غزل خداحافظی از بهشت

آفتاب‌یزد- گروه‌شبکه: روز سه‌شنبه آخرین جلسه شورای شهر چهارم بود. شورایی که در آن شاهد ضعیف‌ترین عملکردها بودیم از همین رو تیرهای انتقادی بسیاری را روانه خود کرد. با این حال نمی‌توان عملکرد خوب تعداد اندکی از اعضای این شورا را نیز نادیده گرفت. فارغ از این موضوعات آخرین جلسه شورای شهر چهارم با حاشیه‌های جالب توجهی همراه بود که هرکدام واکنش‌هایی را به‌دنبال داشته است. از خداحافظی قالیباف و عکاسی او از خبرنگاران و دست‌بوسی و سلفی‌گرفتن عباس جدیدی، مرد پرحاشیه شورای شهر گرفته تا آواز خواندن پورمختار و ترک جلسه توسط رحمت‌الله حافظی هنگام ورود قالیباف به شورا از جمله این حاشیه‌ها بود، اما در این میان تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از اینکه شورای چهارم به پایان کار خود رسید ابراز خوشحالی کردند.

باورم نمیشه شورای چهارم تمام شد
به هر سو عمر شورای شهر چهارم به پایان رسید. پایانی که خوشحالی تعدادی از کاربران را به‌دلیل عملکرد ضعیفشان در پی داشت.


یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است...» دیگری نوشته است: «باورم نمیشه بالاخره شورای شهر چهارم با عملکرد ضعیفش تموم شد.» شخصی نیز عنوان داشته است:«آیا می‌شود ۴سال سکوت را در ۴هفته جبران کرد؟ آیا مردم می‌پذیرند اعضای شورای چهارم، چهارسال روزه سکوت گرفته بودند؟»


بی‌شک او یکی از جسورترین عضو شورای شهر تهران بود. کسی که همیشه حق گفته و از موضعش هیچ‌گاه پایین نیامده است. رحمت‌الله حافظی جز‌ء معدود افرادی است که وقتی نتواند از طریق شورا حرفش را بزند، بی‌پرده و رک مشکلات را با مردم به‌واسطه رسانه در میان می‌گذارد به همین دلیل هم است که وقتی نام او در شورای شهر پنجم به چشم نخورد بسیاری ناراحت شدند. این بار هم وقتی آخرین جلسه شورای شهر چهارم را هنگام حضور قالیباف به‌دلیل تقدیر از او ترک کرد با واکنش‌های جالبی از سوی کاربران روبه‌رو شد. این عضو شورای شهر هنگام ترک صحن شورا گفت: «آنکه یافت مینشود آنم آرزوست.» البته برخی هم این حرکت حافظی را خلاف ادب دانسته‌اند.
یکی از کاربران در این مورد توئیت کرده است:«به گمانم ارزش حافظی آن بود که به همه یادآوری کرد در جناح رقیب هم می‌توان سیاستمدار سالم و پایبند اصول دید و سیاست در جناح‌بندی خلاصه نمی‌شود!»
کاربر دیگری گفته است:«حافظی با ورود قالیباف به شورا، جلسه رو ترک می‌کنه، ولی مسجدجامعی و الویری براش بزم تقدیر می‌گیرند.»
شخصی نیز عنوان داشته است: «حافظى هنگام سخنرانی قالیباف صحن شورا را ترک کرد. آقای مسجد جامعی شما هم بد نیست پوست بیندازید.»
دیگری نوشت: «حافظی نه اصلاح‌طلب بود نه اصولگرا، اما به وظیفه‌اش عمل می‌کرد، اسیر هویت پیش‌ساخته سیاسی نشد، هویت خودش رو ساخت، ثبت شد.»
یکی دیگر از کاربران اینطور توئیت کرده است: «حافظى نماد تعهد در "مسئولیت نمایندگی" است. در دوران پس از حضور او در شورا ، نمایندگی مردم کار دشوارتری خواهد بود.»
کاربران دیگر نوشته‌اند:
«اصلاح‌طلب واقعی و اصولگرای واقعی. حافظی حافظ شرافت و وفا بود»، «به‌عنوان یک اصلاح‌طلب باید بگویم عملکرد حافظی الگویی برای مشی اصلاح‌طلبی عملی است، باشد برخی اصلاح‌طلبان! یاد بگیرند»،«آقاى حافظى چقدر خوب که با وجدان آسوده از شوراى شهر مى‌روید»، «خاصیت آزادگی و صداقت این است که وقتی دوره مسئولیت تمام می‌شود مردم فراموشت نمی‌کنند و قدردان زحماتت خواهند بود»،« اگه آدم قراره اصولگرا و طرفدار نظام هم باشه چه بهتر که مثل رحمت‌الله حافظی باشه که کم‌ و بیش چیزی که فکر می‌کنه درسته میگه»،«شورای‌شهر چهارم تموم شد و با اختلاف بهترین عضو در جهت حمایت از حقوق مردم دکتر حافظی بود. اصولگرایی پیشروتر از هر عضو اصلاح‌طلب.»
اما کاربری در مخالفت با ترک جلسه حافظی پس از ورود شهردار اینطور توئیت کرد: «آنچه از آخرین جلسه شوراى شهر چهارم به‌خاطرات می‌ماند بى‌احترامى و ترک جلسه رحمت‌الله حافظى نماینده اصولگرا هنگام ورود قالیباف به صحن شوراست.»

