در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید


فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دیدیم در جریان عملیات وعده صادق، هیچ ایرانی از اینکه دشمن چه واکنشی نشان دهد نترسید، با اینکه همه فکر می‌کردند دشمن عکس‌العمل نشان می‌دهد. سرلشکر حسین سلامی در همایش گرامی‌داشت مقام استاد و مربی که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، گفت: وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود که اراده ملت ایران در اراده رهبر ملت ایران متجلی و متراکم است. رهبری تجلی گاه اراده خداوند و اراده مردم است که در طول اراده خدا است، قدر نظام ولایی دانستن همین است. عملیات وعده صادق همه یک شکوه و اقتدار جدید را تجربه کردند. رژیم صهیونیستی با طوفان الاقصی دچار شکست اطلاعاتی شده بود و با عملیات وعده صادق دچار شکست بازدارندگی شد.
وی ادامه داد: در ایامی به سر می‌بریم که خداوند به جبهه اسلام نصرت آشکار و فتح مبین خود را جاری کرد و خداوند به ما این ظرفیت و استعداد را بخشید که ظرف نزول نصرتهای الهی در این شرایط خطیر و حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی باشیم. ما جهاد بلاوقفه و جنگ توقف‌ناپذیر و پیوسته‌ای در دهه‌های اخیر با نظام استکباری و شرکای او در ائتلاف‌های متنوع داشته‌ایم. دشمن ما ذخایری از راهبردهای متنوعی را علیه ما در اختیار داشت و از این انبار استراتژی‌ها در اشکال مختلف در سالها و دهه‌های گذشته علیه انقلاب و نظام استفاده کرد. همه جهات نبرد را گشود و همه راه‌های غلبه بر نظام را آزمایش کرد. تمام این نبردها مقیاس و وسعتی کامل در حداکثر اعمال ممکن قدرت بودند. هیچ جا دشمن نه در افق زمان و نه در وسعت مکان و نه در شدت عمل از دشمنی کوتاهی نکرد. فرمانده کل سپاه افزود: دشمن با همه ابزارها به میدان آمد، از جنگ خارجی تا پدیده تحریم سرسختانه و سهمگین اقتصادی تا ترور، نبردهای تکفیری، جنگ‌های اطلاعاتی، فتنه‌های امنیتی، تهاجمات فرهنگی، جنگ‌های رسانه‌ای همه راه‌ها را آزمود و انقلاب را در مقاطع مختلف با مخاطراتی جدی مواجه کرد. تاریخ سراغ ندارد کشوری در چهارمین دهه در معرض جنگ‌های سنتی و مدرن با دشمنی به وسعت نیمی از قدرت اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی جهان درگیر شده باشد و بعد از این چهارمین دهه در مقتدرترین، مسلط‌ترین و قوی‌ترین حالت خود قرار داشته باشد. هیچ چیزی جز جاری شدن سنت‌های الهی نمی‌تواند توجیه‌گر این واقعیت شگفت‌انگیز باشد.
سردار سلامی تاکید کرد: همه کشورهای دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند اما جمهوری اسلامی با جنگ قوی‌تر شد. همه کشورهای دنیا با تحریم تخریب می‌شوند اما جمهوری اسلامی با تحریم ساخته شد. همه کشورهای دنیا با فشار سیاسی منزوی می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران با فشار سیاسی میدان نفوذ پیدا کرد. همه کشورهای جهان با اغتشاشات داخلی از هم فرو می‌پاشند اما نظام ما با اغتشاشات ثبات داخلی خود را مستحکم‌تر کرد. هرچه که دشمن عمل کرد برخلاف آن اثبات شد. فرمانده کل سپاه گفت: مادامی که دشمن در لانه باشد و ما در خانه، نه او شکست می‌خورد و نه ما پیروز می‌شویم. تا وقتی که ما یکدیگر را ملاقات نکنیم نمی‌توانیم دشمن را فرسوده و خسته و افسرده و ناتوان کنیم. ما در یک جنگ تمام‌عیار به سر می‌بریم. عقربه‌های این جنگ مثل عقربه‌های ساعت در هر مقطع در یک مسئله ما را با دشمن درگیر می‌کند. یک‌ روز جنگ اقتصادمحور شرارت‌های دشمن می شود، یکروز نبردهای تکفیری اوج می‌گیرد، یک روز فتنه داخلی مشتعل می‌شود که همه ظهور اجزا و ارکان متنوع انبان و ذخایر راهبردهایی است که دشمن اندوخته است و حسب تجربه و براساس قدرت و دانش، ما هم در مقابل چنین دشمنی با تجربه و با دانش و ابزار و تعریف روش‌ها در میدان حاضر باشیم.