رئیسی: دولت در مسیر صحیح برای حل مشکلات گام برمی‌دارد

رئیس‌جمهور به همراه جمعی از اعضای هیأت دولت در ادامه دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به دیار کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام سفر کرد.
سید ابراهیم رئیسی در این سفر ضمن پیگیری روند اجرای مصوبات دور نخست و بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی و عمرانی و دیدار با مردم قم، دیدارهایی نیز با جمعی از علمای قم داشت. رئیسی با حضور در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با جمعی از علما، فضلا و اعضای دفتر رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور در این دیدارها ضمن استماع دیدگاه‌های حاضران و پاسخ به برخی سؤالات و نکات مطرح‌شده، به تشریح برنامه‌ها و اقدام‌های دولت در دو سال و نیم گذشته در مواجهه با مشکلات و دشواری‌های اداره کشور در آغاز به‌کار دولت مردمی و دستاوردهای دولت ازجمله در زمینه‌های مهار شیوع گسترده کرونا، مهار و کاهشی شدن نرخ تورم، نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی، تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل، احیای روابط و تجارت خارجی با محوریت تقویت تعاملات با کشورهای همسایه، مسلمان و همسو و تلاش برای ارتقای امید، اعتماد و سرمایه اجتماعی پرداخت. به‌گفته رئیس‌جمهور در این دیدارها، آمارها و شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد دولت در مسیر صحیح برای حل مشکلات گام برمی‌دارد و کاهش مشکلاتی نظیر بیکاری، احیای واحدهای تولیدی راکد، کاهشی شدن نرخ تورم و رشد نقدینگی و بهبود وضعیت ناهنجاری‌های اجتماعی در راستای پیگیری دغدغه عموم مردم کشور گواه این مدعاست.
  آیت‌الله شبیری زنجانی برای موفقیت دولت در انجام امور کشور آرزوی توفیق کرد
رئیس‌جمهور همچنین شامگاه پنجشنبه با حضور در بیت آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی، با ایشان دیدار کرد. آیت‌الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کرد.

آیت‌الله سبحانی: سفرهای استانی دولت مردمی تأثیر جدی در پیشرفت کشور داشته است



آیت‌الله رئیسی همچنین در دفتر آیت‌الله جعفر سبحانی حضور یافت و با ایشان دیدار کرد. آیت‌الله العظمی سبحانی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور، سفرهای استانی رئیسی را نمود برجسته این تلاش‌ها توصیف و تصریح کرد: تلاش‌ها و سفرهای استانی دولت مردمی تأثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور و ازجمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است.

آیت‌الله نوری همدانی: خدمت به مردم بهترین و باارزش‌ترین کارها است
رئیس‌جمهور در ادامه دیدار با علمای قم با آیت‌الله نوری همدانی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم در جامعه اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و با ارزش‌ترین کارها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی تأکید کرد.

تأکید آیت‌الله العظمی جوادی آملی بر توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه‌های معیشتی آنها
سید ابراهیم رئیسی با حضور در بیت آیت‌الله جوادی آملی با ایشان دیدار کرد. آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت در بخش‌های مختلف، بر لزوم افزایش تولید و بهره‌برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت‌آفرین کشور در اداره امور جامعه و توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه‌های معیشتی آنها تأکید کرد.همچنین ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، عملیات غرورآفرین وعده صادق را موجب افتخار دانست و تصریح کرد: این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی: دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته است
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار، سفرهای استانی و حضور رئیس‌جمهور در اجتماعات مردمی را باعث آشنایی و اطلاع دقیق از مشکلات مردم و مایه امیدواری توصیف و تصریح کرد: دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته، اما اطلاع‌رسانی از این خدمات و دستاوردها باید تقویت شود.