وای به حال دگران
از دیگر حاشیه‌های این جلسه خداحافظی قالیباف، شهردار تهران بود. کسی که 12سال مدیریت شهری را به‌عهده داشت، اما پر از ایراد و انتقاد. کسی که فضای مجازی را در ایام انتخابات تحت سیطره خود درآورد و این بار هم با خداحافظی‌اش همراه با گرفتن عکس از خبرنگاران حاضر در جلسه در کانون توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفت و واکنش‌هایی را برانگیخت.
یکی از کاربران نوشته است:«قالیباف؛ سیاستمداری که می‌توانست استخواندار باشد، تکنوکراتی که می‌توانست کارآمد باشد و سرهنگی که می‌توانست نظامی بهتری باشد، امروز تهران را رها کرد.»
شخص دیگری گفته است:«تهران اگه زبون داشت به قالیباف می‌گفت: ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی، تو بمان و دگران، وای به حال دگران.»
دیگری گفت: «نمی‌تونم بپذیرم قالیباف داره میره باید بابت تخلفاتش جوابگو باشه.»
کاربر دیگری عنوان داشته است:«با رفتن قالیباف از شهرداری از رنج دیدن بیلبوردهای مهوع این سال‌ها هم خلاص می‌شویم.»
کاربران دیگر اینطور نوشته‌اند:
«خشکاندن باغات تهران و سبزکردن بی‌مطالعه برج‌های سربه فلک کشیده از سوءمدیریت‌های قالیباف است»،«میراث قالیباف برای تهران، احداث بی‌رویه مال و ترافیک نفسگیر»، «باورم نمیشه بالاخره قالیباف و چمران پاشون رو از گلوی تهران برداشتن. نفسی باقی مونده؟»

خداحافظی به سبک خواندن
آوازخوانی مختاباد هم از آن دست حاشیه‌های آخرین جلسه شورای شهر تهران بود که واکنش کاربران را به همراه داشت.
کاربری در این مورد نوشته است: «مختاباد با غزل خداحافظی تو شورای شهر، از کاربرد واقعی سلبریتی‌ها تو شورای شهر رونمایی کرد: سرگرم‌کردن بقیه.»
فرد دیگری نوشته است: «اینقدر هنرمند و ورزشکار تو شورای شهر تهران بود که این جلسه آخری رو می‌شد بلیتش رو فروخت.»
دیگری نوشت: «غزل خداحافظی در دستگاه ماهور.»
شخص دیگری گفته است: «امروز اتفاقی یه آهنگ از مختاباد شنیدم واقعا کیف کردم! هنر بماهو هنر زیباست و باید ستایش کرد!»

آن مرد با سلفی‌هایش رفت
باز هم عباس جدیدی و سلفی‌هایش. مرد ورزشکار اما پرحاشیه شورای شهر با گرفتن آخرین سلفی از جلسه شورای شهر، کار خود را به پایان رساند. سلفی که واکنش‌های گاها طنزی را از سوی کاربران به‌دنبال داشت. البته این پایان ماجرا نبود، چراکه دست‌بوسی او از چمران نیز واکنش‌های منفی را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«بعد از فیتیله پیچ‌ کردن همه مشکلات شهر آخرین سلفی رو هم گرفت تا تو تاریخ ثبت بشه شورای شهر تهران چه اعجوبه‌ای رو از دست داد.»
کاربر دیگری گفته است: «عباس جدیدی با یک هنرنماییِ جدید در آخرین جلسه‌ شورای شهر ظاهر شد، سلفی با اعضایِ شورا و برخی خبرنگاران.»
فردی نیز عنوان داشته است: «عباس جدیدی روز آخر هم ول نکرد و افق زاویه بدنش رو ثبت کرد!»
دیگری نوشت: «آن مرد با سلفی‌هایش رفت.»
اما کاربری در خصوص دست‌بوسی عباس جدیدی از مهدی چمران اینطور نوشته است: «فقط دست پدر و مادر رو ببوس آقای قهرمان سلفی.»