ترامپ: کره‌شمالی منتظر حمله سخت ما باشد/اون: مراکز نظامی آمریکا در تیررس ماست

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز گذشته اعلام کرده، نیروهای راهبردی آن کشور با دقت در حال طرح‌ریزی نقشه عملیاتی برای استفاده از هواسانگ-۱۲ و آتش‌باری در مناطق اطراف گوام هستند. هواسانگ-۱۲ از موشک‌های بلندبرد و قابل حمل‌ کره شمالی‌است که در ماه مه(اردیبهشت) با موفقیت آزمایش شد. موشک‌های بلندبرد، بین موشک‌های میان‌برد و قاره‌پیما قرار گرفته و معمولا بین ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر برد دارند. «گوام» جزیره‌ای در اقیانوس آرام در فاصله‌ای میان مجمع‌الجزایر ژاپن و پاپوآ است که توسط دولت آمریکا اداره می‌شود. شماری از پایگاه‌های مهم آمریکا از جمله پایگاه هوایی «اندرسون» که محل استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی آن کشور هستند در این جزیره قرار دارند. خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود، طرح حمله پس از آماده‌شدن در اختیار «کیم جونگ ‌اون»، رهبر آن کشور قرار می‌گیرد. این خبرگزاری در عین حال در بیانیه‌ای جداگانه گفته پیونگ‌یانگ آماده است در واکنش به حمله احتمالی آمریکا، دست به یک «جنگ همه‌جانبه» بزند.
واکنش کره شمالی پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ به کره شمالی هشدار داد «بهتر است دیگر آمریکا را تهدید نکند» در غیر این صورت با «آتش و خشمی» مواجه خواهد شد که «جهان تاکنون شاهد آن نبوده است.» هشدار ترامپ هم پس از آن بود که پیونگ‌یانگ در واکنش به تحریم‌های تازه شورای امنیت، اعلام کرد «آماده دست‌زدن به اقدامات بی‌رحمانه راهبردی و عملی» است. همزمان با جنگ لفظی واشنگتن و پیونگ یانگ، سئول نیز خبر از اعزام بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا به کره داد. در همین رابطه یک مقام دفاعی کره جنوبی به خبرگزاری دولتی آن کشور گفت که اوایل هفته جاری دو فروند از بی-۱بی‌های ارتش آمریکا بر فراز آسمان آن کشور تمرین کردند.» به گفته این مقام دفاعی، تمرین یادشده در راستای «تمرین‌های معمول میان کره جنوبی و آمریکا بود و جنگنده‌های کره جنوبی نیز در آن شرکت داشتند.»
بمب‌افکن «بی-۱» هواپیمای مافوق‌صوت است و در کنار بی-۲ و بی-۵۲، یکی از سه هواپیمای راهبردی‌ است که در نیروی هوایی آمریکا به خدمت گرفته شده‌.  در حالی که کره شمالی می‌گوید این رزمایش‌ها و تمرین‌ها با هدف آمادگی برای «حمله» به آن کشور و سرنگونی حکومت آن انجام می‌شوند، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن می‌گویند هدف از این تمرین‌ها تنها بالابردن توان دفاعی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی از طرف کره شمالی‌است!
ترامپ آمریکا را با خطر مواجه می‌کند


اظهارات خشمگینانه ترامپ نسبت به کره شمالی درحالی صورت می‌گیرد که نماینده ارشد کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا نسبت به اظهارات غیرمسئولانه دونالد ترامپ در قبال کره شمالی واکنش نشان داده است. «الیوت انگل» نماینده ارشد کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا تاکید کرد: اظهارات غیرمسئولانه و بی‌پروای دونالد ترامپ درباره کره شمالی، به ضرر امنیت ملی آمریکا و سایر دوستان
و متحدان ما است.»
وی گفته «واکنش ناخوشایند ترامپ نشان می‌دهد که ممکن است وی از تسلیحات اتمی برای پاسخ دادن به تهدیدات ناشی از کره شمالی استفاده کند.»
آخرین خبرها حاکیست وزیر امور خارجه آمریکا هشدار شدیداللحن دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به کره شمالی را تلطیف کرد و گفت: ترامپ فقط کوشید به زبانی که رهبر کره شمالی درک کند، پیامی قوی بفرستد.