عناصر نامطلوب را زینت المجالس نکنیم

کنکاشی در افشای ماهیت‌الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز
مراسم تحلیف دکتر روحانی در 14 مرداد در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس، مقامات برجسته کشوری و لشکری و شرکت مهمانان مختلف از کشورهای دور و نزدیک در قالب شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های دینی برگزار شد که با وجود غایب بودن برخی چهره‌ها به دلیل فضای محدود مجلس، دیدن برخی چهره‌ها در میان حاضرین مایه تعجب و شگفتی بود.
جدا از حواشی قبل و بعد از مراسم تحلیف که بازتاب زیادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت، حضور فردی در کسوت روحانی از جمهوری آذربایجان که سابقه خوبی در کارنامه خود ندارد غیر قابل توجیه بود و به نظر می‌رسد دعوت کنندگان از این شخص آشنایی کاملی از او ندارند و یا اینکه سابقه مساله‌دار وی را آگاهانه نادیده گرفتند.
الله شکور پاشا زاده روحانی نمای آذربایجانی متولد 4 شهریور 1328 شهرستان لنکران، جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی است که او را بعنوان شیخ الاسلام می‌شناسند و از سال 1359 تاکنون ریاست اداره مسلمانان قفقاز را برعهده دارد. این فرد بالاترین مقام قانونی دینی که وظیفه آن سازماندهی، حمایت و فتوا دادن به کلیه مسلمانان شیعه و سنی کشورهای قفقاز شامل قفقاز جنوبی، قفقاز شمالی، روسیه، گرجستان و مناطق خودمختار روسیه نظیر چچن، داغستان، قره‌چای و چرکس، کاباردینو- بالکاریا، آدیغیه، اینگوشتیاست را بر عهده دارد.


