشک دوربرد و اعزام تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر «ایلات» در جنوب و بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی برای نابودی زیرساخت های این دو بندر و مهم تر از همه ممنوعیت عبور و مرور کشتی های رژیم صهیونیستی و یا کشتی هایی که برای این رژیم حامل کالا در دریای سرخ می باشند، از اقدامات مهم نیروهای یمنی علیه رژیم اشغالگر قدس می باشد که دستاوردهای زیادی به همراه داشته است به حدی که آمریکا را به عنوان حامی اول رژیم صهیونیستی وادار به ایجاد ائتلاف برای مقابله با یمنی ها کرده است، ائتلافی که به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه در نطفه شکست خواهد خورد.
رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی هایی را که برای این رژیم حامل محموله بوده اند، توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده اند و عملا دریای سرخ را فقط برای کشتی های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده اند و دیگر کشتی ها در امنیت کامل در حال حرکت هستند.
یکی از اقدامات خوبی که در روزهای اخیر در موضوع جنگ غزه در کنار جنایات رژیم صهیونیستی، مردم جهان شاهد آن بوده اند، شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسراییل در دادگاه لاهه به خاطر انجام جنایات فراوان این رژیم بوده است، اقدامی تحسین برانگیز که کم کاری کشورهای عربی - اسلامی را جبران کرده است. هم اکنون پرونده رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری در حال رسیدگی می باشد.
در خاتمه باید گفت که نوار غزه از طرفی نماد پایداری مظلوم در مقابل ظلم صهیونیستی - آمریکایی و همچنین همکاری و همیاری بی نظیر گروه های مقاومت منطقه علیه رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر رسوایی چهره جنایتکارانه رژیم اسراییل و طرفداران غربی آن به ویژه آمریکا می باشد.
هرچند جنگ غزه خسارت های زیادی به مردم نوار غزه وارد کرده، ولی مطمئنا نتیجه صبر و استقامت آنها در مقابل ظلم صهیونیستی - آمریکایی با یاری خدا شکست و اضمحلال رژیم جنایتکار صهیونیستی را به همراه خواهد داشت.

 اسرائیل محکوم به شکست است

محمد ایرانی، کارشناس ارشد خاورمیانه و سفیر سابق ایران در  اردن، در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید: «دیروز صدمین روز مقاومت مردم غزه در هجوم اسرائیل به این خطه بود. آنچه مسلم است اسرائیل اهدافی را در این هجوم تعریف کرده بود و مهم‌ترین آنها این بود که قصد داشت مقاومت حماس را از بین ببرد و با این هدف که اسمی از عزالدین قسام و حماس وجود نداشته باشد، به مردم غزه حمله کرد و نظرش این بود که حماس نظامی و حماس سیاسی را از صفحه روزگار حذف کند، اما هرچه که جلوتر رفت، مقاومت ضرب شست‌های بیشتری را به اسرائیل نشان داد و مشخص شد که آنها نمی‌توانند به این اهداف برسند.»
او ادامه می‌دهد: «اسرائیل تلاش می‌کرد که با حملات هوایی مردم و تاسیسات شهر غزه را نابود کند و تا حدودی هم این کار را کرد، اما این اتفاق در منطقه جنگی دستاورد به شمار نمی‌رود و در واقع فاجعه جنگی است، چراکه در منطقه جنگی باید جنگ رودررو باشد و این را در جنگ هوایی شاهد نیستیم و او بسیاری از مردم بی‌دفاع را مورد حمله قرار داد که توجیه نظامی ندارد و علی‌رقم اینکه این کار را تاکنون ادامه داده‌اند، اما دستاوردی به دست نیاورده‌اند و بعد از گذشت صد روز از شروع این جنگ شاهد عقب‌نشینی زرهی اسرائیل از شمال و جنوب غزه هستیم که دلیل آن هم خسارت‌های زیادی بود که حماس به نیروهای زرهی اسرائیل وارد کرده است. بارها در تصاویری که در دنیا منتشر شده است، شاهد سرنگونی تانک‌های اسرائیلی بوده‌ایم و اینها سبب شده که اسرائیل عقب‌نشینی زرهی داشته باشد.»
ایرانی خاطرنشان می‌کند: «اما شاخص بعدی عملیات بعد از گذشت صد روز این است که اسرائیل همچنان اصرار دارد که روزانه بین 150 تا 200 نفر از مردم غزه را از بین ببرد و گاهی به مردم غزه می‌گوید به سمت مرز رفح که در نزدیکی مصر قرار دارد، بروند و وقتی تعداد زیادی از مردم به آنجا می‌روند باز هم به آنها حمله می‌کند که این نیز با هیچ منطقی قابل توجیه نیست، مگر آنکه استیصال و درمانگی رژیم صهیونیستی را نشان دهد.»
او بر این باور است که در واقع شرایط به وجود آمده عرصه را برای اسرائیل به‌شدت تنگ و آنها را گرفتار کرده است، چراکه نه اسرائیل و نه آمریکا هیچ کدام نتوانسته‌اند مقاومت را ساکت‌کنند و مشکلات این رژیم به مراتب از روز اولی که جنگ آغاز شده، افزایش داشته، چراکه اسرائیل در صحنه داخلی خودش نیز دچار مشکل شده و با تظاهرات‌هایی که خانواده اسرا هر روز انجام می‌دهند و نتانیاهو را زیر سوال می‌برند، این مشکلات فزونی پیدا کرده است.»
این کارشناس ارشد خاورمیانه تصریح می‌کند: «اسرائیل تصور می‌کرد که می‌تواند با اعمال خشونت‌ها و کشتار سنگین مردم، مقاومت را تسلیم کند، اما با گذشت سه ماه از این درگیری‌ها نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا کند. با همه اینها رژیم صهیونیستی بازنده بزرگ این درگیری‌ها بوده و همانطور که حماس بیش از این اعلام کرده، مقاومت نابودشدنی نیست، در واقع مقاومت شکل گرفته تا در مقابل اشغالگری قد علم کند و حالا که مردم مظلوم فلسطین تحت سیطره ظلم قرار گرفته‌اند، نیروهای مقاومت در برابر آنها ایستادگی می‌کنند و این مقاومت بیشتر هم شده است.»
او معتقد است که نکته اینجاست که در افکار عمومی دنیا نیز اسرائیل هر روز منفورتر می‌شود و حمایت‌ها از مقاومت حماس در سراسر دنیا بیشتر می‌شود. در واقع اسرائیل محکوم به شکست است و گریزی از عقب‌نشینی از مواضع خود ندارد و در اولین قدم باید آتش‌بس اعلام کند و بعد از آن پای میز مذاکره برود که در چنین شرایطی دست مقاومت پر است و پیروزی با مقاومت خواهد بود.