سفرم به عربستان با ایران هماهنگ نشده بود

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با شیخ عبداللطیف الحرز، عالم شیعی سعودی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار شیخ عبداللطیف پرسید: آیا در سفرتان به عربستان با دولت ما در مورد شیعیان عربستان نیز صحبت کردید؟
صدر پاسخ داد: بیش از دو سال است که از من دعوت شد تا به عربستان بروم و من در این امر مردد بودم و منتظر بودم تا برخی اطراف و به خصوص جمهوری اسلامی‌ایران وارد عمل شوند و اختلافات دولت با معارضان عربستان و بحرین را حل کنند ، اما وارد عمل نشدند و آزادسازی برخی شهرهای عراقی و به خصوص موصل و همچنین تشدید تنش در شهر العوامیه از مهمترین دلایل سفرم بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از موازین نیوز،وی افزود: در این سفر در رابطه با شیعیان عربستان و پرونده یمن، بحرین و موضوع شیخ عیسی قاسم، سوریه، ایران،‌ فلسطین و عراق با عربستان گفتگو کردم.
شیخ عبداللطیف الحرز در ادامه پرسید: آیا در رابطه با سفرتان به عربستان، با ایران هماهنگ کردید و این سفر، ایران و حزب الله لبنان را ناراحت کرده است؟
مقتدی صدر پاسخ داد: با ایران هماهنگ نکردم و با آنها مشورت نکردم. دشمنی ایران و عربستان بر این سفر تاثیر گذاشت و گویا با این سفر، من دشمن ایران شدم، اما حقیقت امر اینگونه نیست و من به جز با رژیم صهیونیستی خواهان دشمنی با هیچ‌کس نیستم و در عین حال از هیچ‌کس پیروی نخواهم کرد.