خوش آمدی فرمانده

 پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محمد اسدی» فرمانده گردان «غلامان عباس» لشکر فاطمیون که در 18 خرداد سال گذشته مصادف با اولین روز از ماه مبارک رمضان در منطقه خلصه واقع در جنوب حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد، شناسایی شد و به شهرخود مشهدالرضا(ع) بازگشت. طبق اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی نور، براساس مطابقت نمونه پیکر یکی از شهدای تفحص شده با نمونه خونی پدر و مادر شهید از طریق آزمایش DNA این پیکر مطهر مربوط به فرمانده خط شکن لشکر فاطمیون، شهید «محمد اسدی» است. پیکر مطهر این فرمانده شهید مدافع حرم، عصر روز دوشنبه وارد فرودگاه مشهد شد و به معراج شهدا انتقال یافت. زمان تشییع و محل تدفین شهید طی روزهای آینده اعلام می شود.«علی اسدی» برادر شهید محمد اسدی دراین باره به خراسان گفت: قبل از مراسم سالگرد شهید که روز سوم خرداد ماه برگزار شد و یک روز قبل از ماه مبارک رمضان،  یکی از مسئولان با من تماس گرفتند و گفتند تکه ای از دست برادر شهیدتان پیدا شده است و ما مشغول مذاکراتی هستیم تا تفحص بیشتری برای پیدا کردن دیگر اجزای پیکر شهید انجام شود. بعد از آن به ما گفتند مراسم سالگرد را یکی دو هفته عقب بیندازیم چون احتمال دارد باقی مانده اعضای بدن  شهید در تفحص های بعدی پیدا شود و بتوانیم با ورود پیکر شهید، مراسم سالگرد را برگزار کنیم. من در پاسخ گفتم «بنا به ملاحظه حال پدر و مادر و با توجه به این موضوع که احتمال دارد پیکر تا 15 روز دیگر به مشهد برنگردد، بهتر این است که مراسم را برگزار کنیم و چنان چه پیکر برگشت، دوباره مراسمی بگیریم. به همین دلیل مراسم سالگرد را در موعد مقرر در خرداد ماه برگزار کردیم». ترجیحم این بود که درباره این موضوع با پدر و مادر هم صحبتی نکنم، چون مشخص نبود که سایر اجزای پیکر شهید پیدا شود و جز ناراحتی چیزی برایشان نداشته باشد.برادر شهید اسدی ادامه می دهد: مراسم سالگرد محمد را در همان خرداد ماه برگزار کردیم تا این که دو روز قبل (دوشنبه) ساعت چهار بعد از ظهر برادر خانم شهید جهانی با بنده تماس گرفت و گفت:«از پیکر محمد خبر داری ؟» احساس کردم که ایشان از موضوع پیدا شدن پیکر محمد خبرهایی دارد. گفتم: از این موضوع چندان بی خبر نیستم اما خبرهای دقیقی  هم ندارم». برادر خانم شهید جهانی اول نام پدر و مادرم و محل شهادت را پرسید. وقتی از درست بودن نشانی ها مطمئن شد، گفت که پیکر محمد همین حالا وارد فرودگاه مشهدشد و به معراج شهدا انتقال یافت.
اشک شوق پدر و مادرشهید
از شنیدن این خبر شوکه شدم. چون هیچ کس خبر ورود محمد را به ما نداده بود تا برای استقبال از پیکر به فرودگاه برویم. می دانستم که پیکر برادرم متلاشی شده و دیدنش برای ما دشوار است. هر چقدر با خودم کلنجار رفتم نتوانستم خبر را به پدر و مادرم بدهم، با خودم قرار گذاشتم کمی با آن ها صحبت کنم و وقتی آماده شنیدن خبر شدند، موضوع را اطلاع دهم. هنوز چند لحظه از ورود پیکر محمد نگذشته بود که خبر ورود پیکر فرمانده لشکر غلامان عباس «شهید محمد اسدی» در فضای مجازی پیچید. از همان لحظه تماس ها برای اطلاع از صحت خبر شروع شد. خانواده شهید مصطفی عارفی (که ایشان هم از مدافعان حرم اهل مشهد بودند) با منزل پدر تماس گرفته بودند تا بازگشت پیکر محمد را به خانواده تبریک بگویند و پدر و مادر هم از ورود پیکر  محمد به مشهد خبردار شدند. به سرعت خودم را به خانه پدری مان رساندم، وقتی وارد شدم دیدم پدر و مادرم از ورود پیکر برادرم  بعد از یک سال و چند روز اشک شوق می ریزند... .
درخواست خاک سپاری در کنار مزار همرزم شهید
علی اسدی درباره محل خاک سپاری پیکر برادر شهیدش می گوید: «دوستان شهید و هم دانشگاهیان ایشان اصرار داشتند که پیکر برادرم را در محوطه دانشگاه محل تحصیل محمد به خاک بسپاریم. تعدادی از مدافعان حرم هم قطعه مدافعان حرم بهشت رضا (ع) را پیشنهاد کردند ولی ما به عنوان خانواده ایشان بیشتر دوست داریم که پیکر شهیدمان در کنار دوست و همرزم شهیدش «جواد جهانی» در محل پارک خورشید مشهد به خاک سپرده شود.برادر شهید اسدی در ادامه از روزهای بیقراری پدر و مادرش می گوید، از آن زمان که هیچ کدام از آن ها خبر نداشتند که پیکر عزیزشان در کدام نقطه از خاک سوریه جامانده است. می گوید: «در تمام روزهایی که پیکر محمد مفقود بود، پدر و به ویژه مادرم، بی نهایت دلتنگ محمد بودند. تصویر محمد را ما همه جای خانه پدری نصب کرده ایم، مادرم همیشه در خانه قدم می زد و به هر کدام از عکس ها که می رسید، می ایستاد و با محمد صحبت می کرد. همین چند شب پیش که چند نفر از رزمندگان مدافع حرم به منزل ما آمده بودند، بیقراری های مادر بیشتر شد و دایم  از آن ها می پرسید:«شما نمی دانید پیکر محمد من چرا بر نمی گردد؟» آن ها هم در جواب، مادر را به صبر بیشتر دعوت می کردند و می گفتند:« ما هم برای برگشتن پیکر محمد دعا می کنیم». برادر این شهید به حضور رهبر انقلاب در منزل پدری شان در تیرماه امسال اشاره می کند و می گوید: «رهبر معظم انقلاب امسال به منزل پدر بنده تشریف آوردند و میزبانشان بودیم، که خاطره ای به یاد ماندنی برای ما بود. حالا بعد از گذشت تنها چند هفته، پیکر محمد هم شناسایی شده و به مشهد برگشته است، شکرگزار خدا هستیم. از لحظه شنیدن خبر برگشتن پیکر برادر شهیدم، پدر و مادرم با خوشحالی این جمله را مدام تکرار می کنند که :«حضرت آقا چه پا قدمی داشتند، هنوز چند هفته از تشریف فرمایی ایشان به خانه ما نگذشته که پیکر محمدم آمده است.»