آخرین نشست هیات دولت با طعم لبخند

آرمان: صبح دیروز آخرین جلسه هیات‌دولت یازدهم با حضور وزرا و رئیس‌جمهور در ساختمان پاستور برگزار شد. در این جلسه رئیس‌جمهور از وزرا و معاونان خود که در پیشبرد اهداف دولت تلاش کردند، قدردانی کرد. پس از آن رئیس‌جمهور و همه اعضای هیات‌دولت در حیاط پاستور و در جمع خبرنگاران حاضر شدند و عکس یادگاری گرفتند و به سوالات آنان پاسخ گفتند.
تجلیل روحانی از غایبان!
با معرفی کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس و همچنین انتصاب معاونت‌های ریاست‌جمهوری مشخص شد که تعدادی از اعضای کابینه یازدهم در دولت دوازدهم حضور ندارند. در این راستا زهرا احمدی‌پور، حجت‌الاسلام مصطفی‌پورمحمدی، سردار حسین دهقان، محمدرضا نعمت‌زاده، محمد فرهادی، حمید چیت‌چیان، علی طیب‌نیا، فخرالدین دانش‌آشتیانی و مجید انصاری در کابینه دولت دوازدهم حضور ندارند. بدین‌خاطر رئیس‌جمهور در جلسه آخر هیات‌دولت از این افراد که در کابینه دوازدهم حضور ندارند، با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد. در این راستا دکتر حسن‌روحانی ضمن قدردانی از این افراد به نکاتی از شخصیت و کارایی این همکاران اشاره کرد و گفت: امروز بسیار متاسفیم که برخی از همکاران تلاشگر و فداکار و بسیار خوب در دولت یازدهم را البته به‌عنوان عضوی از کابینه، از دست می‌دهیم، اما مطمئنا در دولت دوازدهم از خدمات و وجودشان استفاده کرده و در کار، تلاش، همفکری و همدلی در کنار هم خواهیم بود.
لبخند رضایت مردم


وزیر اطلاعات دولت یازدهم در حاشیه جلسه هیات‌دولت عنوان کرد: خدمت همه لحظاتش شیرین است. سربازی رهبری و امام‌زمان و همکاری و یاری رئیس‌جمهور همه لحظاتش شیرین است و لحظه تلخ ندارد. افتخار ما این است که نوکر و خادم مردم هستیم. سیدمحمود علوی افزود: جز شکرگزاری خدا برای توفیق سربازی امام‌زمان و خدمت به مردم کاری نداریم. امیدواریم بتوانیم برای کشور آرامش و امنیت و برای مردم نشاط و شادابی و انگیزه فعالیت در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم. ما لبخند رضایت را برای مردم ببینیم، شیرین‌ترین دستارد و بهترین ارمغان است.
تکذیب احتمال حضور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم در حاشیه نشست هیات‌دولت گفت: شروع اصلاح وضع صنعت در اوایل دوره یازدهم بسیار مشکل بود. آشفتگی و رکود فراوان و رشد منفی داشتیم، ولی کمک و مساعدت همه و صبر و حوصله صنعتگران و کارآفرینان سبب شد وضع صنعت بهبود یابد.  نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: ما از رشد منهای ۱0ونیم‌درصد به رشد بالای ده‌درصد رسیدیم و این مساله جای تشکر از همه دست‌اندرکاران دارد و امیدواریم همیشه موفق باشند و ما هم در خدمت بخش تولید خواهیم بود. نعمت‌زاده درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال مدیریتش بر شستا این مساله را تکذیب کرد و گفت: نخیر، چنین موضوعی نیست.
انسجام و هماهنگی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در ابتدای دولت یازدهم شرایط اقتصادی کشور بسیار خطیر بود و ما در برقراری ثبات و آرامش و در اقدامات کوتاه‌مدت در دولت موفق بوده‌ایم و توانستیم ثبات و آرامش را به ایران برگردانیم. علی طیب‌نیا تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری و تشویق به آن داشته باشیم، ثبات در اقتصاد کلان و قوانین خوب و محیط کسب‌وکار مناسب لازم است که امیدواریم شرایطش در دولت دوازدهم به‌نحو مناسب‌تری فراهم شود. او درباره اینکه تغییر وزیر اقتصاد در دولت دوازدهم ناشی از تغییر رویکرد است یا تغییر تاکتیکی در تصمیم‌گیر‌ی‌های کشور، اظهارداشت: شاید به‌دلیل ایجاد انسجام و هماهنگی بین تیم اقتصادی باشد. 
حوزه فرهنگ
وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم گفت: طی چهارسال گذشته، در سه‌سال حضور در کتابخانه ملی و یک سال حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاشم را صرف کردم تا بتوانم مبانی فرهنگی، اخلاقی، معرفتی و انسانی را توسعه دهم. رضا صالحی امیری افزود: ریشه چالش‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، فرهنگی است و معتقدم اگر فرهنگ اصلاح شود هم اقتصاد هم سیاست و هم جامعه اصلاح خواهد شد.
با قدرت پیش می‌رویم
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات‌دولت درخصوص مهم‌ترین اولویت بحث هسته‌ای گفت: مهم‌ترین اولویت این است که فعالیت‌های صنعت هسته‌ای را در همه ابعاد با قدرت پیش ببریم. علی‌اکبر صالحی افزود: دو نیروگاه که با روس‌ها خوب پیش می‌رود؛ در مورد بیمارستان هسته‌ای هم تقریبا قراردادی بسته شده و مسائل مالی آن ۹۰درصد جلو رفته است؛ این پروژه اگر جلو برود پروژه‌ای عظیم خواهد بود که در منطقه غرب آسیا بی‌نظیر است. رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در صورتی که به نتیجه برسیم، بزرگ‌ترین تولیدکننده رادیودارو در غرب آسیا خواهیم بود که به کل کشور‌ها ان‌شاءا... صادرات خواهیم داشت.