دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با رئیس جمهوری ترکیه


دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
با رئیس جمهوری ترکیه
سردار سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفر به  آنکارا با رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد. به گزارش ایرنا، سرلشکر باقری که در پاسخ به دعوت رسمی همتای ترکیه ای خود در آنکارا به سر می‌برد روز گذشته  با رجب طیب اردوغان در مجتمع کاخ ریاست جمهوری ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. روابط دوجانبه دفاعی، تحولات منطقه و موضوع مبارزه با تروریسم و همکاری‌های مرزی مهم‌ترین محورهای گفت وگوهای سرلشکر باقری با مقامات ترکیه اعلام شده است. باقری پس از این دیدار با «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه دیدار و مذاکره کرد.  سرلشکر باقری روز سه‌شنبه در نخستین روز سفرش به آنکارا با ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در قرارگاه ستاد کل ارتش ترکیه دیدار و مذاکره کرد.در این سفر سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیز تعدادی از مقامات ارشد نظامی ایران، سرلشکر باقری را همراهی می‌کنند.  هیأت ایرانی در ادامه سفر خود  امروز به استانبول ترکیه می‌رود.
روز گذشته همچنین  وزیر خارجه ترکیه از سفر «والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل ارتش روسیه به آنکارا جهت گفت‌وگو درباره وضعیت «ادلب» در سوریه خبر داد.


سردار رمضان  شریف: به دنبال توافق با ترکیه برای تأمین امنیت مرزها هستیم
 سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران با اشاره به سفر سردار باقری فرمانده کل نیروهای مسلح به ترکیه گفت: به دنبال یک توافق خوب با کشور ترکیه برای تأمین هر چه بهتر امنیت مرزهای ایران و ترکیه بخصوص در غرب و شمال غرب کشور هستیم. به گزارش ایرنا سردار رمضان شریف در نشست با رسانه‌های خوزستان به مناسبت روز خبرنگار در محل ناحیه امام علی (ع) اهواز اظهار کرد: متأسفانه گروهک‌های تروریستی طی سال‌های اخیر از طریق مرزهای مشترک ایران و ترکیه در غرب و شمال غربی کشور ناامنی‌هایی ایجاد کرده‌اند هر چند این گروهک‌ها با برخورد شدید نیروهای مسلح و سپاه پاسداران مواجه شدند.
وی با بیان اینکه ما تجربه هشت ساله دفاع مقدس را داشتیم، گفت: اگر قدرت نظامی خود را افزایش نمی‌دادیم دشمن بار دیگر به طمع حمله می‌افتاد از همین رو کاهش قدرت نظامی کشور یک اشتباه بزرگ خواهد بود.
شریف‌ با اشاره به اینکه ما اهل جنگ نیستیم اما آماده دفاع در برابر تهاجمات هستیم، افزود: سپاه در سایر زمینه‌های اقتصادی، معیشتی و فرهنگی نیز فعال است و تلاش بسیاری در جهت رفع بیکاری و محرومیت در حد توان خود دارد. سخنگوی سپاه پاسداران اظهار کرد: در حال حاضر تمامی کشورها به موازات داشتن قدرت نظامی و علمی به عملیات رسانه‌ای، جریان‌سازی رسانه و افکار عمومی توجه ویژه‌ای دارند.. وی تصریح کرد: اکنون وظیفه افشای چهره مزدور دشمن بدون دعوای جریانات سیاسی که دیگر بی‌مزه شده و گاهی منافع ملی و استراتژیک کشور را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد، برعهده رسانه‌ها است.