کاخ سفید: خودمان را مسخره نکنیم/کره شمالی به تهدیداتش ادامه خواهد داد

نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی تصویب تحریم‌های جدید در شورای امنیت این سازمان علیه کره‌شمالی گفت که «تهدیدهای ناشی از پیونگ‌یانگ همچنان به قوت خود باقی است و ما نباید با این فکر که مشکل را حل کرده‌ایم، خودمان را مسخره کنیم.»
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده آمریکا در شورای امنیت پس از تصویب تحریم‌های تازه نسبت به ادامه تهدیدهای کره‌شمالی هشدار داد و گفت، «واشنگتن تدابیر دفاعی جدی برای حفاظت از خود و هم‌پیمانانش در مقابل تهدیدهای کره‌شمالی به کار بسته و خواهد بست.»
کره شمالی اما درواکنش به قطعنامه جدید شورای امنیت علیه این کشور گفت «تحریم‌های جدید یا حمله اتمی از سوی واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ به دریای آتشی در آمریکا منجر می‌شود که همه خاک آن را فرا می‌گیرد.»
روزنامه حزب حاکم کره شمالی، «رودانگ سینمون» روز یکشنبه در سرمقاله خود نوشت، «روزی که آمریکا به خود جرأت می‌دهد تا مردم کره شمالی را به دلیل مسئله هسته‌ای با تحریم‌ها اذیت کند، خاک آمریکا با دریایی از آتش مواجه خواهد شد.»


شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه قطعنامه تازه‌ای علیه این کشور تصویب کرد که بخش تجاری این کشور را هدف قرار می‌دهد.پیونگ‌‌یانگ سالانه حدود سه میلیارد دلار زغال، سنگ‌ آهن و مواد اولیه دیگر به چین صادر می‌کند که یکی از معدود منابع درآمدی کره شمالی است. تحریم‌های شورای امنیت می‌تواند تا یک میلیارد دلار از میزان صادرات کره شمالی بکاهد. این قطعنامه، که واکنش جدید به برنامه‌های بالستیک و هسته‌ای کره شمالی است موفقیتی برای آمریکا به حساب می‌آید که توانست شرکای چینی و روس خود را برای تشدید فشار بین‌المللی علیه کره شمالی متقاعد کند.
در همین حال سفیر روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه «این مناقشه فقط با تصویب تحریم‌ها قابل حل نیست» رویکردی جامع و راهبردی سیاسی را خواستار شد. «سارا سندرز»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پی تصویب تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی اقدام به تشکر از چین و روسیه به سبب حمایتشان از تحریم‌ها کرده است.» وزیر خارجه چین هم بعد از تصویب قطعنامه گفت که تحریم کره شمالی لازم است اما برای حل مسئله اتمی کره شمالی باید به میز مذاکره بازگشت.
اظهارات تأمل‌برانگیز مک‌مستر
«هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ اما در واکنش به تصویب قطعنامه علیه کره شمالی گفته، مبنای آمریکا برای مشروع بودن تغییر رژیم دیگر کشورها، حقوق بین‌الملل نیست بلکه ماهیت تهدیدی است که آن حکومت برای منافع آمریکا ایجاد می‌کند!
وی در ادامه به نقل‌قول‌های ترامپ پرداخته و گفته: «ترامپ به صراحت در خصوص نحوه مقابله با کره شمالی گفته که توانایی کره شمالی برای تهدید ایالات‌متحده را تحمل نخواهد کرد.
 اگر سلاح هسته‌ای آنها به تهدیدی برای آمریکا بدل شود، رئیس‌جمهور این را تحمل نخواهد کرد و ما برای این کار، باید همه گزینه‌ها را در اختیار وی بگذاریم که یکی از آنها گزینه نظامی است.»