اجرا نشدن مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی درباره بیمه کارفرمایان

در سومین نشست کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق تهران مصادیق عدم اجرای بخشنامه‌های صادره از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری درباره سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق تهران توضیح داد: در جلسه پیشین شورای گفت‌وگوی استان تهران مقرر شده است، که مصادیق اجرا نشدن مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مورد بازرسی بیمه تامین اجتماعی که باید صرفا در بازه یک ساله انجام گیرد، برآورد شود تا از راه شورای گفت‌وگوی استان تهران به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انعکاس یابد.
خانه صنعت و معدن استان تهران، مواردی را که نشان‌دهنده عدول سازمان تامین اجتماعی از بخشنامه‌های صادره از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، شناسایی کرد تا دبیر این نهاد، با ارائه این مشکلات در نشست کمیسیون برای حل آن نیز هشت پیشنهاد مشخص بدهد و به نظرخواهی اعضای کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران بگذارد.
به رغم آن که، ستاد اقتصاد مقاومتی، در ماه‌های گذشته، بخشنامه‌ای مبنی بر کسر نشدن حق بیمه از قراردادهای خرید و فروش صادر کرده است، ظاهرا برخی بازرسان سازمان تامین اجتماعی همچنان بر رویه پیشین، قراردادهای خرید و فروش را مقاطعه‌کاری تلقی و کارفرمایان را به پرداخت جریمه‌های سنگین مکلف می‌کنند.
در ادامه این جلسه، هومن حاجی‌پور، معاون کسب و کار اتاق تهران هم با اشاره به این که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است تا مشکلات فعالان اقتصادی را حل و فصل کند، ادامه داد: این مسائل در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و حکمی صادر می‌شود، اما دستگاه‌های اجرایی از این احکام تبعیت نمی‌کنند. برای مثال، سازمانی نظیر تامین اجتماعی این مصوبات را به شعب زیرمجموعه خود ابلاغ نمی‌کند. وی افزود: ما مشکلات فعالان اقتصادی را موردی بررسی و حل می‌کنیم. اما موارد بی‌شمار است. مسئله ما این است که سازمان تامین اجتماعی و شعب آن، بخشنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی را قبول ندارند.