امین‌زاده برای شعاری خواندن حقوق زنان در دولت روحانی نشست خبری گذاشت!

به گزارش فارس، الهام امين‌زاده در نشست خبري با اصحاب رسانه طي سخناني اظهار داشت: وقتي معاونت حقوقي را تحويل گرفتيم فقط کارهاي مربوط به دولت انجام مي‌شد، اما ما آن را به سازمان حقوقي کشور تبديل کرديم. حقوق شهروندان و قوانين پشتيبان کتابي است که به عنوان يادگار از بنده براي شهروندان مي‌ماند. دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور حقوق شهروندي با بيان اينکه هنوز صحبتي براي حضور در دولت با من نشده است، گفت: شعار حقوق زن دادن قشنگ است، ولي در اجرا بايد به آنان‌ بپردازيم، براي زنان چقدر کار کرديم؟
امين‌زاده تصريح کرد: هيچ فشار رسانه‌اي از طريق فضاي مجازي وارد نکرديم‌، چون اعتقاد داشتم آقاي رئيس‌جمهور بايد با آزادي و آرامش نيروهاي خود را انتخاب کنند و اميدوارم در فضايي آرام انتخاب‌ها صورت گرفته باشد. وي با بيان اينکه هر وزارتخانه‌اي براي خود خط قرمزي دارد، اما براي معاون حقوقي چنين خط قرمزهايي وجود نداشت، گفت: ما همه جا حضور داشتيم و براي هر مصوبه دولت در صورت عدم حضور معاون حقوقي، اين مصوبه به مجلس و هيئت تطبيق نمي‌رفت؛ لذا اين مهم موجب شد تا امور حقوقي به جايگاه اصلي خود بازگردد.
دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور حقوق شهروندي با بيان اينکه ما به عنوان ميانجي هم ميان وزارتخانه‌ها ورود و بدون اينکه هزينه‌اي از بيت‌المال بپردازند، اختلافاتشان را حل کرديم، گفت: در مورد حادثه منا، توافق برجام و مسائل بين‌المللي نظرات حقوقي خودمان را ارائه کرديم تا دستگاه‌ها در صورت تمايل از آن استفاده کنند. امين‌زاده يادآورشد: پيشنهاد ارتقاي معاون و مديرکل حقوقي را داديم و گفتيم که حتماً مشاوران حقوقي بايد کنار وزير و استاندار باشند، به علاوه در هر رشته بايد اين آموزش‌ها ارائه شود و در استان‌هاي مختلف بر اساس نياز و توانمندي آن استان آموزش‌هايي را آغاز کرديم و در ادامه هم دانشکده‌هاي حقوق اساتيد مربوطه را شناسايي کرده و آموزش 20 هزار کارشناس آغاز شد.