ایجاد‌900 هزار شغل، نیازمند جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی است

رئیس دفتر رئیس جمهوری:
ایجاد 900 هزار شغل نیازمند جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی است

رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری انسجام در تفکر و اندیشه، داشتن مشی اعتدالی و یک چارچوب اعتقادی، هماهنگی در عمل و خدمت و کارآمدی را اصول درنظر گرفته شده در انتخاب اعضای کابینه دوازدهم عنوان کرد و گفت: البته اعتقاد به منویات مقام معظم رهبری، اعتقاد به قانون اساسی و خدمت به مردم هم جزو مبانی اصلی است که کسی که به این سطح می‌آید، باید به آنها اعتقاد داشته باشند.


محمود واعظی دوشنبه شب در برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیما، تصریح کرد: همان طور که آقای روحانی گفت، می‌توانستیم ۱۸ تک ستاره در هر حوزه پیدا کنیم، اما انسجام و هماهنگی بسیار مهم بود. وی با بیان اینکه سعی شده قوت‌های کابینه یازدهم وجود داشته باشد و ضعف‌ها به قوت تبدیل شود، اضافه کرد: به همین دلیل کابینه دوازدهم قوت و هماهنگی‌اش بیشتر است. رئیس‌ جمهوری هم هر کدام از آقایان را انتخاب کرد نسبت به آنها شناخت داشت. در دولت قبل ممکن بود برخی همکاران ارتباط نزدیک و برخی ارتباط دورتری داشته باشند، اما در دولت دوازدهم رئیس ‌جمهوری با هر کدام از همکاران ارتباط نزدیک کاری داشته که یکی از مزیت‌هاست. رئیس دفتر رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم متعلق به جناح خاصی نیست، افزود: تلاش بر این بوده که هر دو دولت آقای روحانی فراجناحی باشد و از هر تفکری شایستگان و هر کسی که مشی اعتدالی دارد، در دولت حضور داشته باشد.
واعظی ادامه داد: این دولت نیامده که بگوید آنقدر سهم به این طرف یا آن طرف می‌دهم و تلاش بر این است که همین روش در بدنه دولت و استان‌ها هم تسری پیدا کند و همه کارگزاران باید همین روش را برای اداره کشور داشته باشند. شخص رئیس‌ جمهوری و همکارانش همواره تأکید کردند که این دولت همه مردم ایران با هر تفکری است و مثلاً حقوق شهروندی این نیست که فقط آنکه به ما رأی داده از آن برخوردار باشد. نه‌تنها آنان که به ما رأی داده یا نداده‌اند بلکه آنان که به هر دلیلی رأی نداده‌اند وظیفه دولت نگاه یکسان به حقوق همه آنهاست.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری همچنین در تشریح اولویت‌های دوازده‌گانه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: ضمن اینکه دولت بنا دارد به همه عرصه‌ها توجه ویژه کند، برای ما مسائل اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، سیاست خارجی و ایجاد بازارهای صادراتی، مسائل فرهنگی و باورهای دینی مردم، مسائل سیاست داخلی و امنیت کشور از اولویت‌ها به حساب می‌آید که برای آنها برنامه داریم، اما بین همه اینها از موضوعات مهم مسأله اقتصاد است که اولویت بیشتری داریم و برای معیشت مردم و تولید و اشتغال که شعار امسال هم هست، تلاش زیادی می‌کنیم و تلاش داریم امسال اشتغال را افزایش دهیم. به گفته واعظی ایجاد 900 هزار شغل که در برنامه دولت است نیازمند جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
وی همچنین درباره معاونت اقتصادی رئیس ‌جمهوری نیز گفت: رئیس ‌جمهوری در این دوره یک دستیار ویژه و یک معاون اقتصادی تعیین کردند که این به معنای بزرگ شدن دولت یا ساختار جدید نیست بلکه نشان می‌دهد در دولت دوازدهم اولویت با مسائل اقتصادی است. به هر حال مسائل مختلف اقتصادی در جاهایی باید رسیدگی و پیگیری شود و اینها ابزاری است که بتوانند به صورت جدی آن را دنبال کنند. وی درباره علت جابه جایی خود از وزارت ارتباطات به دفتر رئیس جمهوری نیز با بیان اینکه این رئیس‌جمهوری است که باید تشخیص دهد چه کسانی می‌توانند در رسیدن به اهدافی که در انتخابات به مردم وعده داده کمک کنند، اظهارکرد: آقای روحانی ساختاری را برای دور دوم تنظیم کرده و با توجه به چارچوبی که ایشان تشخیص داد بهتر دید که من اگر در این مسئولیت باشم می‌توان از وزارت ارتباطات مؤثرتر باشم.
سرپرست نهاد ریاست ‌جمهوری درباره نوع کار خود در سمت جدید نیز تصریح کرد: سعی ما این است که به نوعی ارتباط نزدیکی بین رئیس‌ جمهوری با دستگاه‌های مختلف، احزاب، گروه‌ها، نهادها و مردم داشته باشیم. تلاش من این است از تجربیات دولت یازدهم استفاده کنم و بازتر برخورد کنیم و نظرات مردم شنیده شود چون اگر نظرات مردم را مرتباً دریافت نکنیم، قطعاً نمی‌توانیم تصمیمات خوبی بگیریم.
تلاش ما این است که ارتباطات با مردم، نهادها، قوای سه‌گانه، مراجع و بخش‌های تأثیرگذار کشور خیلی نزدیک‌تر و هماهنگ‌تر باشد. واعظی درباره بازرسی از مراکز نظامی ایران و پاسخ جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تصریح کرد: این‌گونه نیست که امریکایی‌ها خودشان تصمیم بگیرند و اعلام کنند که باید انجام شود.
براساس سازوکارها ما هیچ نگرانی‌ای نداریم و آنچه مربوط به امنیت و مسائل نظامی ما باشد چه در گذشته و چه در حال اجازه دخالت به کسی نمی‌دهیم که به اسم برجام یا هر چیز دیگری وارد این حوزه شوند.