بیست و سومین شماره نشریه «مهروماه» منتشر شد

بیست و سومین شماره نشریه «مهروماه» با موضوعاتی همچون «ادبیات حج» و «مشروطه نافرجام و ظهور استبداد» منتشر شد. در این شماره آثار و گفتاری از نجف لک‌زایی، روح‌الله شریعتی، عبدالوهاب فراتی، مهدی فیروزی، ابوالحسن حسنی، محسن نصری، رضا عیسی‌نیا، محمدعلی مبینی، سعید بهمنی، محمدعلی مطلبی، علی نصیری، علیرضا فجری، مهدی غبرایی، رضا برجی، سعید بیابانکی، رضا سلیمان‌نوری، مسعود حبیبی، سعید بابایی و کبری محمدی منتشر شده است.
کلمه نخست این ماهنامه به قلم سردبیر با عنوان «دنیای من، دنیای ما» منتشر شده است. در این مقاله نگارنده به موضوع وحدت و انسجام اجتماعی پرداخته است. از نگاه نویسنده وحدت، معنایش این است که دنیایتان آن‌قدر بزرگ و مقدس شود که هیچ چیز دیگری نتواند در کنار آن باشد. نگارنده دلیل جدال و کشمکش در یک جامعه را نیز تزاحم منافع عنوان و در ادامه می‌نویسد: «یعنی کسی حاضر نیست از آنچه دوست دارد اندکی کوتاه بیاید، حالا بهانه‌اش می‌تواند هر چیزی باشد، ولی واقعیت آن دنیاخواهی است.»
در بیست و سومین شماره ماهنامه فرهنگی- اجتماعی «مهروماه» همچنین در نگاهی راهبردی وحدت از نگاه حضرت امام‌خمینی«ره» و همچنین بازخوانی اهمیت وحدت ملی از نگاه مقام معظم رهبری منتشر شده است. راز رضا(ع)، جای پای آفتاب از مطالبی است که با موضوعیت امام رضا(ع) در این ویژه‌نامه انتشار یافته است. در بیست و سومین شماره ماهنامه فرهنگی- اجتماعی «مهروماه» مقاله‌ای از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید بهمنی عضو کمیسیون توسعه فرهنگ قرآنی شورایعالی انقلاب فرهنگی با موضوع ولایت‌عهدی مشروط نیز در این خصوص منتشر شده است. در این مقاله نویسنده به بررسی موقعیت منحصربه‌فرد سیاسی امام رضا(ع) پرداخته است. در ادامه مقاله‌ای تحلیلی با عنوان «شیخ شهید؛ موافق یا مخالف مشروطه» منتشر شده؛ در این مقاله دکتر رضا عیسی‌نیا استادیار و عضو هیأت‌علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی به بررسی نقش و جایگاه شیخ فضل‌الله‌نوری در عصر مشروطه پرداخته است.
مطالبی با عنوان‌های «تجربه ناتمام مشروطیت»، «اصل صلح و فطرت مشترک انسان‌ها»، «کرامت انسانی مبنای حقوق بشر در اسلام»، «جامعه انسانی»، «حقوق اجتماعی برابر و متقابل انسان‌ها»، «حیات معقول بشر»، «پناه امن مومن»، «رزق طیب و طاهر»، «مغز عبادت» روایت دیده‌ها و تجربه‌ها»، «سفر به سرزمین وحی»، «سفرت را بنویس»، «سازمان جوانان قلب تپنده هلال‌احمر»، «پیمان جوانان»، از دیگر مواردی است که در این شماره به چاپ رسیده است. گفتنی است؛ این شماره از نشریه «مهروماه» در 114 صفحه منتشر شده است. نشریه «مهروماه» به سردبیری یاسر احمدوند و زیر نظر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر و به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین معزی منتشر می‌شود.