نیایش وزیران

دولت دوازدهم و وزرایش در اولین روزهای کاری‌اش‌، برای کسب توفیق هرچه بیشتر و عاقبت به خیر وزیران نیازمند عنایت و هدایت خداوند در همه لحظات و در مراحل مختلف کاری است به گونه‌ای که در پایان کار دولت شاهد کارنامه‌ای درخشان از خدمت، تلاش، عملکرد، پاکدامنی و رضایت خلق و خالق باشد.
به نظر می‌رسد در کنار میثاق‌نامه‌ای که وزیران محترم در دولت قرائت نمودند، تقویت ارتباط مستمر و خالصانه و بی‌ریا با خداوند و توسل و دعا و استغاثه به درگاهش، به آنان آرامش، دلگرمی، روحیه و امید موفقیت در پیشبرد کارها و برنامه‌‌ها می‌بخشد که این وعده پروردگار است که ادعونی استجب لکم.
ادعیه زیر با توجه به مسئولیت‌های سنگین ایشان پیشنهاد می‌گردد:
خداوندا به من توفیق ده که از لحظه لحظه‌های وقتم در جهت حل مشکلات مردم، جلب رضای آنان و خدمت صادقانه به کشور و نظام، سنجیده و باتدبیر استفاده مطلوب نمایم.


بار خدایا در لحظات سخت و پرمخاطره دستم را بگیر تا دچار غفلت نشوم و نلغزم و بتوانم بهترین تصمیم و راه را برگزینم.
پروردگارا در همه ساعات کار و خدمت مرا متوجه رنج و درد و فقر و نداری خانواده‌های نیازمند و محروم در نقاط مختلف کشور بساز تا فراموش نکنم که این مسند و مسئولیت برای رسیدگی و رفع مشکلات آنان به من رسیده است.
خدایا عنایتی فرما تا در ملاقات و گفتگوی مردم، در سفرها و در محل کار و در ارتباط با همکاران و مدیران رعایت اخلاق و ادب و تواضع را سرلوحه کار خود قرار دهم و از هر گونه کبر، تکبر و برتری طلبی پرهیز نمایم.
ای خدای مهربان دستم را بگیر تا پاکدست باشم و امکانات و اعتبارات و امتیازات در اختیار را امانت مردم و دولت بدانم و نسبت به بیت‌المال حساس باشم و از هرگونه اسراف و سوءاستفاده پرهیز نمایم.
ای خدای گشایشگر (دانا)، مرا از نعمت بهره‌مندی از تجربیات، نظرات و مشورت‌های افراد بصیر و مجرب محروم مساز و مرا از هر‌گونه خودرایی، خودبینی و استبداد بازدار تا بتوانم با لطف تو بهترین تصمیم را بگیرم.
خداوندا مباد که گرفتاری‌های کاری و مشغله‌های زیاد و جلسات و مراجعات مرا از یاد تو غافل سازد. از تو می‌خواهم که در شرایط گوناگون به من توفیق اقامه نماز با توجه در اول وقت وانس با قرآن همراه با تدبیر در آیات عنایت فرمایی تا از سرمایه ارزشمند معنوی برای خدمت هر چه بهتر استفاده نمایم.
ای خدای دستگیر و حامی ضعیفان، تعریف‌ها و تمجیدها و خوش‌آمدها و بدرقه‌ها و برخاستن‌ها و نشستن‌ها و خیرمقدم‌ها و پلاکاردها به طرق گوناگون وسوسه‌انگیز و گمراه کننده‌اند. خداوندا همچون تذکر مولا علی (ع) در دعای کمیل مرا بیدار ساز که چه بسیار تعریف‌های زیبا که من اهل آن نیستم ولی در بین مردم منتشر گردیده است، فریب آنها را نخورم و اسیر هوای نفس و گرفتار شهرت طلبی نگردم.
خداوندا به من بیاموز که وقتی من می‌توانم خدمت کنم که از همه امکانات و فرصت‌های داخل مجموعه و بیرون از مجموعه خود به خوبی استفاده نمایم و در این مسیر از منافع شخصی خود بگذرم و دچار جزمیت‌های شکننده سازمانی نشوم و با تواضع با دیگران همکاری و از مشارکت آنان بهره‌مند گردم.
بار الها به من مدیریت برمبنای صراحت، صداقت، سلامت و شفافیت عنایت فرما تا با پاکی و سلامت بتوانم با قاطعیت نظارت بر امور زیرمجموعه خود داشته باشم، و با هرگونه فساد، رانت‌خواری، سوءاستفاده، رشوه، پارتی بازی و خویشاوندسالاری مقابله نمایم و از سیاسی کاری ، ارائه آمار و گزارش نادرست و تبلیغاتی به جامعه پرهیز نمایم و از این طریق اعتماد جامعه و مردم را نسبت به نظام بیفزایم.
و در نهایت یک جمله عاقبت به خیری را از تو می‌خواهم.
الهی چنان کن سرانجام کار
توخشنود باشی و ما رستگار