تجدید عهد مردم با آرمان‌های انقلاب


گروه سیاسی: مردم سراسر کشور دیروز –یک‌شنبه- چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شهرهای مختلف گرامی داشتند. مراسم امسال زودتر از زمان اعلام شده در برخی شهرها آغاز شد.
به گزارش «تجارت»، آحاد مختلف ملت ایران به صورت واحد تعهد خود را به انقلاب نشان دادند و با آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند. حضور کشور شهروندان ایرانی در سالروز پیروزی انقلاب در سطح خارجی نیز بازتاب بسیار گسترده‌ی را به همراه داشت. شایان ذکر است بسیار از مسئولان فعلی و سابق کشور در راهپیمایی دیروز در جمع مردم حاضر شدند و همراهی خود را با ایرانیان در گرامی داشت پیروزی انقلاب اعلام کردند.

چهل و پنج سال ادامه سیاست نه شرقی و نه غربی
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن به مناسبت چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم ایران عزت را به جای ذلت و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه کشور به بیگانگان انتخاب کردند. پیام ملت ایران پیام استقلال بود. وی با بیان این‌که «ایران امروز وابسته به شرق و غرب نیست» ادامه داد: پیام نه شرقی و نه غربی همیشه مورد توجه ملت ایران بوده است. رئیسی با اشاره به این‌که «امروز در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم ایران بر سیاست نه شرقی و غربی استوار بوده است» ادامه داد: ایران از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد. ایران خود دارای قدرت و اقتدار است. رئیس قوه مجریه در ادامه تاکید کرد: اقتدار نظامی و بنیه دفاعی کشور برای همه دشمنان که تجاوز به این آب و خام را در سر می‌پرورانند بازدارنگی دارد. امروز می‌بینید که ادبیات تهدید کاملا به حاشیه رفته و دیگر کسی از این حرف‌ها که گزینه نظامی روی میز است نمی‌زند و کسی در فکر و زبانش در فکر تجاوز نیست و این به خاطر بنیه دفاعی، نیروهای توانمند و این حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است. وی اضافه کرد: در ۱۴۰۰ شهر و بخش و ۳۵ هزار روستا مردم به خیابان می‌آیند و دفاع از نظام مقدس اسلامی را فریاد می‌زنند که این باعث می‌شود که در عالم کسی جرات تجاوز به این آب و خاک را نداشته باشد.
رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر این‌که «من و همه دولتمردان خود را موظف می‌دانیم ضمن پاسداشت پیشرفت‌هایی که کشور تا به حال کرده است گام‌هایی را در جهت پیشرفت کشور، رفع مشکلات و کمبودها برداریم»، افزود: در حوزه اقتصادی تلاش‌هایی انجام شده از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، شفاف سازی ها، چابک سازی ها، فرایندهای اداری و حذف ساختارهای فسادزا. این پیمانی است که ما با مردم عزیزمان داریم. مردم اعتمادشان به دولت و دولتمردان در این است که با فساد مبارزه کنند. مردم عزیز، ما بر سر پیمانی که با شما بستیم هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین فسادی در ساختار اداری کشور رخ دهد. ما معتقدیم می توان با اقتصاد و توسعه و توسعه درون‌زا و با اتکا به فرهنگ «ما می توانیم» و راه سرداران رشید اسلام مثل شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و بسیجیان و بسیاری از عزیزان مثل امام (ره) که به ما آموختند که ما می‌توانیم، حتما توان پیشرفت را در کشور داریم و به حول و قوه الهی گام هایی در این حوزه برداشته خواهد شد. وی با ارائه آماری از اقدامات دولت سیزدهم اظهار کرد: ۷ هزار واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته که واحدهای تولیدی نیمه تعطیل یا تعطیل بوده‌اند و بسیاری از کارگران، مهندسان و کارشناسان مشغول به کار شده‌اند. آمار بیکاری کاهش چشمگیری در کشور پیدا کرده که این مسبوق به سابقه نبوده است. سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش یافته و افزایش بیمه سلامت و بیمه رایگان مردم، رشد ترانزیت، رشد تولید و رشد اقتصادی ایجاد شده است. ما گفتیم قبل از این دولت رشد ۰.۴ درصد بود اما در سال اول و سال دوم دولت چهار درصد رشد اقتصادی داشتیم و امسال هم رشد اقتصادی خواهیم داشت و همچنان با تلاشی که دولتمردان و فعالان اقتصادی دارند دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر است. امروز رشد تولید و کاهش تورم بی‌سابقه داریم و تورم هم کاهشی شده است. ظرفیت برای کار و تلاش بسیار است و ما آینده را بسیار روشن می‌بینیم.

بیداری ملت‌های مسلمان با انقلاب اسلامی



در سطحی دیگر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه صبح دیروز ۲۲ بهمن در جشن سالگرد چهل‌پنجمین سال پیروزی انقلاب در جمع مردم اصفهان گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که بیداری در سایر ملت‌ها نیز اتفاق افتاد و این برای نظام سلطه غیرقابل تحمل بود. رئیس قوه قضاییه ادامه داد: قبل از انقلاب دنیا به دو قطب کاذب غرب و شرق تقسیم شده بود و هر کشوری که خارج از این دو قطب بود، به انحاء مختلف سد راه آن می‌شدند. اجازه و اختیار کشورها در اختیار خود آنها نبود و تبعیت از نظامات بین‌الملل ساخته شده لازم و واجب بود و کشورها اجازه تحصیل علم و فناوری و استفاده از امکانات روز را نداشتند و حتی اختیار منابع خود را در دست نداشتند، هر کشور برای زندگی باید به یکی از دو قطب شرق و غرب وابسته می‌بود و در این زمان لازم بود کشوری با فرهنگ، آرمان و هدف قوی به صحنه بیاید و این نظم جهانی را بر هم بزند.

بیانیه تقدیر و تشکر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور مردم
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای از ملت ایران برای حضور در آوردگاه یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد. در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح شده بود، ملت بزرگ و حماسه ساز ایران اسلامی در چهل و پنجمین سالگرد طلوع فجر انقلاب اسلامی و در جشن بزرگ ملی و مطلع فرا رسیدن ماه شعبان المعظم که محفوف به رحمت و رضوان الهی است جلوه‌های درخشانی از عنایات حق را متجلی و عزم راسخ همراه با بصیرت و وفاداری انقلابی خود را به نمایش گذاشت. بی‌تردید بخاطر داشتن چنین مردمی قدرشناس و فداکار که به فرموده امام راحل از امت صدر اسلام نیز والاتر و بزرگوارتر هستند پیشانی شکر بر آستان ربوبی قرارداده و شاکر این نعمت‌ بزرگ هستیم.

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های عربی
حضور مردم شهرهای مختلف ایران در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت. خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) در این باره نوشت: صبح امروز راهپیمایی‌های گسترده مردمی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شد. پایگاه خبری العهد لبنان نیز با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرهای مختلف کشورمان به اظهارات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در این مراسم پرداخت. بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت: صدها هزار ایرانی امروز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم ایران و تصاویری از شهدا شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند. شبکه لبنانی المیادین نیز با انتشار تصاویر و ویدیویی‌هایی نوشت که صدها هزار شهروند ایرانی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و شهرهای مختلف این کشور شرکت کردند. شبکه خبری العهد عراق نیز تصاویر و ویدیوهای گسترده از راهپیمایی ۲۲ بهمن منتشر کرد.