این فرد علاوه بر عضویت در هیئت مدیره کنگره جهانی اسلامی، در هیئت مدیره شورای اسلامی اوراسیا و تعدادی از دیگر سازمانهای بین‌المللی حضور فعال دارد و از سال 1383 بعنوان یکی از روسای شورای ادیان کشورهای مستقل همسود انتخاب شده است که تاکنون سفرهای متعددی به کشورمان داشته و در این سفرها با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده است.
آنچه به صورت کوتاه و خلاصه نوشتیم چیزهایی است که می‌توان در اینترنت درباره‌الله شکور پاشازاده یافت و هرآنچه در فضای مجازی درباره این فرد بازتاب داده می‌شود عملکرد به ظاهر مثبت این شخص است که متاسفانه باعث جلب اعتماد برخی کشورهای اسلامی و حتی کشور ما و مسئولین کشورمان شده است.
به نظر می‌رسد مسئولین جمهوری اسلامی ایران درباره سفرهای‌الله شکور پاشازاده به تل‌آویو و دیدار وی با مقامات رژیم صهیونیستی و همچنین رابطه نزدیک او با حیدر علی اف رئیس‌جمهور سابق جمهوری آذربایجان (عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سابق) و رابطه وی با پلیس مخفی و سازمان اطلاعات (جاسوسی) اتحادیه جماهیر شوری سابق (کا.گ.ب) اطلاعات کافی ندارند و جا دارد شخصیت او با توجه به این مسائل، مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
الله شکور پاشا زاده، رابطه نزدیک و صمیمی با کا.گ.ب و سازمان امنیت فدرال روسیه دارد و در دوران شوروی سابق خدمات فراوانی به پلیس مخفی این کشور و سرویس اطلاعاتی شوروی سابق (کا.گ.ب) داشته است.
این روحانی نما با عهده‌دار شدن مسئولیت بالاترین مقام دینی و روحانیتی رسمی در منطقه قفقاز و مناطق خودمختار روسیه توانسته اهدافی مانند جلوگیری از حضور و تحصیل طلاب دینی از جمهوری آذربایجان در قم را عملی کند وی به صورت آشکار و پنهان با جریان تحصیل دروس دینی در این کشور مقابله می‌کند و افراد متدین آذربایجان این فرد را بعنوان فردی وابسته و آلت دست دولت باکو می‌شناسند که تاکنون بارها علیه نیروهای مسلمان و متعهد جمهوری آذربایجان تلاش کرده و با درگیر شدن با روحانیون غیروابسته در این کشور، در جهت منزوی کردن آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
بسیاری از جوانان و افراد متدین جمهوری آذربایجان که وضعیت دینی در این کشور را نگران‌کننده می‌بینند و با سیاست‌های ظالمانه و ضد دینی دولت آذربایجان مخالفند، با تشخیص عوامل‌الله شکور پاشا زاده روانه زندان می‌شوند و در واقع این روحانی نما با قرار گرفتن در برابر مردم، ماموریت منزوی کردن اقشار متدین و مذهبی در این کشور را بعهده دارد.
در واقع می‌توان گفت پاشازاده منشا همه مشکلات مذهبی برای مردم متدین جمهوری آذربایجان است اما با این حال می‌بینیم که این فرد با داشتن کارنامه‌ای سرشار از خیانت به مذهب و مقابله با مردم مذهبی جمهوری آذربایجان، بعنوان عالم دینی از منطقه قفقاز به ایران دعوت می‌شود و علاوه بر شرکت دادن او در مجالس مهم، ملاقات‌هایی برای وی با مقامات عالیرتبه کشور در نظر گرفته می‌شود که نوعی بی‌توجهی به خواست مردم متدین جمهوری آذربایجان است.
به گواهی افرادی که‌الله شکور را از نزدیک می‌شناسند و از افکار ضد دینی او اطلاع کامل دارند او فردی دارای انحرافات اخلاقی است که در بیرون مجالس رسمی مانند مامورهای مخفی لباس شخصی به تن می‌کند و به دنبال مسائل شخصی و انحرافات خود می‌رود ولی هنگامی که از او برای حضور در مجالس رسمی دعوت می‌شود، لباس روحانیت به تن می‌کند و در صف اول نماز می‌ایستد تا دوربین‌ها اورا در کادر قرار بدهند و نهایت سود را در تبلیغ ظاهر دینی خود ببرد.
یکی از روحانیون ایرانی که در سالهای اول انقلاب سفری به باکو داشته و در ضیافتی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ترتیب داده بود شرکت کرده بود می‌گوید: برای نخستین بار با‌الله شکور پاشا زاده در این ضیافت آشنا شدم و او به من گفت که صهیونیستها از او برای سفر به تل آویو دعوت کرده‌اند و من به او گفتم که تو نباید به اسرائیل بروی زیرا رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب است و مردم مسلمان فلسطین را از وطنشان آواره کرده وصدها هزار نفر از آنان را به قتل رسانده و بر مسلمانان واجب است با این رژیم مبارزه کنند و سفر یک روحانی به اسرائیل به معنای حمایت از این رژیم است. ولی او نپذیرفت و بارها به دعوت مقامات رسمی رژیم صهیونیستی به اسرائیل رفت.
خبرهای موثقی وجود دارد که‌الله شکور پاشا زاده در چهار دهه اخیر بارها به تل آویو سفر کرده و از این سفرهای متعدد می‌شود نتیجه گرفت که افکار او با رژیم صهیونیستی همسو و دارای اهداف مشترک است و حتی درجمهوری آذربایجان با عوامل رژیم صهیونیستی مرتبط است و برای آنها کار می‌کند.
او در یکی از سفرهای خود به ایران در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد توانست با استفاده از نفوذ خود «خالده خالد» که به جاسوسی علیه ایران متهم شده بود را آزاد کند، اتفاقی که شاید خیلی مورد توجه رسانه‌های داخلی قرار نگرفت اما موچب شگفتی مردم متدین و مذهبی جمهوری آذربایجان شد.
پاشا زاده با تظاهر به دینداری و سوءاستفاده از کسوت روحانیت، افراد زیادی را در جمهوری آذربایجان و خارج از آن فریب داده و سعی دارد باطن وابسته و خلافکار خودرا با ریاکاری‌های خود پنهان کند و با تظاهر به دوستی با کشورهای اسلامی، خودرا به مقامات سیاسی و مذهبی آن کشورها نزدیک کند تا در جریان مسائل مذهبی آن کشورها و برخی اطلاعات مورد نیاز خود قرار گیرد و آن را در جهت منویات خود به کار گیرد.
با توجه به این واقعیت‌ها، مسئولان جمهوری اسلامی باید این فرد را طرد کنند و از او که مهره بیگانگان است برای حضور در مناسبت‌های رسمی دعوت به عمل نیاورند.

*الله شکور پاشا زاده، رابطه نزدیک و صمیمی با کا.گ.ب و سازمان امنیت فدرال روسیه دارد و در دوران شوروی سابق خدمات فراوانی به پلیس مخفی این کشور و سرویس اطلاعاتی شوروی سابق (کا.گ.ب) داشته است
*پاشازاده منشا همه مشکلات مذهبی برای مردم متدین جمهوری آذربایجان است اما با این حال می‌بینیم که این فرد با داشتن کارنامه‌ای سرشار از خیانت به مذهب و مقابله با مردم مذهبی جمهوری آذربایجان، بعنوان عالم دینی از منطقه قفقاز به ایران دعوت می‌شود
*او فردی دارای انحرافات اخلاقی است که در بیرون مجالس رسمی مانند مامورهای مخفی لباس شخصی به تن می‌کند و به دنبال مسائل شخصی و انحرافات خود می‌رود ولی هنگامی که از او برای حضور در مجالس رسمی دعوت می‌شود، لباس روحانیت به تن می‌کند
*خبرهای موثقی وجود دارد که‌الله شکور پاشا زاده در چهار دهه اخیر بارها به تل آویو سفر کرده و از این سفرهای متعدد می‌شود نتیجه گرفت که افکار او با رژیم صهیونیستی همسو و دارای اهداف مشترک است و حتی درجمهوری آذربایجان با عوامل رژیم صهیونیستی مرتبط است و برای آنها کار می‌کند